Urban Restaurant Hendriks geopend

26 januari 2018 | David Bakker

Het Haagse Urban Restaurant Hendriks aan de Hendriksstraat in Den Haag is officieel geopend. Door een groot vraagteken open te scheuren werd de keuken geopend. ''Een volle zaak met enthousiaste gasten, een onvergetelijke onthulling van het Hendriks mysterie en trotse blikken op de gezichten van onze zeehelden. Wij hadden ons geen betere opening kunnen wensen. Wij hebben de gasten zien genieten de gehele avond en dat is precies waar wij dit voor doen'' , aldus de letterlijke woorden van eigenaar Sebastiaan Riemen. 

''Een concept gebaseerd op de locale en toegankelijke producten uit de omgeving. Met een oesterzwam bitterbal van de 'Haagse Zwam' en een kaasplankje met kazen van de Biologische locale markt komen wij terug bij het stedelijk samenhorigheids gevoel uit het Zeeheldenkwartier.'' vertelt Fabian Maasland, chef van Urban Restaurant Hendriks.
''De laadbalk gecommuniceerd met de Haagse bevolking vorderden gedurende de laatste periode en deze kunnen wij vanaf heden volledig vullen met het concept van Hendriks. ''Naast een restaurant gelegen in de Prins Hendrikstraat, staat Hendriks voor een sociale plek, ideaal voor borrel en diner in een ongedwongen sfeer. Dat is dan ook precies waar Prins Hendrik om bekend stond en maakt de naam Urban Restaurant Hendriks dan ook volledig'', voegt Rick Schimmelpenningh, manager van Urban Restaurant Hendriks hieraan toe. 

Style

Urban, een combinatie tussen industrieel city living en botanisch wonen, is de stijl die velen zullen herkennen bij Hendriks. Met de gekleurde velvet stoelen en marmeren tafels bij binnenkomst, de lange mos groene bank met hoog borrelgehalte en het stalen frame als eye catcher rondom de open keuken, geeft Urban Restaurant Hendriks een warm en sfeervol karakter.

Hendriks, een urban restaurant waar puur en ambachtelijke producten centraal staan. Hoge kwaliteit gerechten zonder schuldgevoel. Gemak is het woord dat Hendriks perfect omschrijft. Fast good food, ingewikkelder gaan zij het niet maken.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Culinair
Sterrenchef Wim Severein maakt brigade restaurant The Millèn bekend

Chef-kok Wim Severein, bekend van voormalig sterrenrestaurant Wereldmuseum, opent medio juli zijn eigen high-end restaurant The Millèn op de eerste etage van het Rotterdam Marriott Hotel. Het team van The Millèn, in de iconische Millenniumtoren, bestaat uit een aantal oude bekenden van...

Culinair Rotterdam
Topvlees van de houtskoolgrill bij de With

Dry aged ribeye, kakelvers piepkuiken en spareribs van Iberico. Voor een goed stuk vlees ga je naar de With. Dit nieuwe bar-restaurant op de Witte de Withstraat in Rotterdam is de specialist voor gerechten van de houtskoolgrill. Een mooi drankassortiment en een stijlvolle inrichting vol details make...

Regelgeving Achtergronden
Rotterdams visrestaurant stoeit met gemeente en provincie over vergunning

Visrestaurant A La Plancha op het Rotterdamse Noordereiland wacht al maanden op een tijdelijke horecavergunning van de gemeente Rotterdam. Het is de eerste keer sinds de start van het seizoensrestaurant dat ondernemer Hans Mosselman nog niet met de opbouw kan beginnen. Het restaurant op een ponton p...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Functioneren en disfunctioneren: wat kan en moet een werkgever?

Elke werkgever kampt vroeg of laat met een medewerker die het in het functioneren laat afweten. Van een werkgever wordt verwacht een gedegen verbeterplan op te stellen en met de medewerker te doorlopen. Een verbeterplan kent duidelijke doelen, een reële termijn waarbinnen de doelen moeten zijn ...

Achtergronden Michelin
Phuket en Phang Nga in Michelingids Thailand 2019

Na de allereerste Thaise editie van de Michelingids, toegewijd aan Bangkok, heeft Michelin bekendgemaakt de gids uit te breiden met een nieuwe 2019 editie: de Michelin Guide Bangkok, Phuket en Phang Nga. De gids wordt eind 2018 uitgegeven en bevat informatie over de culinaire cultuur van deze drie b...

Interview Longread
Interview: waarom het woord 'gratis' niet werkt in de horeca

“Marketing wil je als horecaondernemer het liefst binnenboord houden.” Monique van Gevelt is daar duidelijk in en ze heeft een punt. Want je kúnt het ook zelf als je de tools kent en beheerst. “Het is het gemakkelijkst om de reguliere social media-kanalen in te zetten”...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: