Gastronomisch Gilde gaat nieuwe samenwerking aan

20 februari 2019 | Yonne van Geene

Het Gastronomisch Gilde, vereniging voor vakmensen in eten, drinken en gastvrijheid en Het Nederlands Kokspanel, onderzoekspanel voor professionals uit de horeca en catering, zijn de samenwerking aangegaan. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om informatie met elkaar uit te wisselen over de actuele behoeften van koks, cateringmanagers en eigenaren op het gebied van (nieuwe) producten, merken en andere soorten food- en hospitalitytrends.

Het Gastronomisch Gilde bestaat uit verschillende vakgroepen, die samen een enorm expertisecentrum voor culinair vakmanschap vormen. Binnen het Gilde komen allerlei soorten vakmensen uit de gastronomie regelmatig bij elkaar om interessante activiteiten en workshops bij te wonen en met elkaar te netwerken. Hierdoor wil de vakvereniging kennis delen en daarmee haar leden inspireren en van elkaar laten leren.
 
Het Nederlands Kokspanel maakt de mening, het gedrag en wensen van foodprofessionals inzichtelijk. Ze geloven dat vakmensen beter bediend kunnen worden door deze inzichten te delen met leveranciers. Hierdoor kunnen leveranciers innovaties, concepten en promoties beter laten aansluiten op de wensen uit de horecamarkt. Al 20 jaar verzamelt Het Nederlands Kokspanel inzichten en helpt het aanbod van fabrikanten beter af te stemmen op de professionele gebruiker.

Informatie delen met vakgenoten

Gezien de toegankelijke club van foodspecialisten van het Gastronomisch Gilde, de vaardigheden van Het Nederlands Kokspanel om meningen en wensen in kaart te brengen en de overeenkomende belangen van beide partijen om interessante informatie te delen met hun leden, leek een samenwerking meer dan geschikt. Dit maakt het nog toegankelijker voor enthousiaste Gastronomisch Gilde-leden om gratis lid te worden van het professionele panel.
 
Panelleden weten door hun deelname als eerste welke nieuwe producten er op de markt komen. Ze mogen hun mening en wensen delen en hebben (deels) invloed op de productontwikkeling van leveranciers. Ten slotte ontvangen ze natuurlijk de leerzame resultaten van de onderzoeken en tips passend bij het thema van het onderzoek, bijvoorbeeld hoe je vegetarische gerechten het beste op de menukaart zet.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: Michelin

"Waarin Nederland zich als gastronomisch land onderscheidt is duurzaamheid, de aandacht voor lokale producten, duurzame vis en eerlijk vlees. Daarin loopt Nederland echt een stapje voor op de buurlanden", aldus Michelin hoofdinspecteur Loens dit jaar tijdens de uitreiking van de sterren. ...

Interview
Reportage: Eetcafé Joos, De Bilt [video]

In juli 2015 opende eetcafé Joos haar deuren. Met buiten 56 zitplekken en binnen 30 zitplekken is het een van de meest bruisende eetcafés in de Bilt. Jolanda Wouters is de trotse eigenaar van Joos en vertelt in geuren en kleuren over haar ondernemerschap. Wanneer je binnen komt lope...

Achtergronden
Vaders missen verschoonplekken in de horeca

83% van de Nederlandse vaders met jonge kinderen heeft weleens meegemaakt dat er, op het moment dat de luier van zijn kindje vervangen moest worden, geen verschoonplek op een openbaar herentoilet aanwezig was, bijvoorbeeld in een restaurant of bij een tankstation. Twee derde van de vaders vindt ...

Culinair
Vis roken doe je zo

Het roken van voedsel is een kooktechniek waarbij voedsel in rook van smeulend hout wordt gehangen of gelegd. Van oudsher werd deze kooktechniek toegepast om voedsel te conserveren, waardoor het langer houdbaar was. Tegenwoordig gebeurt roken voornamelijk om de expliciete smaak over te brengen. Voor...

Awards
Edwin Hollanders maakt de Lekkerste Pannenkoek van 2020

Edwin Hollanders wordt twee keer eerste bij De Lekkerste Pannenkoek van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Hollanders krijg je 'm niet' niet alleen de eerste prijs van de proefjury, maar ook de kinderjuryprijs. Edwin werkt bij Pannenkoekenhuis De Perdstal in Venray. D...

Awards
Mitch Kramer maakt Het Lekkerste Frietje met topping van 2020

Mitch Kramer maakt Het Lekkerste Frietje met topping van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Sweet fries of mine' deze vooraanstaande vakwedstrijd. Mitch werkt bij Ter Marsch&Co uit Amsterdam en hij liet met zijn creatie zien wat er allemaal mogelijk is met zoeteaardap...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: