McDonald’s wint met McHappy Day SponsorRing 2017

1 december 2017 | Roy Spijker

McDonald’s heeft gisteravond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen 2017 goud gewonnen in de categorie ‘Maatschappij’. McDonald’s wint de prijs voor McHappy Day, de campagne waarin McDonald’s haar jarenlange partnership met het Kinderfonds extra onder de aandacht brengt. De Jury benadrukt vooral de logische relevantie tussen McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds. McDonald’s is het familierestaurant bij uitstek en McDonald’s is er om families bij elkaar te brengen en leuke momenten te bieden. Het Kinderfonds is er voor de gezinnen die het minder goed hebben. McDonald’s is al ruim dertig jaar trotse partner van het Ronald McDonald Kinderfonds.

Gisteravond vond de Sponsorring 2017 plaats in de Amsterdamse Kromhouthal. McHappy Day was genomineerd in de categorie ‘Maatschappij’. In deze categorie staat de partnerships tussen sponsors en maatschappelijke organisaties of initiatieven centraal. De jury kijkt of een campagne maatschappelijke effect heeft gehad en beoordeelt vervolgens de case aan de hand van vooraf opgestelde criteria zoals de behaalde resultaten, de kwaliteit en creativiteit van de strategie en of de campagne vernieuwend is: “De relevantie die McDonald’s heeft opgezocht, is een hele logische. Families in de restaurants die zich inzetten voor families die uit elkaar worden getrokken door een ziek kind. De middelen die hiervoor zijn ingezet zijn zeer sterk met elkaar geïntegreerd”, aldus het juryrapport. Van elk verkocht Happy Meal doneert McDonald’s in Nederland 5 cent aan het Kinderfonds. Om dit extra onder de aandacht te brengen viert McDonald’s jaarlijks McHappy Day. Op McHappy Day gaat van iedere bestelling 5 cent naar het Kinderfonds en serveert McDonald’s iedere bestelling in een speciale McHappy Day box. Op deze dag zit er in het Happy Meal een extra glimlach, in de vorm van een bedankkaartje van families, die gebruik hebben gemaakt van een van de Ronald McDonald Huizen.

Annemiek Jonker, senior communicatie consultant van McDonald’s, nam gisteravond namens de McDonald’s restaurants enthousiast de prijs in ontvangst: “Wat geweldig om voor zo’n mooie activatie beloond te worden. Samen met onze Franchisenemers en al onze medewerkers in de restaurants hebben we van de eerste McHappy Day in 2016 een geweldig succes gemaakt. Fantastisch dat we hiervoor deze prijs mochten ontvangen. Inmiddels hebben we vorige week de tweede editie van McHappy Day gevierd. Het belooft een mooie waardevolle traditie te worden.”

De winst benadrukt de succesvolle samenwerking tussen McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds. Miranda Noorlander, adjunct directeur Ronald McDonald Kinderfonds: “Ik ben enorm trots op de ruim 30-jarige relatie tussen McDonald’s en Ronald McDonald Kinderfonds. En dat deze relatie nog steeds groeit, nu met de structurele activatie van het Happy Meal in de restaurants. Met de structurele zichtbaarheid van het Kinderfonds op de Happy Meal boxen bereiken we veel gasten van McDonald’s en levert dit een prachtige duurzame bijdrage op voor het Kinderfonds.” 

Op 22 november 2017 vierde McDonald’s de tweede editie van McHappy Day en kondigde McDonald’s aan dat ze door de verkopen van Happy Meals in 2017 het afgelopen jaar maar liefst 10.358 overnachtingen mogelijk hebben kunnen maken voor het Ronald McDonald Kinderfonds.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening
Bistrobar Bankoh opent 19 oktober

Vrijdag 19 oktober opent Bistrobar Bankoh met een spetterend openingsfeest de deuren aan de Handelskade in Nijmegen. Vanaf zaterdag 20 oktober is het mogelijk in de nieuwe Bistrobar in Aziatische sferen te dineren met uitzicht op het water. Na Bistrobar Berlin wordt Bankoh het tweede Nijmeegse re...

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Awards
Tim Bresssers van Taste bij Dirk door naar finale European Young Chef Award 2018

Op donderdag 11 oktober vond bij Sligro Den Bosch de voorronde plaats voor de European Young Chef Award 2018. Drie jonge chefs t/m 25 jaar streden hier om een plek in de finale van de Europese wedstrijd die van van 25 tot 27 november plaatsvindt in Galway, Tim Bressers van Wijnbar Taste bij Dirk uit...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: