Makro kondigt nieuw seizoen van barbecue wedstrijd ‘Baas BBQ’ aan

3 april 2019 | Yonne van Geene

Makro gaat ook deze zomer weer op zoek naar de beste barbecue’er van Nederland in een nieuw seizoen van ‘Baas BBQ’. Het format van dit nieuwe seizoen, waarbij 15 teams in een afvalrace strijden om de gewilde titel Baas BBQ, sluit volledig aan bij Makro’s lange termijndoelstelling om de nummer 1 groothandel van Nederland te worden. Het programma ‘Baas BBQ 2019’ biedt kooktalenten de kans om van echte topchefs te leren, hun grillkookkunsten te verbeteren en een stap dichterbij hun droom als BBQ Baas te komen.   

Paulo Peereboom, CEO van Makro, legt uit: “Het succes van ‘Baas BBQ’ 2018 gaan we in 2019 overtreffen met een geheel vernieuwd format en een nog veelzijdigere jury. Uiteraard wint het team dat het beste slaagt in het bereiden van de gerechten, de felbegeerde titel ‘Baas BBQ 2019‘. Makro wil met dit programma onder andere laten zien dat wij niet alleen koks, maar alle ondernemers, steunen om het uiterste uit zichzelf te halen. Door gebruik van kwaliteitsproducten, onder leiding van de juiste expertise, worden de BBQ koks nóg beter. Kortom: jouw succes als ondernemer is ons succes!“

Jury

Met de beste ingrediënten en de meest professionele BBQ-tools, zetten 15 strijdlustige, tweekoppige teams de meest originele en lekkere barbecuecreaties neer. De gerechten worden beoordeeld door een professionele en gevarieerde jury, die in 2019 wederom onder leiding van BBQ-koning Jeremy Vermolen staat. De jury bestaat uit één wisselende topchef per aflevering, klik hier om te zien wanneer welke Michelin Chef in de jury zit. De presentatie van het nieuwe programma Baas BBQ 2019 valt dit jaar in handen van de winnares voor de beste blog, Foodie-ness, en winnares beste foodvlogger, Carolina van Dorenmalen. 

Een vernieuwd format

De in elke aflevering wisselende topchef stelt, op basis van producten die verkrijgbaar zijn bij Makro, zijn of haar eigen pantry samen en bereidt het gerecht voor. De kandidaten krijgen 50 minuten de tijd om geïnspireerd door en gebruik makend van de ingrediënten van het gerecht van de topchef een eigen gerecht op de BBQ te bereiden. De beoordeling van de gerechten zal plaatsvinden door een wisselende jury op basis van smaak, creativiteit en presentatie.

Makro toont met deze BBQ challenge wat de barbecue trends voor het grillseizoen 2019 zullen worden en dat koken op de BBQ zowel lekker als gezond is. Of het nu gaat om vlees, vis of een enorme diversiteit aan groente: alles komt in deze wedstrijd aan bod.  

Over Wie wordt Baas BBQ 2019?

Vanaf zondag 14 april tot en met 2 juni 2019 wordt het nieuwe programma uitgezonden op RTL 4. In deze landelijke zoektocht, bestaand uit acht afleveringen, zullen 15 deelnemende teams vanuit verschillende Makro vestigingen strijden om de prestigieuze titel ‘Baas BBQ 2019’.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Internationaal Bocuse d'Or
17 deelnemers aan de Europese finale Bocuse d'Or Europe

Van 15 tot 16 oktober nemen 17 Europese landen deel aan Bocuse d'Or Europe in Tallinn, Estland om zich te kwalificeren voor de grote wereldfinale die plaatsvindt op 1 en 2 juni 2021 in Lyon (Frankrijk). Aanvankelijk hadden 24 landen zich aangemeld. Na de eerste selectie bleven er 20 over, er ...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Nice 'n Easy
Zijn convenienceproducten ook gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Awards Cocktails
Botanero verkozen tot beste cocktailbar van Nederland

Botanero Rotterdam is door mannenblad Esquire uitgeroepen tot Beste Nieuwe Cocktailbar van 2020. De vakjury van de jaarlijkse cocktailbarverkiezing prijst de Mexicaans-geïnspireerde cocktailbar ‘die laat zien waar de nieuwe Rotterdamse cocktailscene voor staat: cocktails van hoge kwalitei...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: