Wiedewietsaus van Ter Marsch daadwerkelijk in productie

4 april 2017 | Thijs Jacobs

Familie Ter Marsch lanceert een nieuwe ambachtelijke sauzenlijn in hun drie horecazaken. Om dit onder de aandacht te brengen bij het publiek bedachten ze de spraakmakende Wiedewietsaus op basis van biologische cannabis die op de eerste zaterdag van april, 1 april, werd gelanceerd. Een ode aan Amsterdam en de Hollandse wietcultuur. De enthousiaste reacties die deze vermeende productlancering met zich meebracht waren overweldigend. Hetgeen de ondernemers alsnog deed besluiten om de Wiedewietsaus daadwerkelijk op de markt te brengen, naast de nieuwe Lookmayo en Truffelmayo. Vanaf half april zijn alle drie de sauzen verkrijgbaar bij de horecazaken van de Ter Marsch familie.

Ter Marsch & Co ambachtelijke sauzen
De ambachtelijke sauzen van de familie Ter Marsch worden dagelijks gebruikt in hun restaurants en worden bereid volgens de smaak en tradities van vroeger in een moderne uitvoering. De sauzen zijn vrij van conserveringsmiddelen, kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen. De Ter Marsch & Co Lookmayo en de Truffelmayo zijn inmiddels echte klassiekers bij de burger en de friet en nu tevens verkrijgbaar voor thuisgebruik.

Lookmayo & Truffelmayo
De knoflook in de Lookmayo wordt op lage temperatuur gekonfijt zodat de suikers van de knoflook langzaam karamelliseren en de saus een mooie ronde smaak geeft. De Zaanse mosterd zorgt voor een pittige smaak. Een topmayonaise voor bij de friet, salades en in een dressing.

De wintertruffel in de Truffelmayo wordt geraspt en op lage temperatuur getrokken zodat de olie een mooie aardse smaak van de truffel krijgt. In combinatie met scharreleieren ontstaat een volle, krachtige truffelmayonaise die uitstekend combineert met friet, salades en carpaccio van vlees of vis.

Wiedewietsaus
“De Wiedewietsaus is gemaakt op basis van de Cannabis Sativa plant”, verteld meneer Ter Marsch. “We hebben ons laten inspireren door de Hollandse wietcultuur en de opkomst van superfood. De hennepplant is namelijk van doorslaggevend belang geweest voor de mensheid voor duizenden jaren. Niet alleen is de plant gebruikt als genotsmiddel door onze voorouders, maar hennepzaden bleken tevens een geneeskrachtige werking te hebben. Rauwe cannabis bladeren worden steeds meer gebruikt in huishoudens en geven een unieke smaak aan dressings en pesto's. Ook hebben supermarkten in de afgelopen tien jaar een toestroom van hennep voedingsproducten gezien. Met goede reden ook; hennep zit vol met essentiële voedingsstoffen.”

De biologische Wiedewietsaus wordt gemaakt op basis van limoenmayonaise met hennepzaad, hennepzaadolie en rauwe cannabis bladeren. De romige, frisse limoenmayonaise combineert goed met de nootachtige hennepextracten en het hennepzaad zorgt voor een bite. Wiedewietsaus is een verrassend relaxte saus voor bij de friet, hamburger, in de salade en dressing en is vanaf half april daadwerkelijk te proeven.

De sauzen zijn te bestellen in het restaurant en te koop als ‘to go’ in flesjes van 250 ml voor €4,95 (Lookmayo) en €5,95 (Truffelmayo) en €9,50 (Wiedewietsaus).

Over de familie Ter Marsch
Het burgerconcept Ter Marsch & Co werd begin 2014 gelanceerd in de Witte de Withstraat in Rotterdam. Toen tijdens de verbouwing van het pand een glas in lood raam tevoorschijn kwam met daarop Ter Marsch & Co, een ambachtelijke vleeshouwerij die er ooit was gevestigd, was de naam een feit. Kort na de opening won Ter Marsch & Co de eerste prijs voor zijn hamburgers: de Gouden Burger Spatel, op de voet gevolgd door de titels ‘Beste Hamburger van Rotterdam’ en ‘Beste Burger van Nederland’ door horecavakbeurs Horecava. Daarnaast werd het restaurant gevraagd om deel te nemen aan de World Food Championship in Florida waar zij als 12e van de wereld eindigde.

In maart 2016 opende in hartje Amsterdam een pop-up versie van Ter Marsch & Co op de hoek van de Vijzelstraat / Bloemenmarkt. Deze zaak werd door Esquire uitgeroepen tot ‘Beste Burgerbar van Amsterdam’. De jongste telg in de familie is Café Ter Marsch die zich vanaf begin dit jaar tevens in de Witte de Withstraat in Rotterdam bevindt. Een hotspot voor lunch, diner en borrel met klassieke cocktails en de befaamde kippetjes van de houtskoolgrill.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

trends
Premiumisatie, toegankelijkheid en bewust consumeren: dé trends van 2019

Diageo, wereldleider op het vlak van gedistilleerde dranken met een buitengewone portfolio waaronder de whisky's van Johnnie Walker, ziet voor 2019 drie grote trends. De eerste, premiumization, waarbij de consument voor het nuttigen van betaalbare luxe kiest. Deze trend werd al enkele jaren gele...

Economie KHN
KHN in actie tegen boete op tijdelijk werk

‘Zo werkt het niet’. Onder dat motto komen ondernemers uit de horeca en andere branches vanaf vandaag in actie tegen maatregelen in de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB). Deze nieuwe wet maakt tijdelijk werk, en werk dat niet elke maand hetzelfde aantal uren is, duurder. Seizoensarbeid of ...

Awards F&B
De 10 genomineerden voor AF&BM F&B Professional of the Year

Jaarlijks gaat de Association of Food & Beverage Management (AF&BM) op zoek naar dé F&B Professional of the Year. Dit is die professional die gastheer/-vrouw pur sang is en die dag in dag uit laat zien dat hij/zij met aanstekelijk enthousiasme een echte motivator en coach is voor ...

Columns Starten in de horeca
Audio-column: Verslavend Genieten

Monique van Gevelt schrijft al enige tijd columns voor onze website, waarbij ondernemen centraal staat. De horeca is immers een business die niet voor iedereen weggelegd is, en zeker niet op zakelijk vlak. Voor onze websites spreekt Monique ook audio-columns in. Dit keer met het onderwerp 'Ve...

Food Advertorial
Nieuw bezorgconcept voor friet

De markt voor thuisbezorging is het snelst groeiende segment binnen de totale foodmarkt, en kan een enorme bijdrage leveren aan de omzet van uw restaurant. Volgens het FoodService Instituut Nederland zal deze groei zeker tot in 2025 nog sterk aanhouden. Friet speelt een grote rol in het aanbod va...

Amsterdam Achtergronden
De Gouden Reael: al 200 jaar een begrip in Amsterdam

De Gouden Reael is al jaren een begrip, maar voor veel Amsterdammers nog een echte 'hidden gem'. Het restaurant is gevestigd in een prachtig zeventiende-eeuws pand en gelegen op het historisch Realeneiland in Amsterdam. Sinds deze zomer heeft De Gouden Reael twee nieuwe eigenaren. Doel is om...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: