Gastronomisch Gilde gaat nieuwe samenwerking aan

Auteur: Yonne van Geene
Food 20 februari 2019
Gastronomisch Gilde gaat nieuwe samenwerking aan

Het Gastronomisch Gilde, vereniging voor vakmensen in eten, drinken en gastvrijheid en Het Nederlands Kokspanel, onderzoekspanel voor professionals uit de horeca en catering, zijn de samenwerking aangegaan. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om informatie met elkaar uit te wisselen over de actuele behoeften van koks, cateringmanagers en eigenaren op het gebied van (nieuwe) producten, merken en andere soorten food- en hospitalitytrends.

Het Gastronomisch Gilde bestaat uit verschillende vakgroepen, die samen een enorm expertisecentrum voor culinair vakmanschap vormen. Binnen het Gilde komen allerlei soorten vakmensen uit de gastronomie regelmatig bij elkaar om interessante activiteiten en workshops bij te wonen en met elkaar te netwerken. Hierdoor wil de vakvereniging kennis delen en daarmee haar leden inspireren en van elkaar laten leren.
 
Het Nederlands Kokspanel maakt de mening, het gedrag en wensen van foodprofessionals inzichtelijk. Ze geloven dat vakmensen beter bediend kunnen worden door deze inzichten te delen met leveranciers. Hierdoor kunnen leveranciers innovaties, concepten en promoties beter laten aansluiten op de wensen uit de horecamarkt. Al 20 jaar verzamelt Het Nederlands Kokspanel inzichten en helpt het aanbod van fabrikanten beter af te stemmen op de professionele gebruiker.

Informatie delen met vakgenoten

Gezien de toegankelijke club van foodspecialisten van het Gastronomisch Gilde, de vaardigheden van Het Nederlands Kokspanel om meningen en wensen in kaart te brengen en de overeenkomende belangen van beide partijen om interessante informatie te delen met hun leden, leek een samenwerking meer dan geschikt. Dit maakt het nog toegankelijker voor enthousiaste Gastronomisch Gilde-leden om gratis lid te worden van het professionele panel.
 
Panelleden weten door hun deelname als eerste welke nieuwe producten er op de markt komen. Ze mogen hun mening en wensen delen en hebben (deels) invloed op de productontwikkeling van leveranciers. Ten slotte ontvangen ze natuurlijk de leerzame resultaten van de onderzoeken en tips passend bij het thema van het onderzoek, bijvoorbeeld hoe je vegetarische gerechten het beste op de menukaart zet.

Overig nieuws