Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

18 juli 2019 | Thijs Jacobs

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase, maar de ervaringen zouden positief zijn, zo lezen we op de website van rtlZ.

Volgens Thuisbezorgd komt deze ontwikkeling voort uit verzoeken vanuit de restaurantbranche. Een hogere positie leidt immers tot meer bestellingen. TopRank (de naam van het nieuwe systeem) is dus een advertentietool om de positie binnen het kanaal te verhogen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards
Restaurant ’t Havenmantsje Harlingen Beste Leerbedrijf Horeca

Tijdens de finale op de Horecava is donderdag 16 januari op de stand van SVH Restaurant ’t Havenmantsje uit Harlingen uitgeroepen tot winnaar van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca. De tweede plaats ging naar Hotel Pulitzer uit Amsterdam. Le Brasseur uit Maarssen maakt op de derde plaats de...

Lunch Fastservice
Restaurant nNea serveert bekroonde pizza’s nu ook tijdens lunch

Sinds de opening in 2019 veroveren nNea’s Napolitaanse pizza’s de harten van velen. Italiaanse experts riepen het restaurant zelfs uit tot een van de beste pizzeria’s van Europa. nNea’s deegmeesters kunnen er geen genoeg van krijgen, daarom opent het restaurant haar deuren nu...

Interview
Maggie Blue: All-day (and night) concept in Alphen aan den Rijn [video]

Van lunch tot dj’s en livemuziek op de vrijdag- en zaterdagavonden: Maggie Blue in Alphen aan den Rijn heeft het allemaal. Sinds 24 juli 2017 zijn de deuren van Maggie Blue geopend. Sindsdien hebben ze erg veel gedaan om uniek te zijn, maar ook aanspreekbaar en inspirerend voor gasten. Mike, (...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: Michelin

"Waarin Nederland zich als gastronomisch land onderscheidt is duurzaamheid, de aandacht voor lokale producten, duurzame vis en eerlijk vlees. Daarin loopt Nederland echt een stapje voor op de buurlanden", aldus Michelin hoofdinspecteur Loens dit jaar tijdens de uitreiking van de sterren. ...

Interview
Reportage: Eetcafé Joos, De Bilt [video]

In juli 2015 opende eetcafé Joos haar deuren. Met buiten 56 zitplekken en binnen 30 zitplekken is het een van de meest bruisende eetcafés in de Bilt. Jolanda Wouters is de trotse eigenaar van Joos en vertelt in geuren en kleuren over haar ondernemerschap. Wanneer je binnen komt lope...

Achtergronden
Vaders missen verschoonplekken in de horeca

83% van de Nederlandse vaders met jonge kinderen heeft weleens meegemaakt dat er, op het moment dat de luier van zijn kindje vervangen moest worden, geen verschoonplek op een openbaar herentoilet aanwezig was, bijvoorbeeld in een restaurant of bij een tankstation. Twee derde van de vaders vindt ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: