Nierstichting en KHN organiseren opnieuw Restaurant Driedaagse

18 december 2018 | David Bakker
Nierstichting en KHN organiseren opnieuw Restaurant Driedaagse

Op 12, 13 en 14 maart 2019 organiseren de Nierstichting en KHN de tweede landelijke editie van de Nierstichting Restaurant Driedaagse. Tijdens deze dagen laten we Nederland een speciaal tasting-menu proeven, waarbij de focus ligt op pure smaken, verse ingrediënten en minder zout. Met dit evenement willen we een zo groot mogelijk publiek aanspreken en laten proeven hoe lekker eten met minder zout is. Doe mee en meld jouw restaurant snel aan!

De eerste editie van de Nierstichting Restaurant Driedaagse was een groot succes! Honderd restaurants serveerden een zoutbewust menu en ontvingen meer dan 3500 gasten. Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “We hopen dat er dit jaar nog meer restaurants mee doen! Samen kunnen we laten zien dat we gezondheid van onze gasten hoog in het vaandel hebben. Daarom hebben we onlangs ook het Nationaal Preventieakkoord ondertekend. Als horeca willen we een bijdrage leveren aan een gezonder Nederland. Zout speelt hierin ook een belangrijke rol. Het is dus belangrijk dat mensen minder zout eten; ook als ze uit eten gaan. Ik wil dan ook restaurants oproepen om mee te doen aan de Nierstichting Restaurant Driedaagse.”


Meedoen levert je écht iets op

Als deelnemend restaurant doe je mee aan een bijzonder mooi culinair evenement, krijg je exposure en ontvang je o.a. een toolkit over minder zout. Daarnaast helpt de duurzame uitstraling, het beschikbare promotiemateriaal, de planning op doordeweekse dagen en het digitale reserveringsysteem (Resengo) om meer gasten te trekken. De prijs en aantal gangen (minimaal 3) bepaal je zelf. Deelname is gratis!

Op www.restaurantdriedaagse.nl komt een overzicht van de deelnemende restaurants waar de consument kosteloos kan reserveren voor deze actie. In de campagne is veel aandacht voor doorlinken naar de deelnemende restaurants en de online reserveringsagenda.  

Wij vragen de deelnemende restaurants het volgende:

Van een lunch of diner een absolute smaakbeleving te maken
Met verse en pure ingrediënten te werken en naar het seizoen te koken. Tijdens actiedagen minimaal een 3-gangen tastingmenu te serveren met aandacht voor minder zout. Voor en tijdens de restaurant driedaagse het evenement actief te promoten via je eigen communicatiekanalen zoals social media, website, aankondigingen in jouw restaurant en nieuwsbrieven.
Aandacht te vragen voor de boodschap dat eten met aandacht voor minder zout heel smaakvol is.

Nederlanders eten veel te veel zout

Bijna alle Nederlanders (85%) eten te veel zout; op jaarbasis gemiddeld een kilo te veel per persoon. En dat is erg slecht voor de nieren. Maar liefst 1.7 miljoen Nederlanders heeft chronische nierschade. Minder zout eten helpt nierschade voorkomen. De Nierstichting en KHN willen daarom met de Restaurant Driedaagse naar voren brengen dat het belangrijk is om minder zout te eten. En dat je culinair kunt genieten van eten met minder zout; ook in de horeca.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Personeel Achtergronden
Bekende gezichten van Château Neercanne nemen afscheid

Château Neercanne kondigt aan dat twee bekende gezichten van Château Neercanne per 1 maart aanstaande afscheid gaan nemen vanwege een volgende stap in hun carrière. Maître d’Hotel Dennis Lemmens maakt promotie binnen Oostwegel Collection en wordt Food & Beverage Ma ...

Wet- en regelgeving Corona
NOW 3: helft toekenningen naar horeca en detailhandel

UWV heeft in totaal ruim 77.000 aanvragen toegekend voor de derde periode van de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW). Deze werkgevers hebben samen zo’n 1,3 miljoen mensen in dienst. Inmiddels heeft UWV 1,7 miljard euro aan voorschotten overgemaakt aan deze werkgevers. D ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: