BBB Maastricht komt met nieuw concept

29 maart 2016 |
BBB Maastricht komt met nieuw concept<

BBB Maastricht maakt zich op voor de toekomst met een nieuw concept. De ambitie van de BBB is om internationaal een toonaangevende rol te
spelen in de ontwikkeling van een succesvolle horecasector. Op basis van marktonderzoek en klantgesprekken is hiertoe een innovatief concept ontwikkeld. Het belangrijkste Euregionale evenement voor horecaprofessionals gaat zich meer richten op het leveren van succes. Niet alleen tijdens het driedaags evenement, maar ook tijdens activiteiten die gedurende het jaar onder de noemer BBB worden georganiseerd. Voorbeelden hiervan zijn netwerkbijeenkomsten, wedstrijden en trainingen.

Werelden
Tijdens BBB Maastricht staan proeven, ruiken, kijken en het ontmoeten van elkaar centraal. Zo’n 14.000 bezoekers kunnen aan themadagen deelnemen, wedstrijden bijwonen en kennismaken met innovatieve producten. Het evenement wordt opgebouwd uit vier werelden, die elk worden aangekleed en ingericht conform het betreffende thema. De vier werelden zijn: Beverage Beach, Food Forest, Variety Valley en Folie Culinaire.

Beverage Beach
Op Beverage Beach kunnen bezoekers de meest uiteenlopende dranken proeven. In het avontuurlijke Food Forest maakt de bezoeker kennis met nieuwe gerechten en authentieke smaken. In Variety Valley vindt men naast non-food ook innovaties en brancheverenigingen. Folie Culinaire is hét exclusieve evenement voor de internationale gastronomie, dat uitsluitend op uitnodiging kan worden bezocht.

Nieuw beeldmerk
In lijn met het nieuwe concept is er ook een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Het kleurrijke beeldmerk symboliseert de diversiteit qua doelgroepen en producten binnen de horeca. Daarnaast staat het voor de opgaande lijn op weg naar succes en het kroontje op het werk van horecaprofessionals.

Vernieuwing
Erik Stroink, product manager horecavakbeurzen MECC Maastricht: “Deze vernieuwing is een logische stap in de verdere ontwikkeling van het evenement. We kunnen bouwen op een stevig fundament en grijpen de uitdagingen van de toekomst met beide handen aan. Het nieuwe concept is samen met klanten en andere stakeholders ontwikkeld. Met onze partners doen we er alles aan om een bijdrage te leveren aan het vergroten van het succes van de horeca.”

BBB Maastricht wordt van 10 t/m 12 oktober 2016 gehouden in MECC Maastricht. Meer informatie vindt u op www.bbbmaastricht.nl.
Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bezorgen Coronacrisis
Deliveroo betaalt restaurants dagelijks

Deliveroo betaalt vanaf vandaag haar restaurants dagelijks. Op deze manier kunnen restaurants het geld dat ze verdiend hebben via de leveringen van maaltijden al binnen één dag op hun rekening krijgen. Door middel van dagelijkse betalingen biedt Deliveroo extra onderst...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, dagboek in crisistijd: Pasen en inspiratie

De rust is wat wedergekeerd. Alles went, en ook onze nieuwe status als afhaalrestaurant in deze tijden went. Daar moesten we wel elke dag aan sleutelen en schaven. Nu we één gerecht per dag hebben zit er een beter ritme en een betere flow in de dagen. Heerlijk! Als je iets nieuws do...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Ondernemen Coronacrisis
Tips voor restaurants: Zo ga je de crisis te lijf [Liveblog]

Alle drink,- en eetgelegenheden in Nederland zijn minstens tot en met 6 april 2020 gesloten. Een zware periode voor de de horecaondernemers en -medewerkers. Door het hele land onstaan in deze donkere dagen prachtige initiatieven om de branche overeind te houden. 'We are in this together'. ...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: 'Thuiskunstenaars'

Afgelopen zaterdagavond knalden we alle driegangenmenu’s eruit. Het was prachtig! Toen wij om een uur of acht klaar waren met alle pakketten uitgeven en bezorgen, kreeg ik direct de eerste appjes binnen met filmpjes en foto’s van mensen die de gerechten zelf hadden opgemaakt. In de &...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: