Vernieuwende fastservice formule WOK& succesvol gelanceerd

12 september 2017 | Roy Spijker

Mie Like Franchise B.V. heeft op 7 september 2017 in Oostzaan de nieuwe Aziatische fastserviceformule WOK& gelanceerd. Partners, pers en (potentiële) franchisenemers hebben de conceptstore bekeken en verschillende producten geproefd. WOK& is vernieuwend in veel opzichten. Zo verkoopt ze geen frisdrank. De wijze van personeelswerving verloopt via social media. Het franchiseconcept voldoet bovendien aan de nieuwste wettelijke eisen.

Onder grote belangstelling van partners, pers en geïnteresseerde franchisenemers hebben Wim Markwat (64) en Boris van Leeuwen (24) hun nieuwe fastservice formule WOK& gepresenteerd. Na een half jaar hard werken achter de schermen, is deze Aziatische, gezonde fastservice formule bijna klaar gestoomd om in Rotterdam van start te gaan aan de Zwart Janstraat.

Via een video is Nawal Hasan (35) voorgesteld als franchisenemer van deze Rotterdamse WOK&. Samen met Boris van Leeuwen gaat ze daarbij in op de vier pijlers van WOK&: Aziatisch en natural food, eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid.

Door de inzet van video en pitches op social media, gaat WOK& personeel werven. “We zijn op zoek naar bevlogen medewerkers. Communicatie en beleving is belangrijk. Ze hoeven geen sollicitatiebrief te schrijven maar kunnen zich via een video presenteren en solliciteren”, vertelt Boris van Leeuwen.

Nadruk op partnerschap
Ook vernieuwend is de wijze waarop de franchiseformule is ingericht: volgens de meest recente wettelijke eisen. De nadruk ligt vooral op partnerschap. De franchise overeenkomst is tot stand gekomen met Ludwig & Van Dam Advocaten in Rotterdam. Zij zijn gespecialiseerd in franchiserecht. Tijdens de bijeenkomst op 7 september gaf formulecoördinator Mike Peters, een korte toelichting op het handboek voor franchisenemers.

Naast een rondleiding bij partner VHC Jongens, konden de aanwezigen de concept- en trainingstore bekijken. Deze bestaat uit een counter, een compacte wokkeuken en zitgelegenheid aan de zijkant. Uitgangspunt is het bereiden van maaltijden in twee minuten tijd, voor de ogen van de klant.

Het assortiment bevat smoothies, sappen, broodjes en salades. WOK& legt het accent op snelheid en gezonde producten.“De klant heeft een ruimte keuze uit 25 gerechten. We gebruiken speciaal voor WOK& ontwikkelde sauzen die laag in suikers en heel smaakvol zijn”, vertelt Wim Markwat.

Laag in suikers
De aanwezigen reageerden enthousiast op de Beef Teriyaki, Green Curry Chicken, Bombay Shrimp en een vegetarische Gado-Gado die ze mochten proeven. De producten van WOK& zijn niet alleen laag in suikers: ze bevatten ook zo min mogelijk e-nummers en zout. Op de menukaart zijn de allergenen en voedingswaarden vermeld. Transparantie is daarbij het uitgangspunt.

De smoothies zijn op natuurlijke basis bereid. Nog een opvallend gegeven: er wordt geen frisdrank verkocht bij deze formule die zich richt op jongvolwassenen. “Mensen die sporten, werken, studeren en te druk zijn om zelf eten te koken maar wel graag gezond willen eten zijn onze doelgroep”, vertelt Boris van Leeuwen.
 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Restaurant Biologisch
Restaurant Veldzicht aangesloten bij Euro-Toque

Restaurant Veldzicht uit Oosterwijtwerd is toegetreden tot Euro-Toques. Euro-Toques Nederland is een vereniging van professionele koks en restaurateurs die staan voor gezonde voeding die ambachtelijk wordt bereid met natuurzuivere producten van goede kwaliteit, zonder kunstmatige additieven. Burg...

trends Restaurant
De foodtrends van 2018 voor restaurants

De wereld van de gastronomie staat nooit stil; ook 2017 was een jaar vol foodtrends en inspirerende restaurantervaringen. Uit onderzoek blijkt dat de online restaurantreserveringen op IENS in het laatste kwartaal van 2017 maar liefst met 200% zijn gestegen ten opzichte van het laatste kwartaal van 2...

Amsterdam Culinair
Sofitel Legend The Grand Amsterdam opent pop-up restaurant

Van 22 januari tot 12 maart tovert Sofitel Legend The Grand Amsterdam haar lobby en Library ‘Or’ om tot een Italiaans pop-up restaurant genaamd La Gita. La Gita wordt een all-day dining concept met van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat de meest heerlijke Italiaanse bites en ge...

Achtergronden
Restaurant moet bezorgers missen vanwege verkeersovertredingen

Een restaurant in Tilburg kan een tijd geen gebruik maken van de diensten van enkele bezorgers. Binnen drie dagen werden immers drie medewerkers van het restaurant betrapt op het overschrijden van de maximaal toegestane snelheid, zo lezen we in het Brabants Dagblad. Rijgedrag De politie bezo...

Columns Personeel
Column: Eten wat de pot schaft

Eten wat de pot schaft Het is vijf voor vijf. De lunch loopt uit de hand, de afwasser is te laat en de mise en place lijst is nog lang niet af. De hartslag tikt een kleine 160 in de minuut aan en de zweetdruppels verdampen op mijn voorhoofd. Juist op dat moment komt hij binnen, vrolijk; want het ...

Regelgeving Bezorgen
Deliveroo roept EU op om flexibel werk in de platformeconomie te stimuleren

Deliveroo heeft er bij de EU op aangedrongen om flexibel werk in de groeiende platformeconomie beter te beschermen. Dit blijkt uit de inzending van de bezorgdienst op de consultatie van de Europese Commissie over sociale zekerheden. Deliveroo wil de riders graag meer sociale zekerheden bieden, zonde...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: