Starbucks bepaalt keuze hotel in de USA

12 april 2010
Starbucks bepaalt keuze hotel in de USA

Het welbekende koffiemerk Starbucks heeft over de hele wereld heel wat fans verzameld die zweren bij de in groen en witte bekers geschonken koffie. In Amerika gaat men zelfs een stap verder. Uit onderzoek, gedaan door USA TODAY, blijkt dat de reizende Amerikaan zijn hotel zelfs afstemt op de nabijheid van een Starbucks zaak.

*Een reis plannen*
Voor zakelijke reizigers blijkt een luxe kamer met airco, TV en ensuite niet langer voldoende te zijn. Hotels, zoals het historische Driskill Hotel van eigenaar Destination Hotels & Resorts, ontvangen elke dag telefoontjes van gasten en toekomstige gasten met de vraag hoe ver de dichtstbijzijnde Starbucks is. Ook websites zoals Google Maps worden volop gebruikt door Amerikanen bij de keuze van een hotel.

*Het belang van koffie*
Volgens USA TODAY besteden gasten bij het zoeken naar een hotel gemiddeld 3 minuten extra voor het vinden van Starbucks locaties voor zij aan een reis beginnen. Dit suggereert een geheel nieuw niveau van toewijding tot het merk. Op deze toewijding wordt dan ook flink ingespeeld door de hotels. Zo blijken de Hyatt hotels zelf al Starbucks koffie te serveren. Dit wordt door veel Amerikanen gewaardeerd aangezien de normale Amerikaanse koffie niet te drinken schijnt te zijn, aldus USA TODAY.


~Nienke van Haasteren~

Overig nieuws