Pop-up visrestaurant A La Plancha toch open

30 mei 2018 |
Pop-up visrestaurant A La Plancha toch open

Het populaire pop-up restaurant op het Rotterdamse Noordereiland zal deze zomer alsnog haar deuren openen. Maandag werd door de gemeente en provincie besloten dat er toch een tijdelijke vergunning wordt verleend aan A La Plancha. Fans van het restaurant kunnen binnenkort weer genieten van de lekkerste vis aan de Maas.

Vergunning

Afgelopen week werd duidelijk dat pop-up visrestaurant A La Plancha al maanden wachtte op een vergunning. Vanwege de veiligheid kwam de vergunning niet van de grond. Na veel positieve steunbetuigingen voor het populaire visrestaurant en ondernemer en initiatiefnemer Hans Mosselman werd er vanuit de gemeente toch actie ondernomen. Afgelopen maandagavond vond er een overleg plaats met de Rotterdamse Burgemeester Ahmed Aboutaleb en de provincie. Hier werd besloten dat A La Plancha alsnog een tijdelijke vergunning krijgt. Wanneer de gasten kunnen aanschuiven op het ponton aan de Maaskade is nog niet bekend. Hans Mosselman zet alles op alles om A La Plancha zo snel mogelijk te kunnen openen. Nog heel even wachten dus totdat er weer genoten kan worden van heerlijke verse vis en een fijn uitzicht bij het restaurant aan de Maas.

Goed eten

A La Plancha is een concept van Stichting Cultuurbrigade (ook verantwoordelijk voor de Dag van de Romantische Muziek) en wordt uitgevoerd door Food for Thought. Het draait bij A la Plancha niet alleen om lekker eten, genieten en beleving. Brein achter het concept, Food for Thought, wil een bijdrage leveren aan het vormgeven van de samenleving en dan vooral voor de groep mensen die moeite heeft aan te haken bij onze steeds sneller veranderende samenleving. Door middel van een intern ontwikkeld programma wil Food for Thought helpen met het opbouwen van vaardigheden, zelfvertrouwen en een CV. Het bedrijf werkt met ouderen, mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, of mensen die een kruisje achter hun naam hebben. Het resultaat is een warm team met medewerkers die willen bijdragen aan de doelstellingen van Food for Thought. De enige eis aan werknemers is een oprechte wens om zelf iets van het leven te maken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Personeel Gastronomie
Martijn Struijk nieuwe maître sommelier restaurant Tribeca

Restaurant Tribeca, Heeze heeft Martijn Struijk aangetrokken als maître sommelier. Hij is per direct aangesloten om het team versterken. Claudia en Jan Sobecki: "We zijn superblij met de komst van Martijn. Hij zal ons zaalteam een nieuwe boost geven om zo op nog hoger niveau te kunnen pre ...

Achtergronden
Paskal Jakobsen doet eetcafé van de hand

De streetfoodbistro 'Hard en Ziel' van Bløf-zanger Paskal Jakobsen en zijn vrouw Door, die werd geopend in oktober 2018, gaat sluiten. Jakobsen en zijn vrouw runden Hard en Ziel met topchef Edwin Vinke van sterrenrestaurant De Kromme Watergang. Het Middelburgse eetcafé kende ze ...

Achtergronden Corona
Ingewijden: kabinet positiever over heropening terrassen

Het kabinet lijkt positiever gestemd over de mogelijkheid om op 28 april de terrassen te kunnen openen en de avondklok af te schaffen. Volgens ingewijden zijn de cijfers van de afgelopen dagen positiever dan verwacht. Het kabinet heeft besloten de cijfers daarom nog nauwgezet in de gaten te houden d ...

Personeel Gastronomie
Vital Awick nieuwe chef in Maastrichts culinair pareltje

Vital Awick heeft de afgelopen jaren gewerkt in diverse gerenommeerde zaken, zoals de Leuf in Ubachsberg, Rijks in Amsterdam en momenteel tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze waar hij werkt als keukenchef bij Jan Sobecki. Hij gaat zich onder Executive Chef Frank van Thiel volledig focussen op het ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ges ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse Sherry Show

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: