Thuiseten.nl en De Voedselbank slaan handen ineen

10 april 2018 | David Bakker
Thuiseten.nl en De Voedselbank slaan handen ineen<

Op vrijdag 6 april heeft thuiseten.nl, een nieuw platform voor afhaal- en
bezorgrestaurants, in Rotterdam een samenwerkingscontract getekend met
Voedselbanken Nederland. Thuiseten.nl realiseert zich dat iedere dag een goede maaltijd
helaas niet voor iedereen is weggelegd. Daarom gaat een deel van de winst rechtstreeks
naar de voedselbank.

Er komen speciale acties, en zowel consumenten als restauranthouders kunnen straks per bestelling besluiten een extra donatie aan de voedselbank te doen. Voor de voedselbank is deze samenwerking extra interessant omdat vooral de jonge doelgroep moeilijk te bereiken is. Thuiseten.nl is een jonge en transparante club, die denkt dat het anders en eerlijker kan. Ze luisteren graag naar de ondernemer en willen het vooral sámen doen.

Thuisbezorgd.nl

Onder restauranthouders met afhaal- en bezorgdienst is de afgelopen maanden immers grote ophef ontstaan, omdat marktleider thuisbezorgd.nl zonder enig overleg de commissie heeft verhoogd van 12% naar 13%. De onvrede is groot omdat veel horeca-ondernemers  door die onredelijke en eigenmachtige verhoging hun marge onder druk zien staan.

Nieuwkomer thuiseten.nl pakt de handschoen op en komt met een eerlijk en betaalbaar alternatief. thuiseten.nl garandeert ondernemers een splinternieuw platform met een reële, permanente commissie van 6%. ‘No bullshit’, zeggen de makers van het platform onomwonden, "Bij ons wordt er niet aan de prijs gemorreld. 6 procent is en blijft 6 procent. Dat is een keiharde belofte." De voordelen voor de ondernemer zijn duidelijk, die krijgt in feite 7 procent commissie terug, méér dan de helft. Een andere keiharde belofte is de hoogwaardige kwaliteit van het platform. Thuiseten.nl is dan wel nieuw op de markt, de makers zijn beslist geen nieuwkomers.

Gebruiksgemak

De mensen achter het bedrijf hebben hun sporen verdiend met vergelijkbare platforms, waarmee al miljoenen bestellingen zijn verwerkt. Daarom durft men een bestelplatform te garanderen dat qua overzichtelijkheid en gebruiksgemak met gemak kan concurreren met de marktleider. Daarnaast komt thuiseten.nl straks voor de consument met een aantal innovatieve extra’s. Een consument die thuiseten.nl trouwens zonder problemen zal weten te vinden, want de merknaam is gericht op herkenbaarheid. Helder en makkelijk te onthouden.

Op dit moment voert thuiseten.nl campagne onder restauranthouders om in korte tijd zoveel
mogelijk leden te werven. Immers een platform werkt alleen als het voldoende omvang heeft. Daarmee verschilt thuiseten.nl overigens van de andere, vaak lokale of regionale, platforms die op dit moment uit protest worden opgericht. thuiseten.nl wordt landelijk uitgerold en gaat keihard de concurrentie aan met de marktleider.

De eerste resultaten van de campagne zijn veelbelovend. Want het argument van een vaste commissie van 6% spreekt iedere horeca-ondernemer aan. Bijkomend voordeel is dat meedoen weinig inspanning kost. Naast een instap met tijdelijke hoge kortingen op terminal en printer, is het ook mogelijk om zónder instapkosten deel te nemen. Een ondernemer kan met alleen de app de bestellingen simpelweg binnen laten komen via zijn eigen telefoon of tablet. Dat maakt het dus mogelijk om de diensten van thuiseten.nl zonder kosten of risico’s uit te proberen.
 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Michelin Utrecht
Door Michelin bekroond Utrechts restaurant ElVi gaat sluiten

Restaurant ElVi in Utrecht sluit per 29 december 2018 de deuren. Eigenaren Elvira Kemman en Victor Fielmich hebben hun restaurant verkocht en oriënteren zich op nieuwe plannen in de horeca. ElVi had de afgelopen vijf jaar een Bib Gourmand-onderscheiding van restaurantgids Michelin. Utrecht b...

Awards
Bart Ausems geslaagd voor Meesterproef SVH Meesterkok

Op woensdag 12 december is Bart Ausems (50), chef-kok en eigenaar van Restaurant Tout à Fait*, Maastricht, geslaagd voor zijn Meesterproef SVH Meesterkok. Bart bekroont zijn carrière met het afleggen van een mooie en geslaagde Meesterproef. Hij wordt hiermee, na zijn inauguratie begin ...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Consumentenbond: hygiënescore horeca moet toegankelijk blijven

De Consumentenbond roept de Tweede Kamer op de openbaarmaking van de inspectiegegevens van de horeca gemakkelijk toegankelijk te houden. Het kabinet wil alleen nog maar samenvattingen van de inspectierapporten publiceren, zonder overzichtelijke kleurcodering. De Consumentenbond vindt dit onacceptabe...

Opening Fastservice
SUGO Pizza Eindhoven feestelijk geopend

Op 12 december jongstleden openden horecaondernemers Herman Hell en Hugo Kruijssen hun vierde SUGO Pizza in hartje Eindhoven. SUGO Pizza Eindhoven is het eerste filiaal van SUGO 'nieuwe stijl' en heeft een unieke stamtafel beschilderd door kunstenaar Niels Bakkerus. Als stunt werden tijdens ...

Lunch Opening
Nieuwe Bagels & Beans geopend in Bergen op Zoom

Bergenaren kunnen vanaf woensdag 19 december rollend naar huis na een bezoekje aan de nieuwe Bagels & Beans in de Lombardenstraat. Want naast alle bekende verleidingen op de kaart serveren ze hier een speciale bagel die je nergens anders in Nederland kunt krijgen. Het is de stad van de drie A...

Opening Bezorgen
Eerste fysieke restaurant van Deliveroo geopend in Hongkong

Deliveroo opende zojuist zijn eerste fysieke restaurant in Hongkong. Op deze locatie kun je daadwerkelijk iets eten, maar het restaurant doet ook dienst als keuken voor zo'n vijftien bezorgconcepten. Marges De druk op het restaurant is hoog; de huurprijs per vierkante meter is een van de ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: