Vernieuwende fastservice formule WOK& succesvol gelanceerd

12 september 2017 | Roy Spijker

Mie Like Franchise B.V. heeft op 7 september 2017 in Oostzaan de nieuwe Aziatische fastserviceformule WOK& gelanceerd. Partners, pers en (potentiële) franchisenemers hebben de conceptstore bekeken en verschillende producten geproefd. WOK& is vernieuwend in veel opzichten. Zo verkoopt ze geen frisdrank. De wijze van personeelswerving verloopt via social media. Het franchiseconcept voldoet bovendien aan de nieuwste wettelijke eisen.

Onder grote belangstelling van partners, pers en geïnteresseerde franchisenemers hebben Wim Markwat (64) en Boris van Leeuwen (24) hun nieuwe fastservice formule WOK& gepresenteerd. Na een half jaar hard werken achter de schermen, is deze Aziatische, gezonde fastservice formule bijna klaar gestoomd om in Rotterdam van start te gaan aan de Zwart Janstraat.

Via een video is Nawal Hasan (35) voorgesteld als franchisenemer van deze Rotterdamse WOK&. Samen met Boris van Leeuwen gaat ze daarbij in op de vier pijlers van WOK&: Aziatisch en natural food, eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid.

Door de inzet van video en pitches op social media, gaat WOK& personeel werven. “We zijn op zoek naar bevlogen medewerkers. Communicatie en beleving is belangrijk. Ze hoeven geen sollicitatiebrief te schrijven maar kunnen zich via een video presenteren en solliciteren”, vertelt Boris van Leeuwen.

Nadruk op partnerschap
Ook vernieuwend is de wijze waarop de franchiseformule is ingericht: volgens de meest recente wettelijke eisen. De nadruk ligt vooral op partnerschap. De franchise overeenkomst is tot stand gekomen met Ludwig & Van Dam Advocaten in Rotterdam. Zij zijn gespecialiseerd in franchiserecht. Tijdens de bijeenkomst op 7 september gaf formulecoördinator Mike Peters, een korte toelichting op het handboek voor franchisenemers.

Naast een rondleiding bij partner VHC Jongens, konden de aanwezigen de concept- en trainingstore bekijken. Deze bestaat uit een counter, een compacte wokkeuken en zitgelegenheid aan de zijkant. Uitgangspunt is het bereiden van maaltijden in twee minuten tijd, voor de ogen van de klant.

Het assortiment bevat smoothies, sappen, broodjes en salades. WOK& legt het accent op snelheid en gezonde producten.“De klant heeft een ruimte keuze uit 25 gerechten. We gebruiken speciaal voor WOK& ontwikkelde sauzen die laag in suikers en heel smaakvol zijn”, vertelt Wim Markwat.

Laag in suikers
De aanwezigen reageerden enthousiast op de Beef Teriyaki, Green Curry Chicken, Bombay Shrimp en een vegetarische Gado-Gado die ze mochten proeven. De producten van WOK& zijn niet alleen laag in suikers: ze bevatten ook zo min mogelijk e-nummers en zout. Op de menukaart zijn de allergenen en voedingswaarden vermeld. Transparantie is daarbij het uitgangspunt.

De smoothies zijn op natuurlijke basis bereid. Nog een opvallend gegeven: er wordt geen frisdrank verkocht bij deze formule die zich richt op jongvolwassenen. “Mensen die sporten, werken, studeren en te druk zijn om zelf eten te koken maar wel graag gezond willen eten zijn onze doelgroep”, vertelt Boris van Leeuwen.
 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Achtergronden
Bierbeleving met vintage bockbier

Gasten willen tegenwoordig meer dan alleen een goed glas bier. Ze willen beleving. Het verhaal achter een bier. Al eens aan een vintage bockbier kaart gedacht dit najaar? Maak de bockbierbeleving bovendien compleet met heerlijke bijpassende hapjes. Wat maakt vintage bockbier dan zo bijzonder? Het is...

Hotel opleiding
Top masterclasses Ducasse van start bij Middelbare Hotelschool Friesland

Gerenommeerde chef-koks uit haute cuisine-land bij uitstek Frankrijk die masterclasses verzorgen voor mbo-studenten... Dit studiejaar staat het op het programma bij Middelbare Hotelschool Friesland. Maandag 18 september was de drukbezochte kickoff op de locatie van dit onderdeel van het Friesland Co...

Awards
Gaia Green Awards uitgereikt op Gastvrij Rotterdam

Tijdens de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam zijn op dinsdag 19 september de Gaia Green Awards uitgereikt. Op het duurzame Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen heeft Jos van Grunsven (vicevoorzitter Euro-Toques) in de categorieën Hotels, Restaurants en Strandpaviljoens de volgende winnaars bekend ge...

Events Utrecht
Utrechts restaurant komt met filmmenu en Gouden Kalf tijdens Nederlands Film Festival

Woensdag 20 september 2017 start het Nederlands Film Festival. Tien dagen lang is Utrecht de filmhoofdstad van Nederland, waar de Nederlandse film het erepodium krijgt dat het verdient. STAN & CO Utrecht viert dit met een eigen première. Gedurende het filmfestival lanceert STAN & CO U...

Vis
Bistrobar Berlin kookt van kop tot graat: Kabeljauwkop

No waste. Duurzame vangst. Koken van kop tot graat. Het is helemaal 2017. Voor Fedor Kok, souschef bij Bistrobar Berlin in Nijmegen, viel alles op zijn plek tijdens een bezoek aan de haven van het IJslandse Reykjavik. Hij bracht zijn ideeën mee naar huis. En Ron Blaauw loved it... In restaur...

Amsterdam Bocuse d'Or
Lars Drost van Ciel Blue winnaar finale Bocuse d’Or Nederland

Tijdens de vakbeurs Gastvrij Rotterdam is Lars Drost van Ciel Blue in Amsterdam de winnaar geworden van de Nederlandse finale Bocuse d’Or. Lars Drost gaat Nederland vertegenwoordigen tijdens de Europese finale in Turijn van 10 tot en met 12 juni 2018. Vijf kandidaten hebben zich de afgelopen m...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: