Nieuwe fastserviceformule WOK& vernieuwt fastservice

25 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Mie Like Franchise B.V. lanceert op 7 september 2017 in Oostzaan de nieuwe Aziatische fastserviceformule WOK&. Het franchiseconcept is op alle fronten vernieuwend. Het is gebaseerd op natuurlijke Aziatische producten met eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid als kernwaarden. Verder werkt WOK& als eerste in Nederland volgens de nieuwste eisen uit de franchisewetgeving.

Oprichters Wim Markwat en Boris van Leeuwen combineren bij WOK& de snelheid van fastservice met de behoefte van jongeren aan gezonde fastfood. Binnen twee minuten bereidt het team van de WOK& stores een smaakvolle en verantwoorde maaltijd voor de ogen van de klant. Bij deze maaltijden ligt de focus op het zoveel mogelijk voldoen aan de duurzaamheidsnorm, het vermijden van onnatuurlijke e-nummers en het beperken van suikers en zout. Het principe van fastservice blijft daarbij voorop staan.

Wokgerechten

De combinatie tussen gezonde voeding en een snelle service past perfect binnen the way of life van WOK&. Het assortiment bestaat uit een 25-tal componenten. Wokgerechten met noodles, rijst en salades zijn te bereiden in combinatie met vis, vlees, vegetarisch en veel gezonde groenten.

Lancering

De officiële lancering van WOK& vindt plaats door middel van een presentatie aan potentiële franchisenemers, pers, partners en leveranciers. De eerste WOK& stores openen onder andere in Rotterdam en Nijmegen. Bovendien hebben talloze geïnteresseerde franchisenemers zich al gemeld en er zijn verschillende, potentiële locaties in beeld.

Het & in de naam WOK& wijst op de toegevoegde waarde van de franchiseformule. Naast eerlijkheid over het natural Aziatische food, is maatschappelijke betrokkenheid voor WOK& een essentieel onderdeel. Het volledige team van een store zal dit in de lokale omgeving tonen door verschillende activiteiten te ondernemen met het team.

Boris van Leeuwen:“Dit is een vernieuwende en actieve manier om jonge studenten niet alleen een bijbaantje te bieden, maar ook actief bij de maatschappij en haar dagelijkse problemen te betrekken.”

Bovendien is voor het gehele team van een WOK& store totale bevlogenheid een must. Daarom worden alle franchisenemers en medewerkers periodiek getraind in communicatie- en sales vaardigheden.

Franchisewetgeving

De wijze waarop Mie Like Franchise B.V. met haar franchisenemers omgaat, is vernieuwend en een grote stap vooruit. WOK& voldoet namelijk aan de meest recente eisen van franchisewetgeving. Boris van Leeuwen: “Als franchisegever zijn we ons bewust van onze zorgplicht. We onderschrijven een evenwichtige relatie en eerlijke communicatie. Het franchisemodel zien we als een partnerschap in plaats van een groeimodel. Op een dergelijke manier samenwerken maakt iedereen sterker.”

Bij het opstellen van het franchisemodel van WOK& is nauw samengewerkt met Ludwig & Van Dam Advocaten in Rotterdam. Zij zijn gespecialiseerd in franchise en marktleider op dit gebied sinds 1996. Advocaat Maaike Munnik: “WOK& kiest er bewust voor om te werken langs de lijnen van de Nederlandse Franchise Code. Dat staat in feite haaks op de algemene opvatting onder diverse franchisegevers. WOK& is daarom echt aan te merken als een pionier op dit gebied.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Nederlandse economie krimpt historisch met 8,5 procent

Volgens de eerste berekening van het CBS, op basis van nu beschikbare gegevens, is het bruto binnenlands product (bbp) in het tweede kwartaal van 2020 met 8,5 procent gedaald ten opzichte van een kwartaal eerder. Een dergelijke krimp is niet eerder door het CBS gemeten. De daling van het bbp in h...

Opening Utrecht
Liemès Food District zoekt gepassioneerde chefs

Dit najaar opent Liemès Food District haar deuren in het iconische gebouw The Wall in Utrecht. Hier bereiden gepassioneerde chefs van elf verschillende keukens de lekkerste gerechten. Voor dit nieuwe horecaconcept is Liemès op zoek naar ambitieuze chefs met een passie voor goed eten. Z...

Wijn Rotterdam
Net open: wijnbar met meer dan 70 wijnen per glas en tappen doe je zelf

Blijdorp is binnenkort een hotspot rijker. In september opent Walsjérôt haar deuren op het Bentinckplein in Rotterdam. De wijnbar werkt volgens een uniek concept waarbij je je eigen wijn kan tappen. Met de keuze voor een slok, een heel of een half glas van meer dan 70 wijnen kunnen zowe...

Opening Utrecht
Nieuwste horecalocatie van Utrecht geopend

Drukke dagen in de keuken, nieuwe soepproevers en een volgeboekt hotel: de opening van Utrechts eerste soepbar Soep-er, én van de negen sfeervolle kamers van het bovengelegen logement Petit Beijers is een feit. Op zondag 12 juli openden horecaondernemers Janine en Tom hun deuren aan Vismarkt ...

Culinair Wijn
Sterrenrestaurant Da Vinci lanceert eigen wijn van Limburgse wijndomeinen

Sterrenrestaurant Da Vinci in Maasbracht heeft een bijzondere Limburgse wijn gelanceerd. De witte wijn is gemaakt van Chardonnay van Wijngaard Kruisboom en van Souvignier Gris van Wijndomein St. Martinus. De ‘Cuvée Da Pé’ is gevinifieerd door Stan Beurskens van St. Martinus...

Economie Achtergronden
Inkomsten restaurants en cafés in juli nog ruim 10% lager dan vorig jaar

Restauranthouders kregen in juli gemiddeld 11% minder inkomsten bijgeschreven dan in dezelfde maand een jaar eerder. Bij café-eigenaren was dit 13%. Dit blijkt uit onderzoek van Knab. De online bank analyseerde geanonimiseerde transactiedata van 167.000 zakelijke klanten. Ondanks de vers...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: