Winnaar Meest Markante Horecaondernemer van Zeeland

14 maart 2019 | Yonne van Geene
Winnaar Meest Markante Horecaondernemer van Zeeland

Koninklijke Horeca Nederland Zeeland heeft Jean Dhooge van De Oesterij in Yerseke uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemer van Zeeland. Hij dingt in het najaar van 2019 mee naar de landelijke titel Meest Markante Horecaondernemer van Nederland. Met deze prijs worden inspirerende horecaondernemers onderscheiden en stimuleert KHN innovatie.

Jacco de Lignie, voorzitter van KHN Zeeland: “Twee jaar geleden stond Jean Dhooge met De Oesterij al in onze top drie. Hij heeft van het ruim 100 jaar oude familiebedrijf een uniek horecaconcept gemaakt en is nu dan ook de terecht winnaar. Zijn bedrijf is veel meer dan een eetgelegenheid. De Oesterij is een complete beleving die jaarlijks tienduizenden (internationale) bezoekers trekt. Gasten kunnen in het museum op het terrein het hele productieverhaal volgen. Van mosselzaadje tot aan het bord op tafel, inclusief oesterputten, de winkel, de proeverij en een filmruimte. Dat maakt Jean een markante ondernemer: hij heeft de authentieke Zeeuwse mossel en oester nog duidelijker op de kaart gezet. Letterlijk en figuurlijk.”

Horecaman

Jacco de Lignie: “Jean is een horecaman met visie en een ondernemer in hart-en-nieren. Hij was één van de eersten die de exploitatiemogelijkheden zag van de authentieke Oesterputten in het mosseldorp Yerseke. En hij zit vol met plannen voor de toekomst. We zijn er trots op dat hij onze Meest Markante Horecaondernemer van Zeeland is en wensen hem veel succes in de landelijke finale in het najaar van 2019.”

Over Meest Markante Horecaondernemer

KHN organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horeca-ondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in het najaar van 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Corona
Officieel: terrassen niet open op 21 april

De terrassen gaan niet open op 21 april. Dat maakte demissionair minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid zojuist bekend tijdens de persconferentie. Het nieuws lekte afgelopen week al naar buiten. Het kabinet gaat per week bekijken of en hoe de samenleving weer open kan. Op z'n vroegst kunnen ...

Financieel Horeca & Belasting
Uw restaurant fiscaal optimaal naar de volgende generatie!

Staat u samen met uw zoon achter de tap? Of doet uw dochter de administratie van uw horecaonderneming? Denk dan eens na over de schenking van uw horecazaak aan de volgende generatie. ‘’Moet dat nu al?’’, hoor ik u denken. Juist nu! De zogeheten fiscaal voordelige bedrijfso ...

Economie Internationaal
Just Eat Takeaway noteert ongekende groei

De coronacrisis heeft Just Eat Takeaway (het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl) geen windeieren gelegd. Het bedrijf zag een flinke toename in het aantal bestellingen: in het eerste kwartaal zijn in Nederland zo'n 15,3 miljoen maaltijden besteld, dat is 53 procent meer dan een jaar eerder, zo blijkt ...

Achtergronden Gastronomie
Tommy Janssen en Vera Voorend openen restaurant Maeve in Utrecht centrum

Na jaren bij diverse toprestaurants gewerkt te hebben openen Tommy Janssen en Vera Voorend restaurant Maeve in de zomer van 2021. “We hebben jaren gei?nvesteerd in het opdoen van kennis en ervaring en nu is het tijd om onze droom te verwezenlijken en voor onszelf te beginnen.” Het res ...

Economie Corona
FNV Horeca: valse verwachtingen kabinet opnieuw dooie mus voor horeca

De valse verwachtingen en niet waargemaakte uitspraken van het kabinet over mogelijke versoepeling zorgen voor nog meer schade in de horeca. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca: “We begrijpen dat de gezondheid voorop staat, maar het blijft ook van levensbelang dat er wordt gekeken naar de overig ...

Branded Content
Minder gasten, meer omzet? Het kan met de Kleinste keuken

Bij de gefaseerde openstelling van de horeca krijgt elke horeca-ondernemer er mee te maken: je kunt minder gasten ontvangen dan normaal. Des te belangrijker is het om te kijken hoe je de besteding per gast kunt verhogen. De Kleinste keuken helpt hierbij. Met de Kleinste Keuken, een gebruiksvriend ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: