Win een pop-up restaurant tijdens de Horecava

10 mei 2017 | Roy Spijker
Win een pop-up restaurant tijdens de Horecava

De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. Deze nieuwe en unieke wedstrijd biedt kandidaten, die dromen van een eigen restaurant, de kans deze te verwezenlijken. Degene met het winnende restaurantconcept krijgt een volledig ingericht pop-up restaurant tijdens de komende editie van de Horecava, die plaatsvindt van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam. Inschrijven kan tot 21 juni.

De winnaar van de Nationale RestaurantPITCH maakt een kickstart waarvan elke ondernemer droomt: een volledig ingerichte zaak met een oppervlakte van 800 m2 op de Horecava én naamsbekendheid in de gehele foodsector. Om van het concept een succes te maken krijgt de winnaar in aanloop naar de beurs onder andere professionele begeleiding van topchef Michiel van der Eerde. Michiel is Meest Markante Horecaondernemer 2016/2017, bekend van het programma MasterChef en zelf eigenaar van pop-up restaurants BAUT.

Doel
De Horecava, Lightspeed en Sligro slaan de handen ineen om horecaondernemers te inspireren. Zowel de Horecava (dé nationale vakbeurs voor foodprofessionals) als Lightspeed (kassasystemen voor de horeca en retail) en Sligro (partner voor foodprofessionals) ondersteunen vanuit hun eigen vakgebied horecaondernemers bij alle aspecten in hun dagelijkse bedrijfsvoering om hun ambities te verwezenlijken. Met deze wedstrijd willen zij horecatalent een kans bieden zijn of haar idee uit te diepen en om te zetten naar een concreet plan in de vorm van een heus restaurant tijdens de beurs. Om vervolgens het straatbeeld te komen versterken met zijn of haar eigen zaak.

Meedoen?
De wedstrijd verloopt in twee fases. In de eerste fase sturen de kandidaten hun business ideeën in, via Nationale RestaurantPITCH. Een jury, bestaande uit experts Michiel van der Eerde, ondernemer Saskia Post (PostverkadeGroep BV) en financieel specialist Maikel Lindewegen (402), buigt zich over de inzendingen. Acht de jury in de voorronde het concept sterk genoeg dan gaat dit idee door naar de tweede fase. In deze fase presenteren 15 genomineerde kandidaten in ZiN Inspiratielab van Sligro hun plan aan de jury. Daar wordt de finalist uitgekozen en op 4 september bekendgemaakt. Onder het toeziend oog van coach Michiel van der Eerde wordt het winnende concept uitgerold en komt het restaurant tot leven tijdens Horecava 2018.

Wie zijn of haar droom wil realiseren en een eigen pop-up restaurant uit de grond wil stampen, kan zich vanaf vandaag tot 21 juni 2017 inschrijven via Nationale RestaurantPITCH. 
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: wordt de horeca eindelijk onderdeel van de oplossing?

Door het mooie weer van vorige week zijn de schellen van de ogen gevallen bij een deel van de burgemeesters, OMT-leden en politiek. Wat wij al lang wisten en verkondigden is waarheid geworden. Bij mooi weer en na een zware winter is er geen houden meer aan en moet de mens eruit. Wij kennen de mens n ...

Corona
‘Gastvrij Arnhem’ eerste centrale registratie tool voor horeca

Bij heropening van de horeca zijn ondernemers verplicht om een gezondheidscheck en registratie van bezoekers te regelen, om deze bij een contactonderzoek aan de GGD beschikbaar te stellen. Om horecaondernemers hierbij te ondersteunen presenteerde Arnhem zich vandaag als eerste gemeente van Nederl ...

Corona
'Kabinet wil terrassen openen op 21 april'

Het kabinet wil de terrassen op 21 april openen. Ook wil de regering de winkels weer openen. Aanstaande vrijdag buigt het OMT zich over de kwestie. Ook het schrappen van de avondklok ligt op tafel. Dat bevestigen Haagse bronnen tegenover verschillende landelijke media. De versoepelingen hangen a ...

Economie Corona
Aantal opgeheven horecavestigingen in 2020 hoger dan ooit

In de Randstad zijn in 2020 relatief veel vestigingen van bedrijven opgeheven. In de regio’s Haarlem en Groot-Amsterdam ging het om ruim 6,5 procent van alle bedrijfsvestigingen. In 2020 was zowel het aantal opheffingen als oprichtingen van bedrijfsvestigingen het hoogst sinds het begin van de ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Wet- en regelgeving Corona
Burgemeesters willen terrassen graag weer openen

Steeds meer burgemeesters scharen zich achter de oproep van burgemeester Halsema (Amsterdam) om de terrassen weer te openen. Dit zou het beter mogelijk maken om de buitenruimte optimaal en gecontroleerd te kunnen gebruiken, met inachtneming van de coronamaatregelen. In veel steden werd het de afg ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: