Winnaar Meest Markante Horecaondernemer van Zeeland

14 maart 2019 | Yonne van Geene

Koninklijke Horeca Nederland Zeeland heeft Jean Dhooge van De Oesterij in Yerseke uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemer van Zeeland. Hij dingt in het najaar van 2019 mee naar de landelijke titel Meest Markante Horecaondernemer van Nederland. Met deze prijs worden inspirerende horecaondernemers onderscheiden en stimuleert KHN innovatie.

Jacco de Lignie, voorzitter van KHN Zeeland: “Twee jaar geleden stond Jean Dhooge met De Oesterij al in onze top drie. Hij heeft van het ruim 100 jaar oude familiebedrijf een uniek horecaconcept gemaakt en is nu dan ook de terecht winnaar. Zijn bedrijf is veel meer dan een eetgelegenheid. De Oesterij is een complete beleving die jaarlijks tienduizenden (internationale) bezoekers trekt. Gasten kunnen in het museum op het terrein het hele productieverhaal volgen. Van mosselzaadje tot aan het bord op tafel, inclusief oesterputten, de winkel, de proeverij en een filmruimte. Dat maakt Jean een markante ondernemer: hij heeft de authentieke Zeeuwse mossel en oester nog duidelijker op de kaart gezet. Letterlijk en figuurlijk.”

Horecaman

Jacco de Lignie: “Jean is een horecaman met visie en een ondernemer in hart-en-nieren. Hij was één van de eersten die de exploitatiemogelijkheden zag van de authentieke Oesterputten in het mosseldorp Yerseke. En hij zit vol met plannen voor de toekomst. We zijn er trots op dat hij onze Meest Markante Horecaondernemer van Zeeland is en wensen hem veel succes in de landelijke finale in het najaar van 2019.”

Over Meest Markante Horecaondernemer

KHN organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horeca-ondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in het najaar van 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Fastservice
Horeca in Amsterdam The Style Outlets morgen geopend

HMSHost International en NEINVER openen met trots de eerste eet- en drinkgelegenheden in Amsterdam The Style Outlets, de nieuwste winkelbestemming van Nederland. Vanaf morgen kunnen bezoekers tijdens het winkelen genieten van Starbucks, Burger Federation en Pommes Frites. Hierdoor wordt de aanwezigh ...

Culinair Coronacrisis
Helft Nederlanders sinds maart niet meer uit eten geweest

De helft van de Nederlanders (49%) heeft geen bezoek meer gebracht aan een restaurant sinds de uitbraak van COVID-19. Dit in tegenstelling tot 2019, toen slechts 1 procent nooit uit eten ging. Het restaurantgedrag van de Nederlander is door de pandemie flink veranderd. Dit blijkt uit het onderzoek & ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
December: Alles over digitaal ondernemen

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: