Patrick Beijk Meest Markante Horecaondernemer van Groningen

11 september 2018 | Thijs Jacobs

Patrick Beijk mag zich dit jaar én volgend jaar de Meest Markante Horecaondernemer van de provincie Groningen noemen. Patrick, eigenaar van onder andere mr. Mofongo en The Dog Bollocks, stond met vier andere horecaondernemers in de finale. Patrick valt volgens de jury op door zijn uitdagende initiatieven en nieuwe horecaconcepten. Hij werd gisterenavond gekozen tot winnaar en is daarmee de meest markante horecaondernemer van Groningen!

Genomineerden

De jury bezocht de afgelopen weken de vier horecaondernemers die in de provincie Groningen genomineerd waren voor deze prestigieuze prijs van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). De eerste regionale genomineerde was Jelle Bos van Beleef Lauwersoog. Hij weet met onder meer het horecabedrijf Het Booze Wijf en andere concepten gasten te verleiden naar Lauwersoog te komen. Ook André Dokter was genomineerd als Meest Markante Horecaondernemer van Groningen. André is eigenaar van het gelijknamige steakhouse in Briltil en van Het Zusje van André Dokter in de binnenstad van Groningen. Ten slotte stond de familie Swierstra in de finale. Hun bedrijf, Brouwerij Martinus, heeft in korte tijd grote naamsbekendheid en waardering opgebouwd.

De jury bestond uit:

Egbert Brinks, manager van de NH Hotels Groningen, Hotel De Ville en bestuurslid van KHN regio Groningen

Marco Agema, winnaar van Meest Markante Horecaondernemer in Groningen in 2016/2017

Albert Kuil van grand café Borg Nienoord, Restaria Zuid, Sportcentrum Leek en bestuurslid van KHN

Menno Hoexum,  oud-journalist van het Dagblad van het Noorden.

De jury was onder de indruk van het enthousiasme en de gedrevenheid waarmee deze ondernemers dag-in-dag-uit met hun bedrijf bezig zijn. De genomineerden zijn alle vier een voorbeeld voor de verdere innovatie en verbetering van de kwaliteit van de horecabranche.

Koninklijke Horeca Nederland organiseert elke twee jaar de verkiezing van Meest Markante Horecaondernemer. De prijs is voor innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Op deze manier stimuleert Koninklijke Horeca Nederland innovatie onder haar leden. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie, zie meestmarkant.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Sluiting Michelin
Voormalig sterrenrestaurant O Mundo in Hotel De Wereld sluit

Restaurant O Mundo, gevestigd in Hotel De Wereld in Wageningen, gaat definitief dicht. Omdat de bedrijfsresultaten van het restaurant tegenvallen, heeft Hotel De Wereld besloten om het aantal hotelkamers uit te breiden ten koste van het restaurant. De sluiting is al in november. Hiermee verliest ...

Personeel Culinair
Ook de veeleisende gast vormt een uitdaging binnen de horeca

Horeca- en cateringbedrijven ervaren financieel pittige tijden. Omzet- en rendementsverhogen en het verlagen van de kosten vormen een grote uitdaging. Dit blijkt uit onderzoek van GROUP7 met Het Nederlands Kokspanel onder ruim 500 horeca- en cateringprofessionals, dat afgelopen voorjaar werd gehoude...

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Bocuse d'Or
Jan Sobecki en Jannis Brevet in jury Bocuse d'Or

Voorzitter Soenil Bahadoer, chefkok Moshik Roth, chefkok Jarno Eggen en executive chef Sidney Schutte. Alle vier chefs die op topniveau koken. Bovendien nemen zij op maandag 23 september plaats aan de jurytafel bij de Nederlandse finale van Bocuse d'Or in de WedstrijdArena van Gastvrij Rotterdam...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Interview Aardappel
Interview Garry de Boer: "De aardappel wordt culinair herontdekt"

Garry de Boer is al jaren culinair marketing manager van Hanos en inspireert met zijn gerechten honderden chefs in Nederland. Samen met hoofd inkoop dagvers Marcel Coulier bepaalt hij (deels) wat er bij talloze restaurants iedere dag aan producten binnenkomen. Aan de hand van een vijftal stellingen ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: