Swinkels Family Brewers gaat samenwerking aan met lokale craftbrouwers

25 juli 2018 | David Bakker

Swinkels Family Brewers kondigt met trots een strategische samenwerking aan met brouwerijen Maximus uit Utrecht en Oersoep uit Nijmegen. Dit betekent dat Swinkels Family Brewers de distributie gaat doen voor de bieren van beide brouwerijen in horeca, supermarkten en slijters. De brouwerijen blijven zelfstandig en behouden hun eigen unieke identiteit.

Strategische samenwerkingen als onderdeel van groeistrategie

De samenwerking is vanaf heden van kracht en past in de strategie van Swinkels Family Brewers om haar bierportfolio uit te breiden met lokale en internationale bieren om zo een breder portfolio aan bieren beschikbaar te kunnen stellen aan haar klanten. Swinkels Family Brewers werkt op lokale basis al samen met onder andere bierbrouwerij Maallust (Veenhuizen, Drenthe) en Vandeoirsprong (Oirschot, Noord-Brabant) en is voornemens om nog meer lokale brouwerijen toe te voegen aan haar portfolio.

De samenwerking betreft de exclusieve distributie van de core- en seizoensbieren van Oersoep, namelijk Hopfather, Sergeant Pepper, Blanco, Freewheel, Juicebox Hero, Sexy Motherbocker en Orzo Dolce. Voor bierbrouwerij Maximus gaat het om Little Fred, Pandora , Dakhaas, Highhops, Brutus, Stout 6, Bock 7 en Zomerbier.

Lokale relevantie

Peer Swinkels, Chief Commercial Officer van Swinkels Family Brewers: “Succes maak je samen. Met bierbrouwerij Maximus en Oersoep delen we onze passie voor bier, vakmanschap en een gezonde dosis ondernemersgeest. Dat zijn de familiewaarden waarmee we al 300 jaar succesvol zijn en het is veelbelovend dat onze partners deze waarden delen. De samenwerking met de brouwerijen is een mooie stap in onze strategie om lokaal relevant te zijn en ons portfolio wederom diverser te maken.”

Ewald Visser, directeur Brouwerij Maximus: “Maximus is trots op haar doordrinkbare bieren met een eigen identiteit en wil met het oog op de toekomst aan de groeiende vraag kunnen blijven voldoen en tevens haar zichtbaarheid in de Nederlandse markt vergroten. Kwaliteit en service staan altijd voorop. Al vanaf het eerste gesprek was er een basis van wederzijds vertrouwen en wij zien dan ook uit naar de samenwerking met Swinkels Family Brewers als strategische distributiepartner om het merk Maximus verder uit te bouwen.

Kick van Hout, directeur Oersoep: “Oersoep is een brouwerij die zich laat inspireren door oude brouwmethoden en tradities, waaraan we een eigen draai geven. Om verder te groeien zochten we een distributiepartner die dezelfde taal spreekt, ons begrijpt én in ons gelooft. Swinkels Family Brewers begon 300 jaar geleden met het brouwen van bier en hecht naast historie, veel waarde aan kwaliteit en bier met een goed verhaal. Een goede match dus.”

Over Maximus

Maximus is een gepassioneerde en onafhankelijke brouwerij in Utrecht, waar doordrinkbare bieren van hoge kwaliteit en met een eigen identiteit worden gebrouwen. Traditionele bieren met een moderne twist, zoals Pandora Blond, Dakhaas Weizen, Brutus Red Amber, Highhops IPA, het laag-alcoholische Little Fred Session Blond en een groot aantal andere speciaal bieren. De traditionele, koperen stoom-brouwinstallatie van Maximus is uniek in Nederland en is vanuit het Proeflokaal te bewonderen. Maximus wil met haar bieren mensen met gezelligheid verbinden en samenbrengen. Maximus is ook een leerwerkbedrijf waar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, na een reïntegratietraject, weer een kans krijgen om aan het werk te komen.

Over Oersoep

Oersoep is een eigenzinnige brouwerij gevestigd in de oude soepfabriek op het voormalige Honigcomplex in Nijmegen. In een afgesloten ruimte binnen de brouwerij staat een arsenaal aan houten vaten, waaronder vier rodewijnfoeders van 7.000 liter. Er worden uitgesproken bieren gebrouwen, volledig binnen hun eigen smaakpallet. Hun liefde voor frisse kettlesours, zeer droge saisons, hoplosieve IPA’s en wild vergiste bieren zie je terug in het breed assortiment aan bier. Creativiteit en kunstzinnigheid staan hoog in het vaandel. Met ongeveer tachtig lokale designers worden de meest bijzondere en wilde bieretiketten ingekleurd.


Over Swinkels Family Brewers Holding N.V.

Swinkels Family Brewers Holding N.V. is 100 procent onafhankelijk en wordt al zeven generaties lang geleid door de familie Swinkels, een 300 jaar oude brouwersfamilie uit Lieshout. Swinkels Family Brewers is de handelsnaam van Bavaria N.V.. De brouwerijen (Bavaria, De Koningshoeven, Palm & De Hoorn, Rodenbach en Habesha) hebben allemaal een eigen historie en karakter, maar zijn samen één. Eén in de passie voor bier, één in de drang de wereld daarin mee te willen nemen. Bierbrouwen begint met een goed gevoel voor kwaliteit. Doordat het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen (Holland Malt B.V.) heeft ze het gehele brouwproces in eigen beheer. De brouwerijen produceren jaarlijks zeven en een half miljoen hectoliter bier. Inmiddels genieten consumenten in meer dan honderddertig landen van de bieren van Swinkels Family Brewers.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Ondernemen Longread
Interview: De Drie Wijzen uit Oost openen 19 horecazaken in ruim 10 jaar

In het pand waar het allemaal begonnen is, Maxwell aan het Beukenplein in Amsterdam Oost, druppelen Piet van der Graaf, Jason Berg en Riad Farhat binnen. Een vaderlijke knuffel voor de gastheer, bezoekende gasten worden begroet met een lach, een stevige hand en een knipoog, de jassen gaan uit, koffi...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Evenement organiseren, simpel of niet?

Toen ik kortgeleden met een leuk gezelschap over een kerstmarkt wandelde, kon ik het niet laten er even bij stil te staan. Dit soort initiatieven kunnen de lokale (horeca)ondernemers namelijk een flinke ‘boost’ geven. Winkeliers en horecaondernemers slaan dan ook steeds vaker de handen i...

Achtergronden
Onderzoek: melk en kaas zijn beperkte bron van vitamine B12

Niet alleen vlees en vis, maar ook zuivelproducten als melk en kaas dragen bij aan de vitamine B12-voorziening van het lichaam. Alleen is de hoeveelheid vitamine B12 in melkproducten aan de krappe kant om een tekort te voorkomen als vlees en vis niet op het menu staan. Dat blijkt uit onderzoek van d...

Economie Achtergronden
Verhoging btw-tarief: doorberekenen of niet?

De btw-verhoging van het lage tarief (van 6 naar 9 procent) komt akelig dichtbij. Op 1 januari 2019 moet de horeca daarom bij vrijwel de gehele inkoop, met uitzondering van alcoholhoudende dranken, rekening houden met een prijsverhoging. Goed om te weten: bier tot 0,5% en wijn tot 1,2% vallen onder ...

KHN
Nierstichting en KHN organiseren opnieuw Restaurant Driedaagse

Op 12, 13 en 14 maart 2019 organiseren de Nierstichting en KHN de tweede landelijke editie van de Nierstichting Restaurant Driedaagse. Tijdens deze dagen laten we Nederland een speciaal tasting-menu proeven, waarbij de focus ligt op pure smaken, verse ingrediënten en minder zout. Met dit evenem...

Achtergronden
Download: HorecaMarketingKalender 2019

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: