Nieuwe fastserviceformule WOK& vernieuwt fastservice

25 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Mie Like Franchise B.V. lanceert op 7 september 2017 in Oostzaan de nieuwe Aziatische fastserviceformule WOK&. Het franchiseconcept is op alle fronten vernieuwend. Het is gebaseerd op natuurlijke Aziatische producten met eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid als kernwaarden. Verder werkt WOK& als eerste in Nederland volgens de nieuwste eisen uit de franchisewetgeving.

Oprichters Wim Markwat en Boris van Leeuwen combineren bij WOK& de snelheid van fastservice met de behoefte van jongeren aan gezonde fastfood. Binnen twee minuten bereidt het team van de WOK& stores een smaakvolle en verantwoorde maaltijd voor de ogen van de klant. Bij deze maaltijden ligt de focus op het zoveel mogelijk voldoen aan de duurzaamheidsnorm, het vermijden van onnatuurlijke e-nummers en het beperken van suikers en zout. Het principe van fastservice blijft daarbij voorop staan.

Wokgerechten

De combinatie tussen gezonde voeding en een snelle service past perfect binnen the way of life van WOK&. Het assortiment bestaat uit een 25-tal componenten. Wokgerechten met noodles, rijst en salades zijn te bereiden in combinatie met vis, vlees, vegetarisch en veel gezonde groenten.

Lancering

De officiële lancering van WOK& vindt plaats door middel van een presentatie aan potentiële franchisenemers, pers, partners en leveranciers. De eerste WOK& stores openen onder andere in Rotterdam en Nijmegen. Bovendien hebben talloze geïnteresseerde franchisenemers zich al gemeld en er zijn verschillende, potentiële locaties in beeld.

Het & in de naam WOK& wijst op de toegevoegde waarde van de franchiseformule. Naast eerlijkheid over het natural Aziatische food, is maatschappelijke betrokkenheid voor WOK& een essentieel onderdeel. Het volledige team van een store zal dit in de lokale omgeving tonen door verschillende activiteiten te ondernemen met het team.

Boris van Leeuwen:“Dit is een vernieuwende en actieve manier om jonge studenten niet alleen een bijbaantje te bieden, maar ook actief bij de maatschappij en haar dagelijkse problemen te betrekken.”

Bovendien is voor het gehele team van een WOK& store totale bevlogenheid een must. Daarom worden alle franchisenemers en medewerkers periodiek getraind in communicatie- en sales vaardigheden.

Franchisewetgeving

De wijze waarop Mie Like Franchise B.V. met haar franchisenemers omgaat, is vernieuwend en een grote stap vooruit. WOK& voldoet namelijk aan de meest recente eisen van franchisewetgeving. Boris van Leeuwen: “Als franchisegever zijn we ons bewust van onze zorgplicht. We onderschrijven een evenwichtige relatie en eerlijke communicatie. Het franchisemodel zien we als een partnerschap in plaats van een groeimodel. Op een dergelijke manier samenwerken maakt iedereen sterker.”

Bij het opstellen van het franchisemodel van WOK& is nauw samengewerkt met Ludwig & Van Dam Advocaten in Rotterdam. Zij zijn gespecialiseerd in franchise en marktleider op dit gebied sinds 1996. Advocaat Maaike Munnik: “WOK& kiest er bewust voor om te werken langs de lijnen van de Nederlandse Franchise Code. Dat staat in feite haaks op de algemene opvatting onder diverse franchisegevers. WOK& is daarom echt aan te merken als een pionier op dit gebied.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Coronacrisis
Steunpakket met drie maanden verlengd: 13 miljard euro aan kosten

De komende drie maanden trekt het kabinet nog eens 13 miljard uit voor steun aan ondernemers die vanwege de coronacrisis in financiële problemen komen. Het bestaande noodpakket loopt af op 1 juni, maar wordt dus met nog eens drie maanden verlengd. Zorgelijke ontwikkeling Premier Rutte spr...

Culinair Coronacrisis
Wellnessboot: van badjassenparadijs naar smaakvol pop-up restaurant

Een fijne cruise maken zit er vanwege de coronacrisis momenteel niet in. Maar wie toch een avondje dat heerlijke vakantiegevoel wil ervaren en tegelijkertijd wil genieten van een heerlijk diner kan vanaf 1 juni terecht op de Wellnessboot bij City Resort Hotel Mill. De Wellnessboot is normaal gezien ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
VCHO, ProFri en NHG vragen om verduidelijking enkele regels 

Premier Mark Rutte heeft gesproken; de kogel is door de kerk. Vanaf 1 juni om 12.00 uur mag het zitgedeelte van cafetaria’s en restaurants weer open voor maximaal 30 eters ter plekke. Ook mogen de terrassen weer in gebruik worden genomen. Veel ondernemers waren zich al aan het voorbereiden; ee...

KHN Coronacrisis
KHN: Horeca mag voorzichtig open, steunpakket blijft noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is blij dat de eerste stap richting de heropening van de horeca is gezet. De gisteren aangekondigde verlichting van de coronamaatregelen tijdens de persconferentie van het kabinet bieden een bescheiden perspectief voor de horeca. De gevolgen van de intelligente loc...

Coronacrisis
Horeca per 1 juni open: dertig mensen exclusief personeel weer welkom

De horeca in Nederland mag op 1 juni vanaf 12.00 uur weer open. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. In tegenstelling tot de eerder afgekondigde versoepelingen van de maatregelen, worden personeelsleden niet meegetelt in de '30-mensenregel'. Dat betekent dat er...

Economie Coronacrisis
Horecaondernemers verliezen 39% van de inkomsten tijdens lockdown

Kleine ondernemers in de horeca zagen hun inkomsten flink teruglopen sinds de eerste coronamaatregelen. Horecaondernemers moesten genoegen nemen met 39% minder inkomsten. Dit en meer blijkt uit een onderzoek door Knab, op basis van geanonimiseerde transactiedata van ruim 150.000 eenmanszaken en bv&r...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: