Takeaway.com: 56 procent meer bestellingen in vierde kwartaal van 2019 

14 januari 2020 | Thijs Jacobs

Takeaway.com N.V. gaf een orderupdate uit voor het vierde kwartaal van 2019, waaruit blijkt dat er in totaal 56 procent meer werd besteld en Duitsland er met een plus van 137 procent duidelijk bovenuit steekt qua groei. Jitse Groen, CEO van Takeaway.com: "Takeaway.com heeft in het vierde kwartaal van 2019 een sterke ordergroei laten zien, met name in Duitsland, waar onze groei in vergelijking met voorgaande kwartalen is versneld. Vorig jaar was in veel opzichten een gedenkwaardig jaar voor ons bedrijf en we zijn verheugd om ook in 2020 het absoluut beste online voedselleveringsbedrijf te kunnen blijven bouwen."

Op 12 november 2019 tekende Takeaway.com als officiële partner van de UEFA EURO 2020™, met een topsponsorpakket inclusief pan-Europese uitzendrechten en in-stadiumreclame. Takeaway.com is actief in veel van de landen die deelnemen aan het toernooi, evenals in een aantal van de gaststeden, waaronder Amsterdam, Boekarest en München.

Partnerschap met McDonald's

Takeaway.com heeft zijn wereldwijde partnerschap met McDonald's verder versterkt met uitbreiding in België, Israël en Nederland in het vierde kwartaal van 2019. McDonald's was al beschikbaar voor klanten van Takeaway.com in Duitsland, Polen en Bulgarije.

De uitrol van Scoober werd voortgezet met de toevoeging van 18 steden in het vierde kwartaal van 2019. Scoober is nu actief in 91 steden in tien landen.

Op 10 januari 2020 had Takeaway.com geldige aanvaardingen ontvangen die ongeveer 80,4 procent van de stemrechten van Just Eat vertegenwoordigen en als gevolg daarvan is het verhoogde aanbod van Takeaway.com onvoorwaardelijk geworden wat betreft aanvaardingen. Takeaway.com verwacht dat het aanbod uiterlijk op 31 januari 2020 geheel onvoorwaardelijk en volledig zal worden verklaard.

Over Takeaway.com

Takeaway.com is de toonaangevende online marktplaats voor de levering van levensmiddelen op het Europese vasteland en in Israël. Het bedrijf richt zich op het verbinden van consumenten en restaurants via haar platform. Met bijna 50.000 aangesloten restaurants biedt Takeaway.com de consument een grote verscheidenheid aan voedselkeuze. Takeaway.com werkt voornamelijk samen met bezorgingsrestaurants. Daarnaast levert Takeaway.com in 91 steden in tien landen ook bezorgingsdiensten voor restaurants die niet zelf leveren.

Takeaway.com is in 2000 opgericht en is snel uitgegroeid tot de toonaangevende online bezorgmarkt voor levensmiddelen op het Europese vasteland, met vestigingen in Nederland, Duitsland, België, Polen, Oostenrijk, Israël, Zwitserland, Luxemburg, Portugal, Bulgarije en Roemenië. In de twaalf maanden eindigend op 30 juni 2019 heeft Takeaway.com meer dan 123 miljoen bestellingen van 16,7 miljoen unieke consumenten verwerkt.

Met ongeveer 4.500 medewerkers verwerkte Takeaway.com orders ter waarde van €2,3 miljard en genereerde het bedrijf een omzet van bijna €315 miljoen in de twaalf maanden eindigend op 30 juni 2019.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: Michelin

"Waarin Nederland zich als gastronomisch land onderscheidt is duurzaamheid, de aandacht voor lokale producten, duurzame vis en eerlijk vlees. Daarin loopt Nederland echt een stapje voor op de buurlanden", aldus Michelin hoofdinspecteur Loens dit jaar tijdens de uitreiking van de sterren. ...

Interview
Reportage: Eetcafé Joos, De Bilt [video]

In juli 2015 opende eetcafé Joos haar deuren. Met buiten 56 zitplekken en binnen 30 zitplekken is het een van de meest bruisende eetcafés in de Bilt. Jolanda Wouters is de trotse eigenaar van Joos en vertelt in geuren en kleuren over haar ondernemerschap. Wanneer je binnen komt lope...

Achtergronden
Vaders missen verschoonplekken in de horeca

83% van de Nederlandse vaders met jonge kinderen heeft weleens meegemaakt dat er, op het moment dat de luier van zijn kindje vervangen moest worden, geen verschoonplek op een openbaar herentoilet aanwezig was, bijvoorbeeld in een restaurant of bij een tankstation. Twee derde van de vaders vindt ...

Culinair
Vis roken doe je zo

Het roken van voedsel is een kooktechniek waarbij voedsel in rook van smeulend hout wordt gehangen of gelegd. Van oudsher werd deze kooktechniek toegepast om voedsel te conserveren, waardoor het langer houdbaar was. Tegenwoordig gebeurt roken voornamelijk om de expliciete smaak over te brengen. Voor...

Awards
Edwin Hollanders maakt de Lekkerste Pannenkoek van 2020

Edwin Hollanders wordt twee keer eerste bij De Lekkerste Pannenkoek van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Hollanders krijg je 'm niet' niet alleen de eerste prijs van de proefjury, maar ook de kinderjuryprijs. Edwin werkt bij Pannenkoekenhuis De Perdstal in Venray. D...

Awards
Mitch Kramer maakt Het Lekkerste Frietje met topping van 2020

Mitch Kramer maakt Het Lekkerste Frietje met topping van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Sweet fries of mine' deze vooraanstaande vakwedstrijd. Mitch werkt bij Ter Marsch&Co uit Amsterdam en hij liet met zijn creatie zien wat er allemaal mogelijk is met zoeteaardap...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: