Kortingen binnen de horeca zijn hot

3 december 2010
Kortingen binnen de horeca zijn hot

Webwinkel Amazon.com investeert $175 miljoen in kortingssite LivingSocial. De site is een concurrent van Groupon, dat onlangs in het nieuws kwam omdat zoekgigant Google interesse in het bedrijf zou hebben. Bij LivingSocial kunnen mensen zich aanmelden om een dagelijkse nieuwsbrief met kortingen te ontvangen. Deze kortingen kunnen geldig zijn bij lokale restaurants, winkels, cafés, theaters of andere bedrijven. De site zegt dagelijks $1 miljoen aan omzet te draaien en de verwachting is dat in 2011 de omzet $500 miljoen bedraagt.

*In gevecht met Google*
De zet van Amazon heeft waarschijnlijk te maken met het hardnekkige gerucht dat Google concurrent Groupon gaat overnemen. Deze is ook zeer succesvol en naar verluidt is de zoekgigant bereid om $2,5 miljard voor de site neer te tellen. Amazons investering volgt op een andere grote aankoop van het bedrijf. In 2009 kocht het nog online kledingwinkel Zappos.com voor $1,1 miljard.

*Ook eBay doet mee in de race*
Ondertussen is veilingsite eBay ook op het overnamepad. Het bedrijf heeft Milo.com overgenomen voor een nog onbekend bedrag. Via deze site kunnen bezoekers kijken of bepaalde producten ook bij lokale winkels te koop zijn. Zo is te zien of de lokale elektronicawinkel nog PlayStations in de schappen heeft staan. Milo.com is alleen in de Verenigde Staten actief, terwijl Groupon en LivingSocial ook internationaal te gebruiken zijn.


~Thijs Jacobs~

Overig nieuws