Keurmerk voor Golden Tulip Hotel Central

19 oktober 2014
Keurmerk voor Golden Tulip Hotel Central

Golden Tulip Hotel Central heeft deze week het nieuwe hygiënekeurmerk ‘De Keus van Rob Geus’ uitgereikt gekregen door keurmeester Rob Geus,
o.a. bekend als presentator van de televisieprogramma’s ‘De Smaakpolitie’ en ‘Red mijn vakantie’. Geus' keurmerk is evenwel "niet geheel onomstreden.":http://www.derestaurantkrant.nl/nieuws/3000-euro-voor-een-keurmerk-van-rob-geus-13525/

*Keurmerk ‘De Keus van Rob Geus’*
Rob Geus werkt met bedrijven samen om de hygiëne naar een hoger plan te tillen. Van verzorgingstehuizen tot restaurants, van vakantieparken tot tankstations; in alle bedrijfstakken is een goede hygiëne van levensbelang. Geus heeft zich tot doel gesteld de professionele Nederlandse horeca de aankomende jaren goed op de kaart te zetten. Middels het platform ‘De Keus van Rob Geus’ laat hij aan Nederland zien waar er schoon en hygiënisch gewerkt wordt en waar de consument dus verantwoord kan eten. Doel is om bedrijven, via professionele audits, advies te geven op het gebied van hygiëne en uiteindelijk samen toe te werken naar de uitreiking van zijn keurmerk.

*Trots*
Karin Rademaker, directeur van Golden Tulip Hotel Central is erg trots op het behalen van het nieuwe keurmerk. “In het kader van de visie op duurzaamheid zijn wij al sinds 2012 in het bezit van het Gouden Green Key duurzaamheidscertificaat. Na een uitgebreide hygiëne controle volgens de NVWA normen door Rob Geus op 26 september j.l., zijn wij aan de slag gegaan met zijn adviezen op het gebied van voedselveiligheid om de zaken op een nog beter plan te krijgen en vooral de structuur te verbeteren. De 2e controle vond afgelopen week plaats en aansluitend kregen wij het felbegeerde keurmerk ‘De Keus van Rob Geus’ uitgereikt. Een bijzondere aanvulling op de service aan onze gasten.”

*Golden Tulip Hotel Central*
Met een reeks aan mogelijkheden en faciliteiten voor zowel de zakelijke- als vrijetijdsgast is Golden Tulip Hotel Central het kloppende hart in de binnenstad van ’s-Hertogenbosch. Het hotel bestaat uit o.a. 125 kamers (waarvan drie suites en in totaal negen verschillende kamertypes), 12 multifunctionele vergaderzalen en de prachtige 14e-eeuwse gewelvenkelder ‘De Hoofdwacht’ voor recepties, stijlvolle diners en feesten. Naast restaurant ‘de Leeuwenborgh’, brasserie ‘Central’ en de twee bars ‘Moriaenbar’ en ‘Tony’s bar’ is het neusje van de zalm toch wel het fitnesscentrum op de 7e etage met een bijzonder uitzicht op de Sint-Jan.

*Over Louvre Hotels Group & Golden Tulip*
Met meer dan 1.100 hotels in 47 landen is Louvre Hotels Group een van de grootste internationale hotelketens. De keten is eigendom van Starwood Capital Group. Golden Tulip, onderdeel van Louvre Hotels Group, heeft meer dan 50 jaar ervaring in de hospitality industrie en heeft hotels in het midden-, hoog-, en luxe segment. De groep omvat meer dan 200 hotels. De merken Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip, bieden in Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië, het Pacifisch gebied en Amerika een internationale standaard aan service en faciliteiten met een persoonlijke touch. Louvre Hotels Group voert naast Golden Tulip de merken Première Classe, Campanile, Kyriad en Kyriad Prestige. Louvre Hotels Group is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en Tulip Inn (42 hotels), Campanile (20 hotels) en Première Classe (2 hotels).

Overig nieuws