Nieuw: Koreaans streetfood in Twentsche Foodhal

15 februari 2018 | Thijs Jacobs

De Twentsche Foodhal opent in de komende weken drie nieuwe keukens, en breidt hiermee het aanbod in één klap flink uit. Vanaf dit weekend kun je als gast in de foodhal Koreaans streetfood bestellen. En in de eerste week van maart openen een Indiase keuken én een gloednieuw burgerconcept hun deuren.

Koreaanse keuken


Omma’s Kitchen opent op 8 februari en zal Enschede en omstreken kennis laten maken met de Koreaanse keuken. Die is in Nederland minder bekend dan die van grote broers China en Japan. Maar zeker net zo de moeite waard. Je kan bij Omma’s onder meer terecht voor echt gezonde Koreaanse lekkernijen zoals kimchi - friszure gefermenteerde groenten - en gimbap - een soort sushi, maar dan net even anders.

Burgerconcept

De Twentsche Foodhal had al enige tijd de wens het aanbod uit te breiden met een goed burgerconcept. En met Bij de Burger gaat die wens begin maart in vervulling. Bij de Burger is een gezamenlijk project van drie ondernemers die al een keuken in de foodhal uitbaten, Little Ribhouse Texas, De Melkbus en Daddy Cool. Samen gaan zij het publiek verrassen met eerlijke burgers, hotdogs en culinaire frieten, zoveel mogelijk op basis van lokaal ingekochte ingrediënten. Erik Wooldrik van de Twentsche Foodhal vertelt over de totstandkoming van Bij de Burger: “We hebben altijd geroepen dat we met alle keukens samen verantwoordelijk zijn voor het succes van de foodhal. En dat er veel ruimte moet zijn voor samenwerken en van elkaar leren. Bij de Burger is de uitkomst van zo’n samenwerking. En dus voor ons een keuken waar we wel een tikkie trots op zijn.”

Ook in de eerste week van maart opent Imli, waar topkwaliteit gerechtjes uit de Indiase keuken worden bereid. Daarbij beperken de Indiase koks zich niet tot een bepaald deel van India, zoals je vaak merkt in Indiase restaurants, maar kiezen zij de lekkerste recepten uit alle hoeken van het immense land. En daarbij wordt er goed nagedacht over een gebalanceerd aanbod dat zowel vlees- als vega-liefhebbers zal aanspreken.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Duurzaamheid
Heineken ambieert 20 procent minder plastic in 2025

Op initiatief van Staatssecretaris Stientje van Veldhoven heeft HEINEKEN Nederland Commercie het Plastic Pact mede ondertekend. Samen met 68 organisaties committeert de bierbrouwer zich om in 2025 20 procent minder plastic te gebruiken, meer plastic opnieuw te gebruiken en al het nieuwe plastic voor...

Duurzaamheid
Nestlé gaat voor 100 procent recyclebare verpakking in 2025

Nestlé heeft vanmiddag, tijdens de Nationale Circulaire Economie Conferentie in Den Haag, samen met meer dan 70 andere bedrijven en milieuorganisaties het ‘Plastic Pact’ ondertekend. Het pact is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De ondertekenaars ...

Opening Restaurant
Nieuw restaurant biedt gratis eten aan

Op woensdag 20 februari vond de opening van het nieuwe restaurant Dadawan plaats in Eindhoven. Dadawan heeft voor een originele inwijding gekozen, er kon namelijk gratis gegeten worden. Dit was een succes en zorgde voor een enorme rij, zo lezen we op omroepbrabant.nl. De verbouwing van het pand l...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: duurzaam

Sico de Moel is restaurateur. Als eigenaar van restaurant L'invité in Amsterdam maakt hij nogal wat mee. Zijn observaties en ervaringen deelt hij graag met de lezers van De RestaurantKrant en voortaan lees je maandelijks een bijdrage van Sico. Deze ochtend was ik door een leverancier u...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: