Swinkels Family Brewers gaat samenwerking aan met lokale craftbrouwers

25 juli 2018 | David Bakker

Swinkels Family Brewers kondigt met trots een strategische samenwerking aan met brouwerijen Maximus uit Utrecht en Oersoep uit Nijmegen. Dit betekent dat Swinkels Family Brewers de distributie gaat doen voor de bieren van beide brouwerijen in horeca, supermarkten en slijters. De brouwerijen blijven zelfstandig en behouden hun eigen unieke identiteit.

Strategische samenwerkingen als onderdeel van groeistrategie

De samenwerking is vanaf heden van kracht en past in de strategie van Swinkels Family Brewers om haar bierportfolio uit te breiden met lokale en internationale bieren om zo een breder portfolio aan bieren beschikbaar te kunnen stellen aan haar klanten. Swinkels Family Brewers werkt op lokale basis al samen met onder andere bierbrouwerij Maallust (Veenhuizen, Drenthe) en Vandeoirsprong (Oirschot, Noord-Brabant) en is voornemens om nog meer lokale brouwerijen toe te voegen aan haar portfolio.

De samenwerking betreft de exclusieve distributie van de core- en seizoensbieren van Oersoep, namelijk Hopfather, Sergeant Pepper, Blanco, Freewheel, Juicebox Hero, Sexy Motherbocker en Orzo Dolce. Voor bierbrouwerij Maximus gaat het om Little Fred, Pandora , Dakhaas, Highhops, Brutus, Stout 6, Bock 7 en Zomerbier.

Lokale relevantie

Peer Swinkels, Chief Commercial Officer van Swinkels Family Brewers: “Succes maak je samen. Met bierbrouwerij Maximus en Oersoep delen we onze passie voor bier, vakmanschap en een gezonde dosis ondernemersgeest. Dat zijn de familiewaarden waarmee we al 300 jaar succesvol zijn en het is veelbelovend dat onze partners deze waarden delen. De samenwerking met de brouwerijen is een mooie stap in onze strategie om lokaal relevant te zijn en ons portfolio wederom diverser te maken.”

Ewald Visser, directeur Brouwerij Maximus: “Maximus is trots op haar doordrinkbare bieren met een eigen identiteit en wil met het oog op de toekomst aan de groeiende vraag kunnen blijven voldoen en tevens haar zichtbaarheid in de Nederlandse markt vergroten. Kwaliteit en service staan altijd voorop. Al vanaf het eerste gesprek was er een basis van wederzijds vertrouwen en wij zien dan ook uit naar de samenwerking met Swinkels Family Brewers als strategische distributiepartner om het merk Maximus verder uit te bouwen.

Kick van Hout, directeur Oersoep: “Oersoep is een brouwerij die zich laat inspireren door oude brouwmethoden en tradities, waaraan we een eigen draai geven. Om verder te groeien zochten we een distributiepartner die dezelfde taal spreekt, ons begrijpt én in ons gelooft. Swinkels Family Brewers begon 300 jaar geleden met het brouwen van bier en hecht naast historie, veel waarde aan kwaliteit en bier met een goed verhaal. Een goede match dus.”

Over Maximus

Maximus is een gepassioneerde en onafhankelijke brouwerij in Utrecht, waar doordrinkbare bieren van hoge kwaliteit en met een eigen identiteit worden gebrouwen. Traditionele bieren met een moderne twist, zoals Pandora Blond, Dakhaas Weizen, Brutus Red Amber, Highhops IPA, het laag-alcoholische Little Fred Session Blond en een groot aantal andere speciaal bieren. De traditionele, koperen stoom-brouwinstallatie van Maximus is uniek in Nederland en is vanuit het Proeflokaal te bewonderen. Maximus wil met haar bieren mensen met gezelligheid verbinden en samenbrengen. Maximus is ook een leerwerkbedrijf waar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, na een reïntegratietraject, weer een kans krijgen om aan het werk te komen.

Over Oersoep

Oersoep is een eigenzinnige brouwerij gevestigd in de oude soepfabriek op het voormalige Honigcomplex in Nijmegen. In een afgesloten ruimte binnen de brouwerij staat een arsenaal aan houten vaten, waaronder vier rodewijnfoeders van 7.000 liter. Er worden uitgesproken bieren gebrouwen, volledig binnen hun eigen smaakpallet. Hun liefde voor frisse kettlesours, zeer droge saisons, hoplosieve IPA’s en wild vergiste bieren zie je terug in het breed assortiment aan bier. Creativiteit en kunstzinnigheid staan hoog in het vaandel. Met ongeveer tachtig lokale designers worden de meest bijzondere en wilde bieretiketten ingekleurd.


Over Swinkels Family Brewers Holding N.V.

Swinkels Family Brewers Holding N.V. is 100 procent onafhankelijk en wordt al zeven generaties lang geleid door de familie Swinkels, een 300 jaar oude brouwersfamilie uit Lieshout. Swinkels Family Brewers is de handelsnaam van Bavaria N.V.. De brouwerijen (Bavaria, De Koningshoeven, Palm & De Hoorn, Rodenbach en Habesha) hebben allemaal een eigen historie en karakter, maar zijn samen één. Eén in de passie voor bier, één in de drang de wereld daarin mee te willen nemen. Bierbrouwen begint met een goed gevoel voor kwaliteit. Doordat het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen (Holland Malt B.V.) heeft ze het gehele brouwproces in eigen beheer. De brouwerijen produceren jaarlijks zeven en een half miljoen hectoliter bier. Inmiddels genieten consumenten in meer dan honderddertig landen van de bieren van Swinkels Family Brewers.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards
Tim Bresssers van Taste bij Dirk door naar finale European Young Chef Award 2018

Op donderdag 11 oktober vond bij Sligro Den Bosch de voorronde plaats voor de European Young Chef Award 2018. Drie jonge chefs t/m 25 jaar streden hier om een plek in de finale van de Europese wedstrijd die van van 25 tot 27 november plaatsvindt in Galway, Tim Bressers van Wijnbar Taste bij Dirk uit...

Awards
Tim Bresssers van Taste bij Dirk door naar finale European Young Chef Award 2018

Op donderdag 11 oktober vond bij Sligro Den Bosch de voorronde plaats voor de European Young Chef Award 2018. Drie jonge chefs t/m 25 jaar streden hier om een plek in de finale van de Europese wedstrijd die van van 25 tot 27 november plaatsvindt in Galway, Tim Bressers van Wijnbar Taste bij Dirk uit...

Internationaal
Nederland voor het eerst gastland op trendy food festival Parijs

Van 10 t/m 12 maart 2019 is Nederland gastland op het jaarlijkse trendy food platform Omnivore in Parijs. Omnivore is een driedaags, innovatief food-evenement; bezoekers zijn invloedrijke foodies, professionele en hobbykoks, bartenders, food- journalisten, bloggers en vloggers. Onder het motto Te...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden Wijn
Dit is wel een heel duur wijntje!

Twee flessen wijn zijn bij veilinghuis Sotheby's in New York onder de hamer gegaan voor de astronomische bedragen van respectievelijk 558.000 dollar en 496.000 dollar. De flessen komen uit het jaar 1945 en zijn afkomstig van het beroemde wijnhuis Romanée Conti. Op de website van De Telegr...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: