Wiedewietsaus van Ter Marsch daadwerkelijk in productie

4 april 2017 | Thijs Jacobs

Familie Ter Marsch lanceert een nieuwe ambachtelijke sauzenlijn in hun drie horecazaken. Om dit onder de aandacht te brengen bij het publiek bedachten ze de spraakmakende Wiedewietsaus op basis van biologische cannabis die op de eerste zaterdag van april, 1 april, werd gelanceerd. Een ode aan Amsterdam en de Hollandse wietcultuur. De enthousiaste reacties die deze vermeende productlancering met zich meebracht waren overweldigend. Hetgeen de ondernemers alsnog deed besluiten om de Wiedewietsaus daadwerkelijk op de markt te brengen, naast de nieuwe Lookmayo en Truffelmayo. Vanaf half april zijn alle drie de sauzen verkrijgbaar bij de horecazaken van de Ter Marsch familie.

Ter Marsch & Co ambachtelijke sauzen
De ambachtelijke sauzen van de familie Ter Marsch worden dagelijks gebruikt in hun restaurants en worden bereid volgens de smaak en tradities van vroeger in een moderne uitvoering. De sauzen zijn vrij van conserveringsmiddelen, kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen. De Ter Marsch & Co Lookmayo en de Truffelmayo zijn inmiddels echte klassiekers bij de burger en de friet en nu tevens verkrijgbaar voor thuisgebruik.

Lookmayo & Truffelmayo
De knoflook in de Lookmayo wordt op lage temperatuur gekonfijt zodat de suikers van de knoflook langzaam karamelliseren en de saus een mooie ronde smaak geeft. De Zaanse mosterd zorgt voor een pittige smaak. Een topmayonaise voor bij de friet, salades en in een dressing.

De wintertruffel in de Truffelmayo wordt geraspt en op lage temperatuur getrokken zodat de olie een mooie aardse smaak van de truffel krijgt. In combinatie met scharreleieren ontstaat een volle, krachtige truffelmayonaise die uitstekend combineert met friet, salades en carpaccio van vlees of vis.

Wiedewietsaus
“De Wiedewietsaus is gemaakt op basis van de Cannabis Sativa plant”, verteld meneer Ter Marsch. “We hebben ons laten inspireren door de Hollandse wietcultuur en de opkomst van superfood. De hennepplant is namelijk van doorslaggevend belang geweest voor de mensheid voor duizenden jaren. Niet alleen is de plant gebruikt als genotsmiddel door onze voorouders, maar hennepzaden bleken tevens een geneeskrachtige werking te hebben. Rauwe cannabis bladeren worden steeds meer gebruikt in huishoudens en geven een unieke smaak aan dressings en pesto's. Ook hebben supermarkten in de afgelopen tien jaar een toestroom van hennep voedingsproducten gezien. Met goede reden ook; hennep zit vol met essentiële voedingsstoffen.”

De biologische Wiedewietsaus wordt gemaakt op basis van limoenmayonaise met hennepzaad, hennepzaadolie en rauwe cannabis bladeren. De romige, frisse limoenmayonaise combineert goed met de nootachtige hennepextracten en het hennepzaad zorgt voor een bite. Wiedewietsaus is een verrassend relaxte saus voor bij de friet, hamburger, in de salade en dressing en is vanaf half april daadwerkelijk te proeven.

De sauzen zijn te bestellen in het restaurant en te koop als ‘to go’ in flesjes van 250 ml voor €4,95 (Lookmayo) en €5,95 (Truffelmayo) en €9,50 (Wiedewietsaus).

Over de familie Ter Marsch
Het burgerconcept Ter Marsch & Co werd begin 2014 gelanceerd in de Witte de Withstraat in Rotterdam. Toen tijdens de verbouwing van het pand een glas in lood raam tevoorschijn kwam met daarop Ter Marsch & Co, een ambachtelijke vleeshouwerij die er ooit was gevestigd, was de naam een feit. Kort na de opening won Ter Marsch & Co de eerste prijs voor zijn hamburgers: de Gouden Burger Spatel, op de voet gevolgd door de titels ‘Beste Hamburger van Rotterdam’ en ‘Beste Burger van Nederland’ door horecavakbeurs Horecava. Daarnaast werd het restaurant gevraagd om deel te nemen aan de World Food Championship in Florida waar zij als 12e van de wereld eindigde.

In maart 2016 opende in hartje Amsterdam een pop-up versie van Ter Marsch & Co op de hoek van de Vijzelstraat / Bloemenmarkt. Deze zaak werd door Esquire uitgeroepen tot ‘Beste Burgerbar van Amsterdam’. De jongste telg in de familie is Café Ter Marsch die zich vanaf begin dit jaar tevens in de Witte de Withstraat in Rotterdam bevindt. Een hotspot voor lunch, diner en borrel met klassieke cocktails en de befaamde kippetjes van de houtskoolgrill.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Awards
Nederlandse biersommeliers in top 50 op het WK Biersommelier

Op het WK voor biersommeliers in Rimini (IT) zijn de drie deelnemers van het Nederlandse team alle drie in de top 50 geëindigd. Nog niet eerder deed er een Nederlands team mee met de prestigieuze competitie. Het WK wordt elke twee jaar gehouden. Dit jaar ging de winst voor het eerst naar een vr...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: