Nieuwe fastserviceformule WOK& vernieuwt fastservice

25 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Mie Like Franchise B.V. lanceert op 7 september 2017 in Oostzaan de nieuwe Aziatische fastserviceformule WOK&. Het franchiseconcept is op alle fronten vernieuwend. Het is gebaseerd op natuurlijke Aziatische producten met eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid als kernwaarden. Verder werkt WOK& als eerste in Nederland volgens de nieuwste eisen uit de franchisewetgeving.

Oprichters Wim Markwat en Boris van Leeuwen combineren bij WOK& de snelheid van fastservice met de behoefte van jongeren aan gezonde fastfood. Binnen twee minuten bereidt het team van de WOK& stores een smaakvolle en verantwoorde maaltijd voor de ogen van de klant. Bij deze maaltijden ligt de focus op het zoveel mogelijk voldoen aan de duurzaamheidsnorm, het vermijden van onnatuurlijke e-nummers en het beperken van suikers en zout. Het principe van fastservice blijft daarbij voorop staan.

Wokgerechten

De combinatie tussen gezonde voeding en een snelle service past perfect binnen the way of life van WOK&. Het assortiment bestaat uit een 25-tal componenten. Wokgerechten met noodles, rijst en salades zijn te bereiden in combinatie met vis, vlees, vegetarisch en veel gezonde groenten.

Lancering

De officiële lancering van WOK& vindt plaats door middel van een presentatie aan potentiële franchisenemers, pers, partners en leveranciers. De eerste WOK& stores openen onder andere in Rotterdam en Nijmegen. Bovendien hebben talloze geïnteresseerde franchisenemers zich al gemeld en er zijn verschillende, potentiële locaties in beeld.

Het & in de naam WOK& wijst op de toegevoegde waarde van de franchiseformule. Naast eerlijkheid over het natural Aziatische food, is maatschappelijke betrokkenheid voor WOK& een essentieel onderdeel. Het volledige team van een store zal dit in de lokale omgeving tonen door verschillende activiteiten te ondernemen met het team.

Boris van Leeuwen:“Dit is een vernieuwende en actieve manier om jonge studenten niet alleen een bijbaantje te bieden, maar ook actief bij de maatschappij en haar dagelijkse problemen te betrekken.”

Bovendien is voor het gehele team van een WOK& store totale bevlogenheid een must. Daarom worden alle franchisenemers en medewerkers periodiek getraind in communicatie- en sales vaardigheden.

Franchisewetgeving

De wijze waarop Mie Like Franchise B.V. met haar franchisenemers omgaat, is vernieuwend en een grote stap vooruit. WOK& voldoet namelijk aan de meest recente eisen van franchisewetgeving. Boris van Leeuwen: “Als franchisegever zijn we ons bewust van onze zorgplicht. We onderschrijven een evenwichtige relatie en eerlijke communicatie. Het franchisemodel zien we als een partnerschap in plaats van een groeimodel. Op een dergelijke manier samenwerken maakt iedereen sterker.”

Bij het opstellen van het franchisemodel van WOK& is nauw samengewerkt met Ludwig & Van Dam Advocaten in Rotterdam. Zij zijn gespecialiseerd in franchise en marktleider op dit gebied sinds 1996. Advocaat Maaike Munnik: “WOK& kiest er bewust voor om te werken langs de lijnen van de Nederlandse Franchise Code. Dat staat in feite haaks op de algemene opvatting onder diverse franchisegevers. WOK& is daarom echt aan te merken als een pionier op dit gebied.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo help de Sint een handje

Diverse gezinnen werden aangenaam verrast toen de Sint met zijn paard bij hen voor de deur stond. De Sint reed een ronde in het Rotterdamse Kralingen om een heerlijke maaltijd bij verschillende adressen langs te brengen met hulp van de Deliveroo-bezorgers. Handig als je te paard bent en je handen vr...

Columns Interview Longread
Horeca-etiquette: restaurantgasten willen privacy

De horeca is zoveel meer dan wat er uit de keuken komt. De aankleding van je zaak en bovenal de kwaliteit van de service zijn bepalend voor het gevoel dat jouw gast aan het bezoek aan je zaak overhoudt. Natuurlijk moet de setting goed zijn, mensen voelen zich ongemakkelijk als er minder dan vijft...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Internationaal Michelin
De Michelin Gids, TripAdvisor en TheFork lanceren een internationale strategische partnership 

De Michelin Gids heeft zijn krachten gebundeld met TripAdvisor en TheFork. Zij verbreden hiermee het aanbod voor gasten om een ideale dinerervaring te vinden, evenals een verbeterde toegang tot een bredere keuze aan hoogwaardige restaurants over de hele wereld. Michelin en TripAdvisor, met docht...

Awards Events Culinair
Gault&Millau 2020: Soenil Bahadoer beste chef, nog 16 winnaars

Soenil Bahadoer van De Lindehof in Nuenen is door Gault&Millau uitgeroepen tot Chef van het Jaar. Dit gebeurde tijdens de presentatie van de culiniare gids vanmiddag in Amsterdam. "Wat chef Soenil Bahadoer zo bijzonder maakt, is niet in een paar woorden te vatten, maar des te beter te ervar...

Economie Achtergronden
Horeca ziet personeelstekort oplopen: 23.000 openstaande vacatures

De omzet van de horeca steeg in het derde kwartaal van 2019 met 0,2 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam echter met 0,3 procent af. De omzet van logiesverstrekking steeg met 0,1 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 0,2 procent. Omzet logiesver...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: