Zo kwam Anne&Max door de afgelopen periode heen

30 juni 2020 | Thijs Jacobs

Wobbe van Zoelen, eigenaar en oprichter van de bekende lunch- en koffieketen Anne&Max, vertelt over de afgelopen periode, die voor de horeca onwerkelijk was:
"Door simpelweg te kijken naar wat we wél konden leveren in de Covid-19 periode waren we in staat om ons businessmodel deels aan te passen, te verbeteren en potentiele omzet voor onze franchisenemers toe te voegen."

"Nadat je bekomen bent van de onwerkelijke schrik heb je twee keuzes, bij de pakken neer gaan zitten of je energie bij elkaar rapen en het beste ervan maken. Bij ons was de keuze snel gemaakt; schouders eronder en gaan! Naar mijn inzicht is het beste van de afgelopen periode dat de tijdelijke focus heel helder en relatief simpel was; Hoe kunnen we onder de huidige omstandigheden toch nog omzet blijven behalen, waarbij elke euro meegenomen is? De oplossingen dienden typisch Anne&Max te zijn, direct bij te dragen aan de omzet (van de franchisenemer), makkelijk implementeerbaar, aan te sluiten op onze normen en waarden en bij te dragen aan onze lange termijnstrategie."

Webshop kwam op tijd

"Achteraf (achteraf is het meestal eenvoudig) bleek de keuze makkelijk. Al jaren vroegen onze gasten om ontbijtjes voor thuis, een High tea op locatie of een lunch voor een speciale gelegenheid. Daarnaast was het voor Anne&Max een lang gekoesterde wens om ‘een online webshop’ toe te voegen aan ons concept. De mooie producten, maar dan thuis (bezorgd) en online te bestellen om op een gewenst tijdstip af te halen."

"De absolute favoriete producten van onze gasten zijn (naast onze club sandwich) de ontbijt- lunch- en High tea planken. Hierbij ontwikkelden wij verschillende boxen waarin we deze producten mooi konden presenteren en zo de Anne&Max beleving die wij nu niet konden geven in onze vestigingen, nu ook thuis ervaren kon worden ervaren. Dit bleek een geweldig succes en zo ontstond in korte tijd een nieuwe productgroep en onderdeel van ons bedrijf; de Anne&Max boxen. Niet alleen worden de boxen nu besteld om te bezorgen, maar ook worden ze afgehaald en worden ze zelfs besteld door bedrijven."

"Een idee ontwikkelen is stap één, deze uitvoerbaar maken is een tweede. Door de expertise in te zetten van een aantal van onze samenwerkingspartners hebben wij onze droom laten uitkomen. Zonder website geen webshop, de mannen van Duet hebben ervoor gezorgd dat website gebruiksvriendelijk en uniek is geworden en dat de routing duidelijk is voor onze bezoekers."

"Zonder webshop geen online bestellingen, het platform Jamezz heeft ons de mogelijkheid geboden voor een platform waar onze gasten online bestellingen kunnen plaatsen. Zonder boxen geen bestellingen die wij kunnen vervoeren. HSB Haaften is onze leverancier in customized drukwerk en zo worden de bestellingen in de mooiste boxen naar de gast gebracht."

Ook na de Covid-19 crisis zal Anne&Max haar plannen voortzetten om verder te groeien met bijzondere producten, prachtige locaties en professionele franchisenemers

Misschien interessant voor onze lezers: Op dit moment is er een prachtige locatie beschikbaar in Den Haag. Kijk voor de mogelijkheden op www.annemax.nl/franchise/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Bezorgen
Plotseling tekort van 2500 maaltijdbezorgers

Door een overnacht ingevoerde maatregel van staatssecretaris Tamara van Ark van sociale zaken zitten duizenden cafetaria’s, snackbars en frituren van de ene op de andere dag met een tekort van 2500 maaltijdbezorgers. Afgelopen maandag maakte Van Ark bekend dat maaltijdbezorgers voortaan min...

Blog
Blog Jeannine Sok: Respect? Ja graag!

De horeca is nu weer een maand open. De medewerkers zijn blij om weer gasten te mogen verwennen en in de watten te leggen, want dat is waar het vak om draait. Maar sommige gasten gaan over grenzen heen, die van de nieuwe wet, van jou en van de gastvrijheid. Respectloos, terwijl je als restaurant zo ...

Achtergronden Culinair
Mosselseizoen van start met grootste mosselpan ter wereld

Morgen, donderdag 2 juli, start het mosselseizoen met de verkoop van Zeeuwse bodemcultuurmosselen. Dit jaar als eerste exclusief verkrijgbaar bij Sligro. Vanuit de grootste mosselpan ter wereld werden de eerste bodemcultuurmosselen van het seizoen aangeboden aan JRE-chef Joppe Sprinkhuizen, chef van...

Awards Culinair
Tess de Groot wint Cas Spijkers Academie Trofee

Tess de Groot (22), examenstudent van de Cas Spijkers Academie vestiging Nijmegen, heeft als eerste vrouwelijke aankomend chef de Cas Spijkers Academie Trofee gewonnen. De uitreiking van de trofee vond plaats op dinsdag 30 juni bij Restaurant Witlof in Nijmegen en kwam als een verrassing. De wi...

Columns
Kan ik niet meedoen met die duurzame wijngaard van je?

Hoe vaak ik deze vraag afgelopen week niet heb gekregen... er is voldoende ruimte op Domein Bergen, en met meer stokken zouden we meer kunnen investeren in duurzaamheid en kwaliteit. En samen mooie dingen doen is natuurlijk veel leuker. We gaan dus in april 2021 een tweede wijngaard planten wa...

Bezorgen Achtergronden
15-jarige maaltijdbezorgers mogen niet meer de straat op

Frans van Rooij, directeur ProFri, vakvereniging Professionele Frituurders, schreef een brief aan Tamara van Ark, Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Zij maakte gisteren bekend dat het vanaf 1 juli (dat is morgen al!) niet meer is toegestaan om medewerkers jonger dan 16 jaar in te...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: