Win een pop-up restaurant tijdens de Horecava

10 mei 2017 | Roy Spijker

De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. Deze nieuwe en unieke wedstrijd biedt kandidaten, die dromen van een eigen restaurant, de kans deze te verwezenlijken. Degene met het winnende restaurantconcept krijgt een volledig ingericht pop-up restaurant tijdens de komende editie van de Horecava, die plaatsvindt van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam. Inschrijven kan tot 21 juni.

De winnaar van de Nationale RestaurantPITCH maakt een kickstart waarvan elke ondernemer droomt: een volledig ingerichte zaak met een oppervlakte van 800 m2 op de Horecava én naamsbekendheid in de gehele foodsector. Om van het concept een succes te maken krijgt de winnaar in aanloop naar de beurs onder andere professionele begeleiding van topchef Michiel van der Eerde. Michiel is Meest Markante Horecaondernemer 2016/2017, bekend van het programma MasterChef en zelf eigenaar van pop-up restaurants BAUT.

Doel
De Horecava, Lightspeed en Sligro slaan de handen ineen om horecaondernemers te inspireren. Zowel de Horecava (dé nationale vakbeurs voor foodprofessionals) als Lightspeed (kassasystemen voor de horeca en retail) en Sligro (partner voor foodprofessionals) ondersteunen vanuit hun eigen vakgebied horecaondernemers bij alle aspecten in hun dagelijkse bedrijfsvoering om hun ambities te verwezenlijken. Met deze wedstrijd willen zij horecatalent een kans bieden zijn of haar idee uit te diepen en om te zetten naar een concreet plan in de vorm van een heus restaurant tijdens de beurs. Om vervolgens het straatbeeld te komen versterken met zijn of haar eigen zaak.

Meedoen?
De wedstrijd verloopt in twee fases. In de eerste fase sturen de kandidaten hun business ideeën in, via Nationale RestaurantPITCH. Een jury, bestaande uit experts Michiel van der Eerde, ondernemer Saskia Post (PostverkadeGroep BV) en financieel specialist Maikel Lindewegen (402), buigt zich over de inzendingen. Acht de jury in de voorronde het concept sterk genoeg dan gaat dit idee door naar de tweede fase. In deze fase presenteren 15 genomineerde kandidaten in ZiN Inspiratielab van Sligro hun plan aan de jury. Daar wordt de finalist uitgekozen en op 4 september bekendgemaakt. Onder het toeziend oog van coach Michiel van der Eerde wordt het winnende concept uitgerold en komt het restaurant tot leven tijdens Horecava 2018.

Wie zijn of haar droom wil realiseren en een eigen pop-up restaurant uit de grond wil stampen, kan zich vanaf vandaag tot 21 juni 2017 inschrijven via Nationale RestaurantPITCH. 
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events Rotterdam
Burgerbar viert vijfjarig bestaan tijdens festival in Rotterdam

Ter Marsch & Co verblijdt 12.000 bezoekers met het grillen en flippen van award winning hamburgers. En omdat zij jarig zijn, delen zij tijdens het festival A Day at the Park op 21 september 2019 VIB (Very Important Burger) bandjes uit. Met zo’n begeerlijk VIB bandje krijg je op vertoon hie...

Awards Cocktails
Andrei Talapanescu van Pulitzer's Bar uitgeroepen tot Patrón Perfectionist Benelux 2019

Andrei Talapanescu, Head Bartender Pulitzer’s Bar, is uitgeroepen tot Patrón Perfectionist van de Benelux tijdens de Patrón Perfectionists cocktailcompetitie. Hij wist de jury te overtuigen van zijn kwaliteiten tijdens de Benelux finale in de Vondelkerk in Amsterdam en draagt nu ...

Opening Culinair
Midtown Grill Amsterdam heropend na renovatie

Na een twee maanden durende renovatie heeft het nieuwe Midtown Grill restaurant opnieuw haar deuren geopened. Midtown Grill is een spraakmakend steakhouse dat een ongeëvenaarde ervaring biedt met de beste steaks uit de vernieuwde open showkeuken, “Meat Experience Room” en exclusieve...

Food Opening
Fotoreportage: Van stoffige afhaalchinees naar ultieme hotspot

Elke stad in Nederland heeft er één. Een Chinees afhaalrestaurant. Vaak een familiebedrijf dat het imago draagt van een stoffig restaurantje, met een eindeloos menu van honderden gerechten. Misschien is dat de reden waarom hun overlevingskans in De Lage Landen met bijna 75% jaar-op-jaa...

Interieur
Fotoreportage The Streetfood Club

The Streetfood Club in Utrecht siert de cover van de aanstaande RestaurantKrant. De najaarseditie ligt tijdens het schrijven van dit bericht bij de drukker. Nog een paar dagen wachten en dan lees je hoe Joost en Wes, eigenaren van The Streetfood Club, dit machtige concept hebben ontwikkeld (niet all...

Bier
Kasteel Maurick Vught introduceert eigen kasteelbier met Oranje-Spaanse noot

Kasteel Maurick in Vught introduceert een ambachtelijk gebrouwen kasteelbier met de naam Heerlijke Hendrik. Het bier is geïnspireerd op prins Frederik Hendrik van Oranje die vanuit Kasteel Maurick in 1629 de strijd tegen de Spanjaarden leidde tijdens de belegering van ’s-Hertogenbosch. He...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: