Kokkie wordt franchiseformule

13 februari 2012 |
Kokkie wordt franchiseformule<

Nederland is een franchiseformule rijker: Kokkie, met acht locaties al een regionale speler in het oosten van Nederland, zet in op groei en introduceert een soft-franchiseformule. De
formule is gebaseerd op het succes van de huidige zaken. De nieuwe speler in de markt onderscheidt zich onder meer door een lage instap en goede persoonlijke begeleiding.

Praktijkgericht en passend
Martin Kniest van franchiseorganisatie Kokkie over de introductie: “Wij zijn met de Kokkie-formule al 35 jaar actief in de stedendriekhoek Apeldoorn, Deventer, Zutphen en weten waar we het over hebben. Die kennis en de sterke en herkenbare formule willen we delen met andere ondernemers.”

Ruimte voor beslissingen
Kniest benadrukt dat Kokkie geen formule is die alles bepaalt, maar dat de ondernemer veel eigen ruimte houdt: “Wij stimuleren ondernemers om dat te doen wat het beste past bij de locatie en de kwaliteiten van de franchisenemer zelf.”

Ondersteuning in de praktijk
De mensen van Kokkie kruipen in nieuwe zaken zelf achter de counter om ondersteuning te geven in de bedrijfsvoering en te adviseren over de producten en gerechten op het menu. Op deze manier kunnen ondernemers zich de formule snel eigen maken, terwijl deze wel zelf aan het stuur blijft, zo laat Martin Kniest weten.

Introductiefilm franchiseformule


"Maandelijkse fee geen drempel"
Martin Kniest, Kokkie Franchise: “Onze uitstraling is sterk en herkenbaar, maar we doen meer dan raamstickers, vlaggen en a-bakjes leveren. Omdat er al acht vestigingen bestaan hebben we duurzame relaties met leveranciers en bieden we ondernemers inkoopvoordeel en een krachtig collectief met betrokken ondernemers. De fee van 100 euro per maand is in verhouding met de geboden mogelijkheden geen drempel om in te stappen."

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Culinair
Inauguratie Gastrobar 6 in Den Bosch

De legendarische Brabantse gastvrijheid spatte eraf bij de inauguratie van Gastrobar 6 in Den Bosch op 10 oktober. Beide eigenaren met een serieuze gastronomische curriculum, Freek Broeders en Geert Toebast haalden alles uit de kast om het de vele genodigden naar de zin te maken. Ted Janssen, voo...

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: