Vernieuwende fastservice formule WOK& succesvol gelanceerd

12 september 2017 | Roy Spijker

Mie Like Franchise B.V. heeft op 7 september 2017 in Oostzaan de nieuwe Aziatische fastserviceformule WOK& gelanceerd. Partners, pers en (potentiële) franchisenemers hebben de conceptstore bekeken en verschillende producten geproefd. WOK& is vernieuwend in veel opzichten. Zo verkoopt ze geen frisdrank. De wijze van personeelswerving verloopt via social media. Het franchiseconcept voldoet bovendien aan de nieuwste wettelijke eisen.

Onder grote belangstelling van partners, pers en geïnteresseerde franchisenemers hebben Wim Markwat (64) en Boris van Leeuwen (24) hun nieuwe fastservice formule WOK& gepresenteerd. Na een half jaar hard werken achter de schermen, is deze Aziatische, gezonde fastservice formule bijna klaar gestoomd om in Rotterdam van start te gaan aan de Zwart Janstraat.

Via een video is Nawal Hasan (35) voorgesteld als franchisenemer van deze Rotterdamse WOK&. Samen met Boris van Leeuwen gaat ze daarbij in op de vier pijlers van WOK&: Aziatisch en natural food, eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid.

Door de inzet van video en pitches op social media, gaat WOK& personeel werven. “We zijn op zoek naar bevlogen medewerkers. Communicatie en beleving is belangrijk. Ze hoeven geen sollicitatiebrief te schrijven maar kunnen zich via een video presenteren en solliciteren”, vertelt Boris van Leeuwen.

Nadruk op partnerschap
Ook vernieuwend is de wijze waarop de franchiseformule is ingericht: volgens de meest recente wettelijke eisen. De nadruk ligt vooral op partnerschap. De franchise overeenkomst is tot stand gekomen met Ludwig & Van Dam Advocaten in Rotterdam. Zij zijn gespecialiseerd in franchiserecht. Tijdens de bijeenkomst op 7 september gaf formulecoördinator Mike Peters, een korte toelichting op het handboek voor franchisenemers.

Naast een rondleiding bij partner VHC Jongens, konden de aanwezigen de concept- en trainingstore bekijken. Deze bestaat uit een counter, een compacte wokkeuken en zitgelegenheid aan de zijkant. Uitgangspunt is het bereiden van maaltijden in twee minuten tijd, voor de ogen van de klant.

Het assortiment bevat smoothies, sappen, broodjes en salades. WOK& legt het accent op snelheid en gezonde producten.“De klant heeft een ruimte keuze uit 25 gerechten. We gebruiken speciaal voor WOK& ontwikkelde sauzen die laag in suikers en heel smaakvol zijn”, vertelt Wim Markwat.

Laag in suikers
De aanwezigen reageerden enthousiast op de Beef Teriyaki, Green Curry Chicken, Bombay Shrimp en een vegetarische Gado-Gado die ze mochten proeven. De producten van WOK& zijn niet alleen laag in suikers: ze bevatten ook zo min mogelijk e-nummers en zout. Op de menukaart zijn de allergenen en voedingswaarden vermeld. Transparantie is daarbij het uitgangspunt.

De smoothies zijn op natuurlijke basis bereid. Nog een opvallend gegeven: er wordt geen frisdrank verkocht bij deze formule die zich richt op jongvolwassenen. “Mensen die sporten, werken, studeren en te druk zijn om zelf eten te koken maar wel graag gezond willen eten zijn onze doelgroep”, vertelt Boris van Leeuwen.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Coronacrisis
Dit zijn de aanvullingen op het derde steunpakket corona

De opleving van het coronavirus en de huidige maatregelen hebben flinke gevolgen voor de economie. Het kabinet stelt extra geld beschikbaar voor ondernemers die door de recente maatregelen een onevenredig harde klap hebben gekregen. Zo krijgt de horeca een eenmalige subsidie op aangelegde en nu onbr ...

Awards Culinair
Lekker500 komt uit in aangepaste vorm

Lekker500, de onafhankelijke restaurantgids van Nederland die dit jaar voor de 43ste keer verschijnt, heeft een aangepaste vorm waarin een podium wordt geboden aan de restaurateur. De speciale editie is een gids zonder ranking, als ode aan de helden van de horeca. Alle nog bestaande restaurants u ...

Branded Content
Professionele keukenapparatuur haal je bij een expert

Wanneer je op zoek bent naar nieuwe keukenapparatuur wil je natuurlijk het beste van het beste. Bij HorecaRama vind je naast de laagste prijsgarantie ook een indrukwekkend assortiment keuken en horeca apparatuur. Of je nu zoekt naar een professionele aan- en afvoertafel of een koelkast van hoge kwal ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig gemiddeld 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies, dus een gemiddelde op basis van deze rekensom: 2,75 procent van het verlies aan omzet. Dit meldt de NOS op basis ...

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Bier Wijn
Alcoholvrije drank verkopen na 20.00 uur, mag dat?

Er mag na 20.00 uur geen alcohol verkocht worden gedurende de periode van de 'gedeeltelijke lockdown' die door het kabinet is ingesteld. Niet door supermarkten, niet door slijters, maar ook niet door horecazaken die bezorgen. In veel supermarkten zijn de gangpaden waar alcohol staat vanaf 20 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: