McDonald’s wint met McHappy Day SponsorRing 2017

1 december 2017 | Roy Spijker

McDonald’s heeft gisteravond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen 2017 goud gewonnen in de categorie ‘Maatschappij’. McDonald’s wint de prijs voor McHappy Day, de campagne waarin McDonald’s haar jarenlange partnership met het Kinderfonds extra onder de aandacht brengt. De Jury benadrukt vooral de logische relevantie tussen McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds. McDonald’s is het familierestaurant bij uitstek en McDonald’s is er om families bij elkaar te brengen en leuke momenten te bieden. Het Kinderfonds is er voor de gezinnen die het minder goed hebben. McDonald’s is al ruim dertig jaar trotse partner van het Ronald McDonald Kinderfonds.

Gisteravond vond de Sponsorring 2017 plaats in de Amsterdamse Kromhouthal. McHappy Day was genomineerd in de categorie ‘Maatschappij’. In deze categorie staat de partnerships tussen sponsors en maatschappelijke organisaties of initiatieven centraal. De jury kijkt of een campagne maatschappelijke effect heeft gehad en beoordeelt vervolgens de case aan de hand van vooraf opgestelde criteria zoals de behaalde resultaten, de kwaliteit en creativiteit van de strategie en of de campagne vernieuwend is: “De relevantie die McDonald’s heeft opgezocht, is een hele logische. Families in de restaurants die zich inzetten voor families die uit elkaar worden getrokken door een ziek kind. De middelen die hiervoor zijn ingezet zijn zeer sterk met elkaar geïntegreerd”, aldus het juryrapport. Van elk verkocht Happy Meal doneert McDonald’s in Nederland 5 cent aan het Kinderfonds. Om dit extra onder de aandacht te brengen viert McDonald’s jaarlijks McHappy Day. Op McHappy Day gaat van iedere bestelling 5 cent naar het Kinderfonds en serveert McDonald’s iedere bestelling in een speciale McHappy Day box. Op deze dag zit er in het Happy Meal een extra glimlach, in de vorm van een bedankkaartje van families, die gebruik hebben gemaakt van een van de Ronald McDonald Huizen.

Annemiek Jonker, senior communicatie consultant van McDonald’s, nam gisteravond namens de McDonald’s restaurants enthousiast de prijs in ontvangst: “Wat geweldig om voor zo’n mooie activatie beloond te worden. Samen met onze Franchisenemers en al onze medewerkers in de restaurants hebben we van de eerste McHappy Day in 2016 een geweldig succes gemaakt. Fantastisch dat we hiervoor deze prijs mochten ontvangen. Inmiddels hebben we vorige week de tweede editie van McHappy Day gevierd. Het belooft een mooie waardevolle traditie te worden.”

De winst benadrukt de succesvolle samenwerking tussen McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds. Miranda Noorlander, adjunct directeur Ronald McDonald Kinderfonds: “Ik ben enorm trots op de ruim 30-jarige relatie tussen McDonald’s en Ronald McDonald Kinderfonds. En dat deze relatie nog steeds groeit, nu met de structurele activatie van het Happy Meal in de restaurants. Met de structurele zichtbaarheid van het Kinderfonds op de Happy Meal boxen bereiken we veel gasten van McDonald’s en levert dit een prachtige duurzame bijdrage op voor het Kinderfonds.” 

Op 22 november 2017 vierde McDonald’s de tweede editie van McHappy Day en kondigde McDonald’s aan dat ze door de verkopen van Happy Meals in 2017 het afgelopen jaar maar liefst 10.358 overnachtingen mogelijk hebben kunnen maken voor het Ronald McDonald Kinderfonds.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening
Twee nieuwe pop-up zaken in Hofhouse Den Haag

De nieuwste hotspot van Den Haag, food court Hofhouse aan de Rijnstraat 10, opent twee nieuwe pop-up zaken. Foodliefhebbers kunnen zich laten verrassen door de verrukkelijke Oosterse en Westerse keuken van Madame Gao en de heerlijke Singapore Style gerechten bij Boogie Street Food. Uiteraard zijn oo...

Amsterdam Opening
Nieuw restaurant in Amsterdamse Westergasfabriek

In het monumentale pand aan de centrumkant van de Westergasfabriek, grenzend aan het Westerpark, opent Bar Kantoor op 13 april haar deuren. Het wordt een all-day restaurant met de nodige ‘office humor’ waarbij er een grote rol weggelegd zal zijn voor de bar, met funky cocktails en een ge...

Chefs Internationaal Michelin
Michelingids Bangkok: 17 restaurants bekroond met Michelinster

Michelin heeft in de eerste Micheling Gids Bangkok maar liefst 98 restaurants opgenomen. Deze selectie belicht hoe de stad met zowel de nationale authentieke als de internationale keuken, miljoenen bezoekers van over de hele wereld trekt. Gaggan, Le Normandie en Mezzaluna zijn bekroond met twee Mich...

Financieel
Crowdfunding record: 400.000 euro in een dag

Restaurant Colins in Breda heeft een nieuwe record gevestigd op het platform 'Horeca Crowdfunding Nederland'. Binnen 24 uur wist de zaak 397.000 euro op te halen, het hoogste bedrag ooit dat via het platform werd opgehaald. Dat schrijft het Brabants Dagblad. Colins is een idee van Colin R...

Regelgeving Personeel
Nieuwe horeca-cao opgestuurd naar ministerie

CNV Vakmensen en KHN hebben de nieuwe horeca-cao aangemeld bij het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Deze week ontvingen we van het ministerie de formele kennisgeving zodat onze nieuwe cao per 1 januari 2018 officieel van kracht is. Nu deze bevestiging er is, gaan we de minister v...

Amsterdam Opening
Bistro in Beurs van Berlage: Bistro Berlage

Op 15 december 2017 opent Bistro Berlage in de Beurs van Berlage haar deuren. In deze nieuwe stijl bistro worden eigentijdse klassiekers voor lunch en diner geserveerd met een Nederlandse touch. Deze aanpak komt ook terug in het elegante interieur waar authentieke, monumentale elementen worden gecom...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: