Nieuwe koers voor restaurant Beluga

3 juni 2013 |
Nieuwe koers voor restaurant Beluga

Toprestaurants die hun concept aanpassen, het is de trend van dit moment. Naast recentelijk Ron Blaauw en "Moshik Roth":http://www.derestaurantkrant.nl/nieuws/roth-en-samhoud-naar-oosterdokseiland/ heeft Hans van Wolde van restaurant Beluga bekend gemaakt het over de boeg die 'laagdrempelig' heet te gooien. De naam wordt ook aangepast. Vanaf september gaat de zaak van Hans van Wolde verder als Beluga Loves You. Op de kaart komen tapas-achtige gerechten van rond de 15 euro, die ook zo zullen worden geserveerd.

Gast 2.0
De veranderende consument, en het daarbij horende levensritme en bestedingsgedrag, is de hoofdoorzaak waardoor Hans van Wolde en Danielle de Boer tot dit besluit zijn gekomen. Het duo wil aantonen dat op sterrenniveau uit eten gaan niet duur hoeft te zijn, en hoopt met een lagere drempel een breder publiek te trekken.

Behoud sterren?
De conceptverandering is besproken met Michelin in Brussel. Daar zou men positief tegenover de veranderingen staan. Beluga blijft voorlopig een tweesterrenrestaurant, alleen de aanpak verandert, de culinaire ambitie blijft zoals men die van Van Wolde is gewend.

Toprestaurants trokken voorheen een breder publiek door een tweede zaak in de vorm van een 'zusje', 'nxt door' of 'brasserie' te openen. Ook ging men veel on tour Tegenwoordig, en daar zal de crisis een rol in spelen, past men eerder het hoofdadres aan.
Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
December: Alles over digitaal ondernemen

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Awards Culinair
Mark Captein van Orangerie De Pol is Chef van het Jaar bij JRE

Mark Captein, die samen met zijn partner Marjolein van der Ham Orangerie De Pol runt in Doetinchem, is door restaurantvereniging JRE-Nederland uitgeroepen tot Chef van het Jaar. ‘Ik ben verrast en enorm trots op deze prijs’. JRE-Nederland is een van de toonaangevende restaurantverenig ...

Hotelketens
Van der Valk Hotel Amersfoort start ‘restaurant take over’

Nu restaurants gesloten zijn, maar hotels wel nog open mogen, is Van der Valk Hotel Amersfoort-A1 een samenwerking gestart met lokale restaurants in Amersfoort. Een zogenoemde restaurant take over. Zo krijgen de koks van bekende restaurants in Amersfoort de mogelijkheid om hun gerechten klaar te mak ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je restaurant

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: