Vernieuwende fastservice formule WOK& succesvol gelanceerd

12 september 2017 | Roy Spijker

Mie Like Franchise B.V. heeft op 7 september 2017 in Oostzaan de nieuwe Aziatische fastserviceformule WOK& gelanceerd. Partners, pers en (potentiële) franchisenemers hebben de conceptstore bekeken en verschillende producten geproefd. WOK& is vernieuwend in veel opzichten. Zo verkoopt ze geen frisdrank. De wijze van personeelswerving verloopt via social media. Het franchiseconcept voldoet bovendien aan de nieuwste wettelijke eisen.

Onder grote belangstelling van partners, pers en geïnteresseerde franchisenemers hebben Wim Markwat (64) en Boris van Leeuwen (24) hun nieuwe fastservice formule WOK& gepresenteerd. Na een half jaar hard werken achter de schermen, is deze Aziatische, gezonde fastservice formule bijna klaar gestoomd om in Rotterdam van start te gaan aan de Zwart Janstraat.

Via een video is Nawal Hasan (35) voorgesteld als franchisenemer van deze Rotterdamse WOK&. Samen met Boris van Leeuwen gaat ze daarbij in op de vier pijlers van WOK&: Aziatisch en natural food, eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid.

Door de inzet van video en pitches op social media, gaat WOK& personeel werven. “We zijn op zoek naar bevlogen medewerkers. Communicatie en beleving is belangrijk. Ze hoeven geen sollicitatiebrief te schrijven maar kunnen zich via een video presenteren en solliciteren”, vertelt Boris van Leeuwen.

Nadruk op partnerschap
Ook vernieuwend is de wijze waarop de franchiseformule is ingericht: volgens de meest recente wettelijke eisen. De nadruk ligt vooral op partnerschap. De franchise overeenkomst is tot stand gekomen met Ludwig & Van Dam Advocaten in Rotterdam. Zij zijn gespecialiseerd in franchiserecht. Tijdens de bijeenkomst op 7 september gaf formulecoördinator Mike Peters, een korte toelichting op het handboek voor franchisenemers.

Naast een rondleiding bij partner VHC Jongens, konden de aanwezigen de concept- en trainingstore bekijken. Deze bestaat uit een counter, een compacte wokkeuken en zitgelegenheid aan de zijkant. Uitgangspunt is het bereiden van maaltijden in twee minuten tijd, voor de ogen van de klant.

Het assortiment bevat smoothies, sappen, broodjes en salades. WOK& legt het accent op snelheid en gezonde producten.“De klant heeft een ruimte keuze uit 25 gerechten. We gebruiken speciaal voor WOK& ontwikkelde sauzen die laag in suikers en heel smaakvol zijn”, vertelt Wim Markwat.

Laag in suikers
De aanwezigen reageerden enthousiast op de Beef Teriyaki, Green Curry Chicken, Bombay Shrimp en een vegetarische Gado-Gado die ze mochten proeven. De producten van WOK& zijn niet alleen laag in suikers: ze bevatten ook zo min mogelijk e-nummers en zout. Op de menukaart zijn de allergenen en voedingswaarden vermeld. Transparantie is daarbij het uitgangspunt.

De smoothies zijn op natuurlijke basis bereid. Nog een opvallend gegeven: er wordt geen frisdrank verkocht bij deze formule die zich richt op jongvolwassenen. “Mensen die sporten, werken, studeren en te druk zijn om zelf eten te koken maar wel graag gezond willen eten zijn onze doelgroep”, vertelt Boris van Leeuwen.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download hier de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Opening
Café Restaurant Soesterdal: all-electric

Op de voormalige vliegbasis Soesterberg is een ingetogen en duurzaam horecapaviljoen gerealiseerd, bestaande uit een café restaurant met terras, omringd door een natuurlijk speelbos en diverse speelplekken. Café Restaurant Soesterdal ligt aan de bosrand, met een weids uitzicht over ...

Economie Tech
Met Tikkie Check supersnel en eenvoudig afrekenen in horeca

Voor iedereen die op het terras of in een restaurant na een drankje of maaltijd snel en zonder tussenkomst van personeel de rekening wil betalen, biedt Tikkie Check vanaf nu de mogelijkheid in een handomdraai contactloos af te rekenen. Het enige dat je hoeft te doen, is de camera van je smartphon...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: