Winnaar Meest Markante Horecaondernemer van Zeeland

14 maart 2019 | Yonne van Geene

Koninklijke Horeca Nederland Zeeland heeft Jean Dhooge van De Oesterij in Yerseke uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemer van Zeeland. Hij dingt in het najaar van 2019 mee naar de landelijke titel Meest Markante Horecaondernemer van Nederland. Met deze prijs worden inspirerende horecaondernemers onderscheiden en stimuleert KHN innovatie.

Jacco de Lignie, voorzitter van KHN Zeeland: “Twee jaar geleden stond Jean Dhooge met De Oesterij al in onze top drie. Hij heeft van het ruim 100 jaar oude familiebedrijf een uniek horecaconcept gemaakt en is nu dan ook de terecht winnaar. Zijn bedrijf is veel meer dan een eetgelegenheid. De Oesterij is een complete beleving die jaarlijks tienduizenden (internationale) bezoekers trekt. Gasten kunnen in het museum op het terrein het hele productieverhaal volgen. Van mosselzaadje tot aan het bord op tafel, inclusief oesterputten, de winkel, de proeverij en een filmruimte. Dat maakt Jean een markante ondernemer: hij heeft de authentieke Zeeuwse mossel en oester nog duidelijker op de kaart gezet. Letterlijk en figuurlijk.”

Horecaman

Jacco de Lignie: “Jean is een horecaman met visie en een ondernemer in hart-en-nieren. Hij was één van de eersten die de exploitatiemogelijkheden zag van de authentieke Oesterputten in het mosseldorp Yerseke. En hij zit vol met plannen voor de toekomst. We zijn er trots op dat hij onze Meest Markante Horecaondernemer van Zeeland is en wensen hem veel succes in de landelijke finale in het najaar van 2019.”

Over Meest Markante Horecaondernemer

KHN organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horeca-ondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in het najaar van 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
"Kabinet verlengt coronamaatregelen die gelden tot 6 april "

Het kabinet besluit aanstaande dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatregelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden en musea, worden dan verder besproken. Verschillende landelijke media, waaronder NU.nl en ...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: parelhoen en guilty pleasures

Joris Bijdendijk van restaurant RIJKS heeft volgens mij direct op het moment dat hij te horen kreeg dat de horeca moest sluiten, besloten om te gaan bezorgen. Ik volg hem op Instagram en een diepe buiging voor zijn organisatorische kwaliteiten. Over de duizend gerechten gingen de afgelopen dagen doo...

Interview Coronacrisis
"Flinke huurverlaging is voor horecaondernemers nu zeker mogelijk"

Hotelier Bart Reints Bok, directeur/eigenaar van Charme Hotels, houdt voor hotelvakblad Hospitality Management een 'coronadagboek' bij. Hij vertelde daarin over de niet zo heel nette handelswijze van Emesa, bekend van Vakantievelingen.nl en onderdeel van Talpa, en de annuleringspraktijken bi...

Coronacrisis
Kabinet beslist 31 maart over maatregelen die gelden tot en met 6 april

Het kabinet besluit volgende week dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatrgelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden, musea en thuiswerken, worden dan verder besproken. Er is nog geen duidelijkheid over wannee...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Een 'gedwongen' test-case

Mark en ik lopen al een tijdje rond met het idee om een tweede restaurant te openen: 'Fernando’s kookt'. Een restaurant waar we op een toegankelijke manier comfort-food willen aanbieden. Zowel in het restaurant, als afhaal- én bezorgdienst. Het is voor nu nog verre toekomstm...

Rotterdam
De Euromast is verkocht

Bijna 20 jaar geleden begon Willem Tieleman met het exploiteren van de de Euromast, iconisch silhouette in de skyline van Rotterdam. In 2016 was het tijd voor een nieuwe stap, en dat was eigenaar van het imposante bouwwerk worden. Investeringen die voor die tijd niet werden gedaan, konden nu volo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: