RIJKS introduceert Make-Away

3 september 2020 | David Bakker

In december introduceert Joris Bijdendijk van RIJKS®, het restaurant van het Rijksmuseum, een nieuwe formule: RIJKS® Make-Away. Deze formule volgt het succesvolle Take-Away concept op, dat het team in maart lanceerde.
 
De RIJKS® Make-Away box bestaat uit vier gerechten, amuse, brood, boter en een bonbon voor bij de koffie, voor €50 p.p. Al het tijdrovende kookwerk is door team RIJKS® voorbereid. In een paar eenvoudige stappen kunnen de gerechten thuis worden afgemaakt, onder virtuele begeleiding van chef Joris Bijdendijk. De samenwerking tussen restaurant en gast, waarmee thuis de perfecte dinerervaring wordt neergezet, maakt van Take-Away nu Make-Away. De compacte box is een dag houdbaar in de koelkast en dus ook van tevoren af te halen en cadeau te doen.
 
Chef Joris Bijdendijk: "Door de vele enthousiaste reacties vanuit het hele land introduceren wij een vervolg op de RIJKS® afhaaldiners bij speciale gelegenheden. De decembermaand met alle feestdagen is bij uitstek de periode om te tafelen met familie en vrienden, en terug te blikken op dit gekke maar bovenal leerzame jaar. Dat kan in een restaurant, dat kan thuis, en komende feestdagen ook met het beste van beide werelden: een restaurantmaaltijd aan de eigen eettafel, zonder stress."
 
Vanaf 3 september is de RIJKS® Make-Away box, voor de hele maand december, vooraf te reserveren. Bestellingen kunnen worden geplaatst via rijksrestaurant.nl/make-away

RIJKS® startte op vrijdag 13 maart, als een van de eerste restaurants met een Michelin ster, met Take-Away. Nog voor de officiële lockdown werd het restaurant omgebouwd tot pick-up punt. Meer dan 22.000 gasten haalden hun diner af en steunden hiermee het restaurant. Op verzoek van vele gasten buiten Amsterdam werd RIJKS® On Tour gestart, waarbij ruim 1500 menu’s bezorgd werden in Laren, Amstelveen, Utrecht en Haarlem. Er kwam een Take-Away ontbijt, met alleen al op Moederdag 400 orders. Ook heeft RIJKS® samen met het Amsterdam Dinner Foundation honderden ontbijtjes verkocht om het Aidsfonds te steunen.

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante restaurantnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: