Thuiseten.nl en De Voedselbank slaan handen ineen

10 april 2018 | David Bakker
Thuiseten.nl en De Voedselbank slaan handen ineen<

Op vrijdag 6 april heeft thuiseten.nl, een nieuw platform voor afhaal- en
bezorgrestaurants, in Rotterdam een samenwerkingscontract getekend met
Voedselbanken Nederland. Thuiseten.nl realiseert zich dat iedere dag een goede maaltijd
helaas niet voor iedereen is weggelegd. Daarom gaat een deel van de winst rechtstreeks
naar de voedselbank.

Er komen speciale acties, en zowel consumenten als restauranthouders kunnen straks per bestelling besluiten een extra donatie aan de voedselbank te doen. Voor de voedselbank is deze samenwerking extra interessant omdat vooral de jonge doelgroep moeilijk te bereiken is. Thuiseten.nl is een jonge en transparante club, die denkt dat het anders en eerlijker kan. Ze luisteren graag naar de ondernemer en willen het vooral sámen doen.

Thuisbezorgd.nl

Onder restauranthouders met afhaal- en bezorgdienst is de afgelopen maanden immers grote ophef ontstaan, omdat marktleider thuisbezorgd.nl zonder enig overleg de commissie heeft verhoogd van 12% naar 13%. De onvrede is groot omdat veel horeca-ondernemers  door die onredelijke en eigenmachtige verhoging hun marge onder druk zien staan.

Nieuwkomer thuiseten.nl pakt de handschoen op en komt met een eerlijk en betaalbaar alternatief. thuiseten.nl garandeert ondernemers een splinternieuw platform met een reële, permanente commissie van 6%. ‘No bullshit’, zeggen de makers van het platform onomwonden, "Bij ons wordt er niet aan de prijs gemorreld. 6 procent is en blijft 6 procent. Dat is een keiharde belofte." De voordelen voor de ondernemer zijn duidelijk, die krijgt in feite 7 procent commissie terug, méér dan de helft. Een andere keiharde belofte is de hoogwaardige kwaliteit van het platform. Thuiseten.nl is dan wel nieuw op de markt, de makers zijn beslist geen nieuwkomers.

Gebruiksgemak

De mensen achter het bedrijf hebben hun sporen verdiend met vergelijkbare platforms, waarmee al miljoenen bestellingen zijn verwerkt. Daarom durft men een bestelplatform te garanderen dat qua overzichtelijkheid en gebruiksgemak met gemak kan concurreren met de marktleider. Daarnaast komt thuiseten.nl straks voor de consument met een aantal innovatieve extra’s. Een consument die thuiseten.nl trouwens zonder problemen zal weten te vinden, want de merknaam is gericht op herkenbaarheid. Helder en makkelijk te onthouden.

Op dit moment voert thuiseten.nl campagne onder restauranthouders om in korte tijd zoveel
mogelijk leden te werven. Immers een platform werkt alleen als het voldoende omvang heeft. Daarmee verschilt thuiseten.nl overigens van de andere, vaak lokale of regionale, platforms die op dit moment uit protest worden opgericht. thuiseten.nl wordt landelijk uitgerold en gaat keihard de concurrentie aan met de marktleider.

De eerste resultaten van de campagne zijn veelbelovend. Want het argument van een vaste commissie van 6% spreekt iedere horeca-ondernemer aan. Bijkomend voordeel is dat meedoen weinig inspanning kost. Naast een instap met tijdelijke hoge kortingen op terminal en printer, is het ook mogelijk om zónder instapkosten deel te nemen. Een ondernemer kan met alleen de app de bestellingen simpelweg binnen laten komen via zijn eigen telefoon of tablet. Dat maakt het dus mogelijk om de diensten van thuiseten.nl zonder kosten of risico’s uit te proberen.
 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Koen Bakker geïnaugureerd tot eerste SVH Meesterhorecaondernemer

Op maandag 17 september is Koen Bakker, eigenaar van Het Hooihuis in Roosendaal, geïnaugureerd tot eerste SVH Meesterhorecaondernemer. Onder grote belangstelling van familie, vrienden, medewerkers en de pers, is de officiële uitslag van de Meesterproef vastgesteld en ontving Koen het Meest...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Awards Culinair
Keltum restaurantprijs 2018 voor La Provence uit Zaltbommel

Een vakkundige jury heeft ook dit jaar weer, uit de restaurantledenlijst van ETN, het restaurant gekozen dat het best naar voren komt qua Euro-Toques uitstraling, in combinatie met de kwaliteit van de keuken. Tijdens Gastvrij Rotterdam werd de prijs door Ted Janssen, voorzitter ETN, uitgereikt aan L...

Interview Longread
Interview Miljuschka Witzenhausen: ''De Nederlandse horeca is goed bezig''

Miljuschka Witzenhausen is een graag geziene gast binnen het Nederlandse medialandschap. Via een modellenbureau belandde ze bij TMF, ging daarna aan de slag als actrice in soapseries en is nu frequent te zien bij RTL Boulevard, zowel als presentatrice als in de rol van fooddeskundige. Koken is immer...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Utrecht) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaar...

Bier Achtergronden
Affligem introduceert Patersvat in Nederlandse horecazaken

Affligem introduceert Affligem Patersvat in Nederland. Voor het eerst zal er een gelimiteerde editie beschikbaar zijn tot het einde van het jaar, exclusief voor ongeveer 1000 horecazaken in Nederland. Het eerste glas zal 14 september worden getapt in de Foodhallen in Amsterdam. Smaak ‘Af...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: