Win een pop-up restaurant tijdens de Horecava

10 mei 2017 | Roy Spijker

De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. Deze nieuwe en unieke wedstrijd biedt kandidaten, die dromen van een eigen restaurant, de kans deze te verwezenlijken. Degene met het winnende restaurantconcept krijgt een volledig ingericht pop-up restaurant tijdens de komende editie van de Horecava, die plaatsvindt van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam. Inschrijven kan tot 21 juni.

De winnaar van de Nationale RestaurantPITCH maakt een kickstart waarvan elke ondernemer droomt: een volledig ingerichte zaak met een oppervlakte van 800 m2 op de Horecava én naamsbekendheid in de gehele foodsector. Om van het concept een succes te maken krijgt de winnaar in aanloop naar de beurs onder andere professionele begeleiding van topchef Michiel van der Eerde. Michiel is Meest Markante Horecaondernemer 2016/2017, bekend van het programma MasterChef en zelf eigenaar van pop-up restaurants BAUT.

Doel
De Horecava, Lightspeed en Sligro slaan de handen ineen om horecaondernemers te inspireren. Zowel de Horecava (dé nationale vakbeurs voor foodprofessionals) als Lightspeed (kassasystemen voor de horeca en retail) en Sligro (partner voor foodprofessionals) ondersteunen vanuit hun eigen vakgebied horecaondernemers bij alle aspecten in hun dagelijkse bedrijfsvoering om hun ambities te verwezenlijken. Met deze wedstrijd willen zij horecatalent een kans bieden zijn of haar idee uit te diepen en om te zetten naar een concreet plan in de vorm van een heus restaurant tijdens de beurs. Om vervolgens het straatbeeld te komen versterken met zijn of haar eigen zaak.

Meedoen?
De wedstrijd verloopt in twee fases. In de eerste fase sturen de kandidaten hun business ideeën in, via Nationale RestaurantPITCH. Een jury, bestaande uit experts Michiel van der Eerde, ondernemer Saskia Post (PostverkadeGroep BV) en financieel specialist Maikel Lindewegen (402), buigt zich over de inzendingen. Acht de jury in de voorronde het concept sterk genoeg dan gaat dit idee door naar de tweede fase. In deze fase presenteren 15 genomineerde kandidaten in ZiN Inspiratielab van Sligro hun plan aan de jury. Daar wordt de finalist uitgekozen en op 4 september bekendgemaakt. Onder het toeziend oog van coach Michiel van der Eerde wordt het winnende concept uitgerold en komt het restaurant tot leven tijdens Horecava 2018.

Wie zijn of haar droom wil realiseren en een eigen pop-up restaurant uit de grond wil stampen, kan zich vanaf vandaag tot 21 juni 2017 inschrijven via Nationale RestaurantPITCH. 
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening
Par Hasard opent nieuwe vestiging in Alkmaar

Vandaag opent friterie Par Hasard haar deuren in Alkmaar. De vestiging wordt gerund door de ervaren en gedreven frietbakker Xander Poort die Par Hasard, gevestigd op de Pier in Scheveningen, op de kaart heeft gezet met de ambachtelijk bereide frites. Op de charmante locatie aan de Laat 179 in hartje...

Insipiratiedag: Hoe bereik je de horecaondernemer?

Horecaplatform BBB, Tippr en the Social Selling Company organiseren een inspirerende middag op donderdag 13 juni 2019 voor horecatoeleveranciers bij Soho House in Amsterdam. Deze stijlvolle Engelse keten opende vorig jaar zomer zijn deuren in het statige Bungehuis en is normaal alleen toegankelijk v...

Tech
Een e-mail is 10 keer effectiever dan een post op social media

E-mailadressen zijn goud waard, maar restaurateurs doen er tot op heden weinig mee. “Een gemiddelde restaurateur kan niet eens een database van zijn klanten bijhouden”, aldus e-mailmarketingexpert Frank Tromp. Dat laatste klopt en niet zelden wordt de waarde van een e-mailadres onderscha...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: op de knieën

Mijn gasten waren wat onrustig, de hele avond al, een beetje klef ook. Het was een jong stel, superverliefd. De man was wat zenuwachtig, stelde mij af en toe een ongemakkelijke vraag en moest iets te vaak naar buiten. Ze hadden een tafeltje midden in het restaurant. Een aanzoek zou hoe dan ook ku...

Restaurant
Restaurant Wadapartje breidt uit

Wadapartja, een apart restaurantje op ‘t Zuderdaip, gaat een nieuwe zaak openen. In de afgelopen jaren is winkelcentrum Westerhaven in Groningen uitgegroeid tot een centrum op zichzelf die verbonden is met de nieuwe Centrumhalte West, de vernieuwde Brugstraat naar de Vismarkt en de Museumbrug ...

Brouwerijen Chefs
Swinckels' slaat handen ineen met sterrenchef Jacob Jan Boerma

Swinckels’ gaat opnieuw een samenwerking aan met een sterrenchef. Naast Ron Blaauw, wordt nu ook Jacob Jan Boerma ambassadeur van het biermerk. Als ambassadeur schenkt Boerma het superior pilsner exclusief in restaurants De Leest en Parc Broekhuizen en vertegenwoordigt hij Swinckels’ op ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: