Nederlander Erik Kuiper wint Europese finale Gelato World Tour

27 juli 2017 | Roy Spijker

De Nederlander Erik Kuiper heeft dinsdag 25 juli de Europese finale van de Gelato World Tour op zijn naam geschreven. De bezieler van De IJskuip in Denekamp haalde het in de Carpigiani Gelato University in Bologna met zijn ‘Honing-Yoghurt met Frambozen en Walnoten’-Kui(p)er IJs. Renáta Somogyi uit Hongarije en de Griek Bringatanya Fagyizó bemachtigden als de nummers twee en drie ook een ticket voor de wereldfinale van de Gelato World Tour.  Die vindt plaats van 8 tot 10 september in Rimini (Italië). 

Twintig finalisten uit Kroatië, Tsjechië, Slovenië, Nederland, België, Hongarije, Griekenland en Polen streden voor de fel begeerde plaatsen in de ultieme wereldfinale. Uit België en Nederland dongen mee: Sander Tobback van L’Origien in Kampenhout (B), Kim Smet van Luca’s IJs uit Hamme (B), Christophe Penneman van Crèmerie François uit Sint-Niklaas (B), Kurt Florkin van Fratelli in Antwerpen (B), Erik Kuiper van De IJskuip in Denekamp (NL) en Arjan Nijenhuis van Ijssalon Fresh & More in Sluis (NL). Tobback en Nijenhuis waren de winnaars van de Belgische en Nederlandse selectie van de Gelato World Tour in de gloednieuwe Carpigiani Gelato University Benelux, die in februari van dit jaar geopend werd bij Carpigiani Ambachtelijk Benelux (Zandhoven – Antwerpen).

Uiteindelijk gingen niet de Belgische en Nederlandse kampioenen aan de haal met de eerste plaats in de Europese finale, dan wel Erik Kuiper met zijn befaamde ‘Honing-Yoghurt met Frambozen en Walnoten’-Kui(p)er IJs. Naast de twee extra finaletickets - dat brengt het totaal in Rimini uit een selectie van liefst 2000 kandidaten op 36 smaken die strijden om de titel  ‘World’s Best Gelato’ – reikte de vakjury in Bologna ook nog acht zogeheten ‘Special Mentions’ uit. Twee daarvan waren dus Belgisch en Nederlands getint:

Creativity: België – Kim Smet van Luca’s Ijs (Hamme) met zijn 'Curry Banaan Kokosnoot Limoengras’-ijs


Best Presentation: Nederland – Arjan Nijenhuis van Ijssalon Fresh & More (Sluis) met ‘Rose’

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: