Kaboom Hotel en DADAWAN geopend

4 december 2015 |
Kaboom Hotel en DADAWAN geopend

Onder grote belangstelling van familie, vrienden en relaties opende de Maastrichtse wethouder van economie John Aarts op donderdagavond
3 december officieel Kaboom Hotel en restaurant DADAWAN. Een unieke samenwerking van twee onorthodoxe bedrijven in de horeca- en leisurebranche: La Bergere Group en Wokgroep NL. De wethouder roemde de twee ondernemers Rino Soeters (LBG) en Danny Deng (WGN) om hun ondernemerschap en visie om juist nu te investeren op een voor Maastricht belangrijke plaats. Recht tegenover het centraal station, dat in de komende tijd, drastisch gerevitaliseerd zal worden. Kaboom Hotel won afgelopen maandagavond de prijs voor beste hotelconcept 2015.

Nieuw visitekaartje
De beide zaken zijn inmiddels al het nieuwe visitekaartje van de stad Maastricht. Reizigers die het station verlaten zien op de kop van de Stationsstraat een opvallend hotel en dito restaurant. Beide concepten wijken duidelijk af van het geen gangbaar is in de branche. Kaboom is een hotel voor de moderne reiziger dat verrassend veel luxe en comfort biedt voor een zeer scherpe prijs. Het hotel dat compleet werd vormgegeven door interieurarchitect Roger Haan is uniek voor Nederland en de Euregio. Datzelfde kan gezegd worden van DADWAN. Het restaurant is een ‘clash’ van de Oosterse en Westerse keuken. Met opvallende presentatiewijzen, snelle en gezonde bereidingen en scherpe prijzen, verrast het iedere bezoeker tot nu toe.

Vijfde hotelconcept
Voor La Bergere Group is dit inmiddels het vijfde hotelconcept na Townhouse Designhotel en Craft Hotel St. Maartenslane, La Bergere Apartments in Maastricht en Qbic in Amsterdam. Kaboom Hotel is al open sinds 1 juli en voorziet duidelijk in een behoefte. Vanaf dag 1 maakt het zijn ambities waar. Het opvallende design van het behang, dat ook op het plafond zit, de bijzondere details (zoals het ‘don’t wake me up pistool’), het Auping bed en de regendouche gecombineerd met de natuurlijke gastvrijheid van het personeel maakt dat het hotel nu al in de top geklasseerd wordt bij TripAdvisor, Booking.com, Zoover, etc. Hotelgasten zijn zeer enthousiast getuige de vele commentaren op social media. Mede daarom zijn ze ook genomineerd als beste hotelconcept voor de Entree Hospitality & Style Awards 2015.

Zevende nieuwe restaurantconcept
Voor de Wokgroep NL is DADAWAN het zevende nieuwe restaurantconcept in Nederland na Asian Tapas en Tokyoto in Maastricht, Parkstad Plaza in Kerkrade, WOK Weert, KFC Slotermeer en Tokyoto Zaandam. Voor directeur-eigenaar Danny Deng was meteen duidelijk dat deze locatie een uniek concept verdiende: eigenzinnig en afwijkend, passend bij buurman Kaboom. Het restaurant is zeer ruim van opzet en in het oog springend zijn de vele komen. Dadawan is nl. een vrije vertaling van eigenwijze/eigenzinnige kom. Bijna alle gerechten worden dan ook in een kom geserveerd. De kaart verraad het bijzonder concept. Want zowel ‘lobsters & burgers’ als noodlesoup, bibimbap als eigen vers gemaakte sushirollen kunnen met elkaar gecombineerd worden. Het restaurant is helemaal ingesteld op de vele reizigers. Ook nieuw is de ernaast gelegen 2Go-formule die inspeelt op de trend: iedereen zijn eigen op maat gemaakte gezonde eten voor onderweg. Hotelgasten van Kaboom kunnen gebruik maken van ontbijt, lunch en/of diner van DADAWAN. Daarmee is het restaurant geopend van ’s ochtends 07.00 uur tot ’s avonds 22.00 uur.

Jong management
Beide ondernemingen hebben ieder vanuit hun eigen specifieke markt veel overeenkomsten zoals het jonge en innovatieve management, korte lijnen, het streven naar perfectie, internationale oriëntatie, gaan voor een bijzonder klantervaring, werkgelegenheid voor veel lokaal personeel en durf aan de dag leggen bij de uitwerking van concepten. De samenwerking bevalt beide partners zo goed dat er alweer plannen worden gemaakt voor nieuwe concepten.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Fastservice
Horeca in Amsterdam The Style Outlets morgen geopend

HMSHost International en NEINVER openen met trots de eerste eet- en drinkgelegenheden in Amsterdam The Style Outlets, de nieuwste winkelbestemming van Nederland. Vanaf morgen kunnen bezoekers tijdens het winkelen genieten van Starbucks, Burger Federation en Pommes Frites. Hierdoor wordt de aanwezigh ...

Culinair Coronacrisis
Helft Nederlanders sinds maart niet meer uit eten geweest

De helft van de Nederlanders (49%) heeft geen bezoek meer gebracht aan een restaurant sinds de uitbraak van COVID-19. Dit in tegenstelling tot 2019, toen slechts 1 procent nooit uit eten ging. Het restaurantgedrag van de Nederlander is door de pandemie flink veranderd. Dit blijkt uit het onderzoek & ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
December: Alles over digitaal ondernemen

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: