Zo kwam Anne&Max door de afgelopen periode heen

30 juni 2020 | Thijs Jacobs

Wobbe van Zoelen, eigenaar en oprichter van de bekende lunch- en koffieketen Anne&Max, vertelt over de afgelopen periode, die voor de horeca onwerkelijk was:
"Door simpelweg te kijken naar wat we wél konden leveren in de Covid-19 periode waren we in staat om ons businessmodel deels aan te passen, te verbeteren en potentiele omzet voor onze franchisenemers toe te voegen."

"Nadat je bekomen bent van de onwerkelijke schrik heb je twee keuzes, bij de pakken neer gaan zitten of je energie bij elkaar rapen en het beste ervan maken. Bij ons was de keuze snel gemaakt; schouders eronder en gaan! Naar mijn inzicht is het beste van de afgelopen periode dat de tijdelijke focus heel helder en relatief simpel was; Hoe kunnen we onder de huidige omstandigheden toch nog omzet blijven behalen, waarbij elke euro meegenomen is? De oplossingen dienden typisch Anne&Max te zijn, direct bij te dragen aan de omzet (van de franchisenemer), makkelijk implementeerbaar, aan te sluiten op onze normen en waarden en bij te dragen aan onze lange termijnstrategie."

Webshop kwam op tijd

"Achteraf (achteraf is het meestal eenvoudig) bleek de keuze makkelijk. Al jaren vroegen onze gasten om ontbijtjes voor thuis, een High tea op locatie of een lunch voor een speciale gelegenheid. Daarnaast was het voor Anne&Max een lang gekoesterde wens om ‘een online webshop’ toe te voegen aan ons concept. De mooie producten, maar dan thuis (bezorgd) en online te bestellen om op een gewenst tijdstip af te halen."

"De absolute favoriete producten van onze gasten zijn (naast onze club sandwich) de ontbijt- lunch- en High tea planken. Hierbij ontwikkelden wij verschillende boxen waarin we deze producten mooi konden presenteren en zo de Anne&Max beleving die wij nu niet konden geven in onze vestigingen, nu ook thuis ervaren kon worden ervaren. Dit bleek een geweldig succes en zo ontstond in korte tijd een nieuwe productgroep en onderdeel van ons bedrijf; de Anne&Max boxen. Niet alleen worden de boxen nu besteld om te bezorgen, maar ook worden ze afgehaald en worden ze zelfs besteld door bedrijven."

"Een idee ontwikkelen is stap één, deze uitvoerbaar maken is een tweede. Door de expertise in te zetten van een aantal van onze samenwerkingspartners hebben wij onze droom laten uitkomen. Zonder website geen webshop, de mannen van Duet hebben ervoor gezorgd dat website gebruiksvriendelijk en uniek is geworden en dat de routing duidelijk is voor onze bezoekers."

"Zonder webshop geen online bestellingen, het platform Jamezz heeft ons de mogelijkheid geboden voor een platform waar onze gasten online bestellingen kunnen plaatsen. Zonder boxen geen bestellingen die wij kunnen vervoeren. HSB Haaften is onze leverancier in customized drukwerk en zo worden de bestellingen in de mooiste boxen naar de gast gebracht."

Ook na de Covid-19 crisis zal Anne&Max haar plannen voortzetten om verder te groeien met bijzondere producten, prachtige locaties en professionele franchisenemers

Misschien interessant voor onze lezers: Op dit moment is er een prachtige locatie beschikbaar in Den Haag. Kijk voor de mogelijkheden op www.annemax.nl/franchise/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Laat jouw terras zien!

Het is bijna zover. Op 28 april mogen de terrassen, natuurlijk wel met de nodige beperkingen, weer open. Het is voor veel horecaondernemers het startschot voor de race naar volledige heropening van de horeca en inmiddels worden er de nodige voorbereidingen getroffen om de terrassendag woensdag tot e ...

Drinks
Recordaantal van 539 bieren in 7e Dutch Beer Challenge

Op donderdag 22 april 2021 werd voor de zevende keer de Dutch Beer Challenge gehouden. Voor deze editie van de Nederlandse biercompetitie hebben grote en kleine brouwerijen gezamenlijk een recordaantal van 539 bieren ingeschreven. Deze editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ (powered by ...

Sligro lanceert herstartcampagne voor heel horeca-Nederland

Na een bizar jaar ligt er, met de aangekondigde opening van de terrassen op 28 april, een nieuw begin in het verschiet. Dat we elkaar weer mogen ontmoeten en samen kunnen genieten. Sligro wil op een hartverwarmende manier heel horeca-Nederland laten weten dat ze er voor ze zijn en graag met ze optre ...

Achtergronden Corona
15 procent Nederlanders bezoekt minder vaak horeca vanwege contactformulieren

Nu de terrassen weer gedeeltelijk heropend worden, zullen horecaondernemers hun bezoekers ook opnieuw moeten vragen om contactgegevens voor bron- en contactonderzoek. 14,9 procent van de Nederlanders bezoekt echter minder horeca vanwege de vraag om contactgegevens achter te laten. Dit en meer blijkt ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: