Chef Han Ji introduceert Chinees streetfoodconcept in Nederland

9 mei 2019 | Yonne van Geene

Na het succes van zijn restaurantconcepten Red Chilli, UMAMI by Han en restaurant Zheng breidt chef en ondernemer Han Ji uit met een nieuw casual concept. Deze maand openen de deuren van Streetfood by Han in Rotterdam én Eindhoven. Een uniek, betaalbaar, gezond en vooral lekker vers alternatief voor fast food.

Bij Streetfood by Han kunnen gasten terecht voor de shared lunch en dining experience met de vernieuwende gerechten van hoge kwaliteit en een focus op gezondheid waar Han Ji bekend om staat, maar dan met een casual twist. Op 10 mei opent Streetfood by Han aan de Kleine Berg in het centrum van Eindhoven en vanaf 23 mei zijn de bezoekers van de Markthal welkom in de Rotterdamse vestiging.

Streetfood by Han

Op beide locaties kun je genieten van innovatieve, gezonde gerechten gemaakt van verse ingrediënten waarvan de inspiratie rechtstreeks uit China komt, maar dan afgestemd op het Nederlandse smaakpallet. Van soepen en salades tot gestoomde bao broodjes, geroosterde eend, noodles en rijstgerechten. Allemaal gemaakt van verse en gezonde ingrediënten uit een compleet uitgeruste keuken. 

Streetfood by Han in Eindhoven is gelegen tussen exclusieve winkels en gezellige restaurants in het populaire stadscentrum De Bergen. Hier word je omringd door gelukskatjes, lampionnen aan het plafond en rode accenten. De vestiging in Rotterdam bevindt zich middenin de drukke Markthal. Voor de realisatie van Streetfood by Han Rotterdam sloeg Han Ji de handen ineen met Wah Nam Hong, een winkel gespecialiseerd in producten voor de Aziatische keuken, van verse ingrediënten tot design eetstokjes. Beneden, in de winkel, worden live gerechten bereid voor de voorbijgangers in de Markthal om direct op te eten of om mee te nemen. Boven kunnen gasten plaatsnemen voor een uitgebreidere maaltijd. Een populair concept in China. “Food concepten waar voorbijgangers een quick bite kunnen halen, maar ook in het restaurant plaats kunnen nemen zie je daar al vaak. Met Streetfood by Han introduceer ik dit concept in Nederland”, aldus Han Ji.

Over chef Han Ji

Han Ji komt oorspronkelijk uit Qingdao in China, maar kwam in 1999 naar Maastricht om Internationale Economie en Econometrie te studeren. Tijdens zijn studie werkte hij in een restaurant waar hij zijn liefde voor gastronomie ontdekte. Deze passie zette hij om in eigen ondernemingen, met elk een uniek concept en het doel om voor te lopen. Hij richtte de Han Group op, dat verantwoordelijk is voor UMAMI by Han, Umami Picnic, Red Chilli en Frans-Aziatisch fusion restaurant HanTing, dat een Michelinster bemachtigde en onlangs de deuren sloot om ruimte te maken voor het innovatieve high end restaurant Zheng. Om relevant te blijven, moet je als ondernemer blijven innoveren. Han Ji blijft zichzelf dan ook uitdagen om nieuwe ingrediënten te ontdekken, vernieuwende gerechten te serveren en Chinese concepten te ontwikkelen die in Nederland nog niet bestaan. Zo verzekert hij zijn gasten altijd van een unieke en ultieme Chinese beleving.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Awards
Nederlandse biersommeliers in top 50 op het WK Biersommelier

Op het WK voor biersommeliers in Rimini (IT) zijn de drie deelnemers van het Nederlandse team alle drie in de top 50 geëindigd. Nog niet eerder deed er een Nederlands team mee met de prestigieuze competitie. Het WK wordt elke twee jaar gehouden. Dit jaar ging de winst voor het eerst naar een vr...

Chefs
Tweesterrenchef Syrco Bakker kookt de sterren van de hemel bij Restaurant Hemingway

De chef van tweesterren restaurant Pure C te Cadzand-Bad Syrco Bakker was vrijdag 11 oktober te gast bij Restaurant Hemingway in Bergen op Zoom als eerste gastchef. Samen met chef-kok Torben Bouterse (restaurant Hemingway) heeft hij de sterren van de hemel gekookt door signatuur gerechten van beide ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: