Zo word je een onweerstaanbare horecawerkgever

8 maart 2019 | Thijs Jacobs

Verwarrend, al die termen als ‘employer branding’, ‘employer journey’, ‘agile’ en ‘management tools’. Toch zal de horeca met haar tijd mee moeten. Er is simpelweg een gebrek aan gewone voorbeelden en bruikbare handvatten om een onweerstaanbare werkgever te kunnen zijn. 

Gerco van Brasserie Havenkwartier scoort hoog op de pijlers van Binden & Boeien. Niet verrassend, want zijn verlooppercentage aan personeel was gedurende het afgelopen jaar nihil. Omdat de zaak groeit, plaatste Gerco laatst weer een vacature. Deze leverde de volgende dag gelijk 7 sollicitanten op! 

Echt contact, dat is pas belangrijk

In tegenstelling tot wat nu geroepen wordt, ziet Joyce Vastenhouw dat flexibele werktijden alleen of zelfsturende teams niet werken. Waar het om gaat is echt contact: “Ik vind het fijn wat je voor ons doet hier, het werk dat jij doet is belangrijk voor ons.” 

Vastenhouw behandelt in haar boek Binden & Boeien op de kaart, een recept voor onweerstaanbaar werkgeverschap, de 10 ingrediënten van Binden & Boeien. Wil je aan één van de ingrediënten werken? Dan dient het boek als naslagwerk, want met inspirerende voorbeelden en handige tips kun je direct aan de slag. Geschreven voor de horecaondernemer, maar toepasbaar op iedere branche. 

Over Joyce Vastenhouw:

Vastenhouw komt uit een horecafamilie. Jarenlang werkte zij voor een grote franchiseformule. Na onderzoek, studie, en ervaring startte zij een initiatief waarmee ze de horecabranche in een aantrekkelijk daglicht wil zetten. Niet van buiten, maar van binnenuit. Vanuit de kracht van de ondernemer, de medewerkers en de zaak. Haar succesvolle methode is gebaseerd op de 10 ingrediënten in het boek die op een vlotte en praktische manier aan bod komen. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN in actie! #BlackMonday: final sale horeca

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) lanceert de landelijke campagne #BlackMonday, die op maandag 7 december van start gaat. Onder de noemer #BlackMonday worden horecaondernemers opgeroepen deel te nemen aan de landelijke actie. Met de campagne wil KHN duidelijk maken dat als de overheid niet per omga ...

Wet- en regelgeving
Cao horeca verlengd tot eind 2021

FNV Horeca, CNV Vakmensen en werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zijn overeengekomen de huidige cao in de horeca met een jaar te verlengen onder gelijke voorwaarden. De drie partijen zijn het er over eens dat d ...

Corona
"Honderden miljoenen voor horeca en cultuur"

Haagse bronnen melden aan de NOS dat sectoren die flink geraakt zijn door de coronacrisis en daardoor een zeer groot omzetverlies lijden, kunnen rekenen op honderden miljoenen steun vanuit Den Haag. Volgens de NOS zet het kabinet de komende dagen de puntjes op de i. Bedrijven die meer dan 70 proc ...

Interview Digitaal Ondernemen
Horecamarketing op socials: influencers als spin in het web

Bij een goede marketingstrategie mag social media niet ontbreken. Wil je verzekerd zijn van een groot bereik, dan kun je haast niet om ‘influencers’ heen. Die influencers vind je op Youtube, op hun eigen blogs, Facebook, Instagram, Snapchat of TikTok. Wie een influencer inzet, meestal te ...

KHN Corona
Deel van de horeca dreigt op 17 januari open te gaan, ondanks maatregelen

Vorige week kondigden verschillende horecaondernemers aan om hun zaken op 17 januari te willen openen, ongeacht de dan geldende maatregelen. Zij hebben zojuist verkondigd tegenover Omroep Brabant dat ze het vertrouwen in het kabinet hebben opgezegd en hoe dan ook zullen openen op 17 januari. Omd ...

Economie Corona
Horeca na kunst en cultuur meest pessimistisch over economische vooruitzichten

De vooruitzichten van het Nederlandse bedrijfsleven over de eigen verkopen op de korte termijn zijn sinds de zomer sterk verslechterd. De economie zal naar verwachting tijdelijk weer een stap terug moet doen. Vooral de commerciële dienstverlening heeft pessimistischere verwachtingen voor de kom ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: