McDonald’s wint met McHappy Day SponsorRing 2017

1 december 2017 | Roy Spijker

McDonald’s heeft gisteravond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen 2017 goud gewonnen in de categorie ‘Maatschappij’. McDonald’s wint de prijs voor McHappy Day, de campagne waarin McDonald’s haar jarenlange partnership met het Kinderfonds extra onder de aandacht brengt. De Jury benadrukt vooral de logische relevantie tussen McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds. McDonald’s is het familierestaurant bij uitstek en McDonald’s is er om families bij elkaar te brengen en leuke momenten te bieden. Het Kinderfonds is er voor de gezinnen die het minder goed hebben. McDonald’s is al ruim dertig jaar trotse partner van het Ronald McDonald Kinderfonds.

Gisteravond vond de Sponsorring 2017 plaats in de Amsterdamse Kromhouthal. McHappy Day was genomineerd in de categorie ‘Maatschappij’. In deze categorie staat de partnerships tussen sponsors en maatschappelijke organisaties of initiatieven centraal. De jury kijkt of een campagne maatschappelijke effect heeft gehad en beoordeelt vervolgens de case aan de hand van vooraf opgestelde criteria zoals de behaalde resultaten, de kwaliteit en creativiteit van de strategie en of de campagne vernieuwend is: “De relevantie die McDonald’s heeft opgezocht, is een hele logische. Families in de restaurants die zich inzetten voor families die uit elkaar worden getrokken door een ziek kind. De middelen die hiervoor zijn ingezet zijn zeer sterk met elkaar geïntegreerd”, aldus het juryrapport. Van elk verkocht Happy Meal doneert McDonald’s in Nederland 5 cent aan het Kinderfonds. Om dit extra onder de aandacht te brengen viert McDonald’s jaarlijks McHappy Day. Op McHappy Day gaat van iedere bestelling 5 cent naar het Kinderfonds en serveert McDonald’s iedere bestelling in een speciale McHappy Day box. Op deze dag zit er in het Happy Meal een extra glimlach, in de vorm van een bedankkaartje van families, die gebruik hebben gemaakt van een van de Ronald McDonald Huizen.

Annemiek Jonker, senior communicatie consultant van McDonald’s, nam gisteravond namens de McDonald’s restaurants enthousiast de prijs in ontvangst: “Wat geweldig om voor zo’n mooie activatie beloond te worden. Samen met onze Franchisenemers en al onze medewerkers in de restaurants hebben we van de eerste McHappy Day in 2016 een geweldig succes gemaakt. Fantastisch dat we hiervoor deze prijs mochten ontvangen. Inmiddels hebben we vorige week de tweede editie van McHappy Day gevierd. Het belooft een mooie waardevolle traditie te worden.”

De winst benadrukt de succesvolle samenwerking tussen McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds. Miranda Noorlander, adjunct directeur Ronald McDonald Kinderfonds: “Ik ben enorm trots op de ruim 30-jarige relatie tussen McDonald’s en Ronald McDonald Kinderfonds. En dat deze relatie nog steeds groeit, nu met de structurele activatie van het Happy Meal in de restaurants. Met de structurele zichtbaarheid van het Kinderfonds op de Happy Meal boxen bereiken we veel gasten van McDonald’s en levert dit een prachtige duurzame bijdrage op voor het Kinderfonds.” 

Op 22 november 2017 vierde McDonald’s de tweede editie van McHappy Day en kondigde McDonald’s aan dat ze door de verkopen van Happy Meals in 2017 het afgelopen jaar maar liefst 10.358 overnachtingen mogelijk hebben kunnen maken voor het Ronald McDonald Kinderfonds.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
61% van de Nederlanders wil met Kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

Culinair Rotterdam
Drive thru op sterrenniveau in Rotterdam

Dat omweggetje wil je er maar al te graag voor maken. De Sterren Drive Thru bij het stadion van voetbalclub Excelsior in Rotterdam, gerund door maar liefst vier sterrenchefs, heet met recht een culinaire verademing. Zo HEERLIJK was een take-away nooit eerder. Fred Mustert van restaurant Fred (2 M ...

Personeel
FNV Horeca: afbouw steunmaatregelen leidt tot vertrek vakkrachten uit horecasector

De gisteren verstuurde Kamerbrief over de aanvullingen op het steun- en herstelpakket, alsmede het persmoment van het Kabinet van gisteravond zorgen voor grote onrust in de horecasector. FNV Horeca vindt het onvoorstelbaar dat het Kabinet gisteravond aangeeft dat er nog te weinig resultaten zijn om ...

Coronacrisis
Horeca blijft zeker nog dicht tot december

Waar iedereen al wel rekening mee hield, is gisterenavond bevestigd door minister De Jonge: de gedeeltelijke lockdown duurt in ieder geval nog tot december en 'wellicht tot in het nieuwe jaar'. Dit houdt in dat de horeca tot december de deuren gesloten moet houden. Er wordt op dit moment nog ...

Wet- en regelgeving KHN Coronacrisis
KHN: Nieuwe steun welkom, maar niet voldoende

Op dinsdag 27 oktober heeft het kabinet een besluit genomen over hoe de aanvullende steunmaatregelen er voor de horeca uit moeten komen te zien. KHN pleit er al weken bij het kabinet en de Tweede Kamer voor om, aanvullend op het huidige noodpakket, met aanvullende steunmaatregelen te komen, waarbij ...

Economie Coronacrisis
Dit zijn de aanvullingen op het derde steunpakket corona

De opleving van het coronavirus en de huidige maatregelen hebben flinke gevolgen voor de economie. Het kabinet stelt extra geld beschikbaar voor ondernemers die door de recente maatregelen een onevenredig harde klap hebben gekregen. Zo krijgt de horeca een eenmalige subsidie op aangelegde en nu onbr ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: