BBB Maastricht komt met nieuw concept

29 maart 2016 |
BBB Maastricht komt met nieuw concept

BBB Maastricht maakt zich op voor de toekomst met een nieuw concept. De ambitie van de BBB is om internationaal een toonaangevende rol te
spelen in de ontwikkeling van een succesvolle horecasector. Op basis van marktonderzoek en klantgesprekken is hiertoe een innovatief concept ontwikkeld. Het belangrijkste Euregionale evenement voor horecaprofessionals gaat zich meer richten op het leveren van succes. Niet alleen tijdens het driedaags evenement, maar ook tijdens activiteiten die gedurende het jaar onder de noemer BBB worden georganiseerd. Voorbeelden hiervan zijn netwerkbijeenkomsten, wedstrijden en trainingen.

Werelden
Tijdens BBB Maastricht staan proeven, ruiken, kijken en het ontmoeten van elkaar centraal. Zo’n 14.000 bezoekers kunnen aan themadagen deelnemen, wedstrijden bijwonen en kennismaken met innovatieve producten. Het evenement wordt opgebouwd uit vier werelden, die elk worden aangekleed en ingericht conform het betreffende thema. De vier werelden zijn: Beverage Beach, Food Forest, Variety Valley en Folie Culinaire.

Beverage Beach
Op Beverage Beach kunnen bezoekers de meest uiteenlopende dranken proeven. In het avontuurlijke Food Forest maakt de bezoeker kennis met nieuwe gerechten en authentieke smaken. In Variety Valley vindt men naast non-food ook innovaties en brancheverenigingen. Folie Culinaire is hét exclusieve evenement voor de internationale gastronomie, dat uitsluitend op uitnodiging kan worden bezocht.

Nieuw beeldmerk
In lijn met het nieuwe concept is er ook een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Het kleurrijke beeldmerk symboliseert de diversiteit qua doelgroepen en producten binnen de horeca. Daarnaast staat het voor de opgaande lijn op weg naar succes en het kroontje op het werk van horecaprofessionals.

Vernieuwing
Erik Stroink, product manager horecavakbeurzen MECC Maastricht: “Deze vernieuwing is een logische stap in de verdere ontwikkeling van het evenement. We kunnen bouwen op een stevig fundament en grijpen de uitdagingen van de toekomst met beide handen aan. Het nieuwe concept is samen met klanten en andere stakeholders ontwikkeld. Met onze partners doen we er alles aan om een bijdrage te leveren aan het vergroten van het succes van de horeca.”

BBB Maastricht wordt van 10 t/m 12 oktober 2016 gehouden in MECC Maastricht. Meer informatie vindt u op www.bbbmaastricht.nl.
Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Corona
"Mijn terras open op 2 maart? Nee, dat levert alleen negatieve aandacht op"

Een actiegroep van 65 KHN-afdelingen heeft collega-horecaondernemers opgeroepen om op 2 maart de terrassen te openen. Dat ligt gevoelig, want de keerzijde van een dergelijke actie kan zijn dat het negatieve aandacht voor de branche oplevert. Monique van Klaveren is eigenaresse van Café d&rsqu ...

Personeel Gastronomie
Adriaan Visser nieuwe hoofdsommelier Harry's Maastricht

Adriaan Visser is de afgelopen jaren werkzaam geweest in diverse gerenommeerde zaken, waaronder Cordial in Oss en tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze. Hij is de derde Nederlander die in het bezit is van de prestigieuze titel Advanced Sommelier. Bij Harry’s wordt hij eindverantwoordelijke vo ...

Wet- en regelgeving Corona
Minister: geen ruimte voor heropening van terrassen

Minister Bas van 't Wout (Economische Zaken) heeft vrijdag nog eens gemeld dat er op dit moment "echt geen ruimte is om meer te doen." Hij sprak uit dat de "huidige rotsituatie dan alleen maar langer voort al duren." Op 8 maart wil hij de situatie nog eens bekijken in de hoop ...

Gastronomie Corona
Toprestaurants doen niet mee aan horeca-protest

De meeste toprestaurants in Nederland doen niet mee aan het horeca-protest, waarbij op dinsdag 2 maart de terrassen weer voor publiek open worden gesteld. Ruim 130 ondernemers, verenigd in de G4 (Gastronomische 4) en te samen goed voor driekwart van de Michelin-sterren in Nederland, distantieren zic ...

Corona
Groep horecaondernemers opent 2 maart terrassen

De horeca is het zat. Een actiegroep van 65 KHN-afdelingen roept collega-ondernemers op om de terrassen aanstaande dinsdag 2 maart te openen. Het besluit van het kabinet om de horeca geen versoepelingen te bieden is voor de actiegroep de reden tot de oproep, meldt Omroep Brabant. De actiegroep, ...

Interview Longread
Corona of niet, dit stel opende deze week hun nieuwe zaak

In Veldhoven pakten Nick en Rebecca Schaminée hun kans. De coronacrisis krijgt het stel niet klein en ze maakten van de nood – ze zagen beiden hun baan verdwijnen bij Hutten Catering – een deugd. De langgekoesterde wens om een eigen zaak te openen werd werkelijkheid. Grand Caf&eac ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: