Training tegen agressie in horeca

19 mei 2014 |
Training tegen agressie in horeca

Er is veel om te doen: de weerbaarheid van jonge werknemers in de horeca. Zeer zeker met de nieuwe alcoholwetgeving in het achterhoofd is het raadzaam deze groep een training Sociale Hygiëne te laten volgen. In
deze cursus leren medewerkers vanaf 16 jaar om te gaan met risicogedrag van gasten aan wie ze geen alcohol mogen verkopen. ''Voor deze groep is het niet nodig de SVH Verklaring te behalen. Een eendaagse training is voldoende om de weerbaarheid van jonge werknemers in de horeca te vergroten'', aldus Gabriëlla Café, directeur van HSN.

Agressie
Eerder deze week kwam in het nieuws dat jonge horecamedewerkers (16-18 jaar) agressie ondervinden van hun leeftijdgenoten bij het weigeren van alcoholverkoop. De Drank- en Horecawet verbiedt sinds dit jaar de verkoop van alcoholhoudende dranken aan jongeren onder de 18 jaar. Vanaf 16 jaar mogen jongeren echter wel alcohol verkopen. CNV Jongeren, FNV Horeca en FNV Jong pleiten voor een weerbaarheidstraining voor deze groep werknemers. De training Sociale Hygiëne is geheel toegespitst op de problematiek rondom alcoholverkoop. ''Een ondernemer die een jonge medewerker in dienst heeft, doet er goed aan zijn personeel naar deze training te sturen. De jongere hoeft geen examen te doen, maar wordt wel getraind in het omgaan met intimidatie, agressie en geweld'', volgens HSN. De Verklaring Sociale Hygiëne is alleen verplicht voor de ondernemer zelf en de leidinggevende.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Fastservice
Horeca in Amsterdam The Style Outlets morgen geopend

HMSHost International en NEINVER openen met trots de eerste eet- en drinkgelegenheden in Amsterdam The Style Outlets, de nieuwste winkelbestemming van Nederland. Vanaf morgen kunnen bezoekers tijdens het winkelen genieten van Starbucks, Burger Federation en Pommes Frites. Hierdoor wordt de aanwezigh ...

Culinair Coronacrisis
Helft Nederlanders sinds maart niet meer uit eten geweest

De helft van de Nederlanders (49%) heeft geen bezoek meer gebracht aan een restaurant sinds de uitbraak van COVID-19. Dit in tegenstelling tot 2019, toen slechts 1 procent nooit uit eten ging. Het restaurantgedrag van de Nederlander is door de pandemie flink veranderd. Dit blijkt uit het onderzoek & ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
December: Alles over digitaal ondernemen

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: