Jeroen Robberegt en Miele beëindigen samenwerking

24 oktober 2016 | Thijs Jacobs

Na een productieve en prettige samenwerking van ruim 3,5 jaar verlaat Jeroen Robberegt per 1 november 2016 Miele Nederland als Executive Chef van het Miele Culinary Institute in Vianen om zijn vleugels uit te slaan voor een nieuwe, creatieve uitdaging. 

Jeroen Robberegt geeft aan zich te beraden op zijn verdere toekomst. Hij start in ieder geval als adviseur van het nog te openen restaurant Gare Du Sud in Utrecht. De functie van Executive Chef van het Miele Culinary Institute zal worden vervuld door Albert-jan van Santbrink. Albert-jan werkt al enkele jaren als instructiechef bij Miele. 

Miele Culinary Institute 
Het Miele Culinary Institute is een belangrijk onderdeel van het Miele Experience Center in Vianen. Een uitgebreide kookstudio waar men onder leiding van professionele koks kan deelnemen aan culinaire workshops en cursussen. In een ontspannen en gemoedelijke sfeer leren de deelnemers de fijne kneepjes van het koken om vervolgens de zelfbereide gerechten geserveerd te krijgen in het Miele-restaurant. Het Miele Culinary Institute heeft inmiddels een grote aantrekkingskracht op topkoks. In samenwerking met Miele organiseren zij culinaire arrangementen voor een breed publiek. Meer informatie over de kookworkshops in het Miele Culinary Institute is te vinden op www.miele.nl

Over Miele 
Miele heeft wereldwijd een leidende positie als aanbieder van premium huishoudelijke apparaten op het gebied van koken, bakken, stomen, koelen en vriezen, koffiebereiding, afwassen, wassen, drogen, strijken en stofzuigen. Het bedrijf levert bovendien afwasautomaten, wasautomaten en wasdrogers voor professioneel gebruik, zoals reinigings-, desinfectie- en sterilisatieapparaten voor medische instellingen en laboratoria (Miele Professional).

Het in 1899 opgerichte bedrijf heeft acht productielocaties in Duitsland en een fabriek in Oostenrijk, Tsjechië, China en Roemenië. In het boekjaar 2015/2016 bedroeg de omzet 3,71 miljard euro. In bijna 100 landen heeft Miele eigen verkoopmaatschappijen of importeurs. Wereldwijd werken er bij dit door de vierde generatie geleide familiebedrijf 18.400 mensen, waarvan tweederde in Duitsland. Het hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich in het Duitse Gütersloh (Westfalen).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: