Suicide Club meest vernieuwende horecaconcept

1 december 2015
Suicide Club meest vernieuwende horecaconcept

Amper vijf maanden na de officiële opening wint de Suicide Club de Dare Devil Award van de Hospitality & Style Awards. Door professionals en
horeca-experts wordt dit gezien als dé prijs op het gebied van innovatie.

*Uitgesproken concept*
De jury prijst The Suicide Club om haar onderscheidende en uitgesproken concept. “Op een ongewone plek en met een verrassende entree, is dit een zaak die zich niet conformeert aan standaard. The Suicide Club hanteert een geheel eigen uitstraling en identiteit waardoor automatisch een selectieve doelgroep wordt aangetrokken.” Mede-eigenaar Roeland Flierman: “Iedereen in ons team werkt keihard aan het waarmaken van de enorme hoge verwachtingen, elke dag opnieuw. Dat dit gezien en – ook door vakbroeders - gewaardeerd wordt, is een enorm compliment.”

*Risico genomen*
Het team achter The Suicide Club is razend trots op deze erkenning. Tijmen Meijer, Roeland Flierman, Nikki van Dijk en chefkok Marnix Benschop hebben met dit vernieuwde concept een risico genomen in de Maasstad. In de korte tijd dat The Suicide Club bestaat, is de bar uitgegroeid tot een van de beste uitgaansplekken van Rotterdam. Van diverse (inter)nationale media ontvingen ze al ‘raving reviews’ en deze prijs is de kers op de spreekwoordelijke taart. Marnix Benschop: “Entree Magazine biedt ons erkenning voor een gewaagde horecaconcept dat zich maar moeilijk laat indelen in de gebruikelijke categorieën of standaarden.”

*Over The Suicide Club*
The Suicide club staat voor innovatie, eigenzinnig, eerlijk en scherp en zoekt grenzen op; in het cocktailaanbod, in het foodconcept, het interieur, de muziek en in het uitgaan. Met een ingang verstopt op de binnenplaats van het markante Groothandelsgebouw en een goederenlift (met belboy!) die gasten laat uitkomen in de keuken, begint een bezoek aan The Suicide Club al bijzonder. Het on-Nederlands spannende interieur blijft ver weg van de gangbare ‘industriële’ trends of het inmiddels afgezaagde huiskamergevoel. Tel daar het kosmopolitische foodconcept, de service van een sterrenrestaurant, de entourage van de exclusieve skybar en de dynamiek van een club bij op en je hebt een prijswaardig horecaconcept. De inmiddels 7.000 leden van The Suicide Club genieten keer op keer van perfecte en persoonlijke service.

*Over Mess*
Van Rotterdam een (culinaire) wereldstad maken. Vanuit die ambitie ontwikkelen de mensen van Mess culinaire kosmopolitische concepten. Met een feilloos gevoel voor trends weten zij de stad te verrassen met initiatieven die ‘spot on’ zijn. Zo gaven zij de Maasstad al haar eerste Biergarten (2012) en Ontbijtbar (2014), maar ook het foodfestival Rauwkost, dat dit jaar de derde editie beleefde. De drijvende krachten achter Mess zijn Tijmen Meijer, Roeland Flierman, Nikki van Dijk en chefkok Marnix Benschop.

~Thijs Jacobs~

Overig nieuws