Nominaties Horecava Innovation Award bekend

18 november 2014 |
Nominaties Horecava Innovation Award bekend

Het gaat goed op innovatief gebied in de horeca. Maar liefst 151 innovaties werden ingestuurd om kans te maken op de felbegeerde Horecava
Innovation Award 2015 (HIA). Zoveel zijn het er in jaren niet geweest (110 in 2013; 118 in 2014). Een deskundige jury nomineerde 16 innovaties. Maandag 12 januari 2015 worden op de Horecava in Amsterdam RAI de categoriewinnaars, overall winnaar en winnaar van de Karel de Vos Award bekendgemaakt.

Nieuwe categorie
Door herschikking van de bestaande categorieën ontstond dit jaar ruimte voor een nieuwe categorie: Digital & Social Media, een terrein waarop ongelofelijk veel innovatiefs gebeurt. De bijbehorende nieuwe jury had de handen er vol aan.

Allergenen en eetwensen
De meeste inzendingen vielen traditiegetrouw in de categorie Food & Beverage. Hier zoals te verwachten veel positieve aandacht voor de nieuwe Allergenenwetgeving en specifieke eetwensen bij de gast, zoals koolhydraten-arm, streekgebonden, puur natuur, ambachtelijk en gezond. Daarnaast blijven er ook altijd kansen voor producten die ‘gewoon-heel-lekker’ zijn.

Outdoor gebruik
Bij Concepts, Interior & Design opvallend veel innovaties voor outdoor gebruik en bij Equipment & Services wederom veel duurzame oplossingen en gastvrijheidverhogende slimmigheden.

Nominaties Horecava Innovation Award 2015:

Categorie: Concepts, Interior & Design
Cosidrum 100, de mobiele terrasverwarmer, Gimeg Nederland, De Meern
Acrylic Couture, decoratief acrylglas voor interieurs, Wandbeleving, Steenwijk
Ritzenhoff Outdoor, geblazen kunststof drinkglazen, Global Glass Products, Middelburg
Luminous Carpets, lichtdoorlatend tapijt, Luminous Carpets; Philips en Desso, Waalwijk

Categorie: Digital & Social Media
IBM’s Chef Watson, zoekcomputer voor unieke recepten, IBM Corporation i.s.m. Bon Appetit – Institute of Culinary Education, United States
Social Booker, bookingprogramma voor eigen hotelwebsite, Cubulis by StardekkStar, Brugge (BE)
Lightcurb, infobaken voor marketing op locatie, Snakeware, Sneek
Hospol - Digitale Opsporing, Digitale Opsporing, Sevenum

Categorie: Equipment & Services
Zelf-afschuimend bierglas, tappen zonder afschuimen, Triple-s International, Nijmegen
Hobart Premax AUPA, zelfreinigende vaatwasmachine, Hobart Nederland, Woerden
Breathometer Breeze, blaastest voor smartphones, Tippen Valley, Den Haag
The Eggchef, perfect gekookt ei op maat in 1 minuut, Eggciting Products, Oirlo

Categorie: Food & Beverage
Spice oils, kruiderij op oliebasis, Verstegen Spices & Sauces, Rotterdam
Bacon Bullet, snack, Nextdeli, Soest
Kimchiwawa, smaakpoeder, Top BV, Wageningen
Gerookte zalmproducten, roken onder de 7°C, Zalmrokerij Smoking, Enkhuizen

Karel de Vos Award
Ook bij de editie van 2015 wordt de Karel de Vos Award weer uitgereikt. Deze prijs is een eerbetoon aan de in 2012 overleden initiatiefnemer en drijvende kracht achter de Horecava Innovation Award. Hij gaat naar de meest gastgerichte innovatie, die de horecaondernemer ondersteunt in zijn bedrijfsvoering en die geproduceerd wordt met respect voor mens, dier en planeet.

Kanshebbers Karel de Vos Award:
Zelf-afschuimend bierglas, categorie Equipment & Services, tappen zonder afschuimen, Triple-s International, Nijmegen

IBM’s Chef Watson, categorie Digital & Social Media , zoekcomputer voor unieke recepten, IBM Corporation i.s.m. Bon Appetit – Institute of Culinary Education, United States

Post uit de Natuur, persoonlijke limonade, KG Companie, Agroposta, Amsterdam

Zilte Glorie, zeewier ravioli, Pit-foodconcepts Eindhoven i.s.m. Altoni Pasta, Schoten (BE)

Publieksprijs
Vanaf eind november kan het publiek via de Facebookpagina van de Horecava stemmen op zijn of haar favoriete innovatie. De publieksprijs wordt ook op de eerste beursdag bekendgemaakt.
Meer lezen over de Horecava? Klik hier!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Branded Content
Minder gasten, meer omzet? Het kan met de Kleinste keuken

Bij de gefaseerde openstelling van de horeca krijgt elke horeca-ondernemer er mee te maken: je kunt minder gasten ontvangen dan normaal. Des te belangrijker is het om te kijken hoe je de besteding per gast kunt verhogen. De Kleinste keuken helpt hierbij. Met de Kleinste Keuken, een gebruiksvriend ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Corona
Terrassen gaan op 21 april niet open

De terrassen gaan op 21 nog niet open. De voorgenomen versoepelingen zijn met minstens een week opgeschoven, aangezien de besmettingscijfers nu nog te hoog zijn. Een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst heeft dit bevestigd na het 'Catshuisoverleg' van zondag. De burgemeesters van ...

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: wordt de horeca eindelijk onderdeel van de oplossing?

Door het mooie weer van vorige week zijn de schellen van de ogen gevallen bij een deel van de burgemeesters, OMT-leden en politiek. Wat wij al lang wisten en verkondigden is waarheid geworden. Bij mooi weer en na een zware winter is er geen houden meer aan en moet de mens eruit. Wij kennen de mens n ...

Corona
Gastvrij Arnhem eerste centrale registratietool voor horeca

Bij heropening van de horeca zijn ondernemers verplicht om een gezondheidscheck en registratie van bezoekers te regelen, om deze bij een contactonderzoek aan de GGD beschikbaar te stellen. Om horecaondernemers hierbij te ondersteunen presenteerde Arnhem zich vandaag als eerste gemeente van Nederl ...

Corona
'Kabinet wil terrassen openen op 21 april'

Het kabinet wil de terrassen op 21 april openen. Ook wil de regering de winkels weer openen. Aanstaande vrijdag buigt het OMT zich over de kwestie. Ook het schrappen van de avondklok ligt op tafel. Dat bevestigen Haagse bronnen tegenover verschillende landelijke media. De versoepelingen hangen a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: