Nierstichting en KHN organiseren opnieuw Restaurant Driedaagse

18 december 2018 | David Bakker
Nierstichting en KHN organiseren opnieuw Restaurant Driedaagse<

Op 12, 13 en 14 maart 2019 organiseren de Nierstichting en KHN de tweede landelijke editie van de Nierstichting Restaurant Driedaagse. Tijdens deze dagen laten we Nederland een speciaal tasting-menu proeven, waarbij de focus ligt op pure smaken, verse ingrediënten en minder zout. Met dit evenement willen we een zo groot mogelijk publiek aanspreken en laten proeven hoe lekker eten met minder zout is. Doe mee en meld jouw restaurant snel aan!

De eerste editie van de Nierstichting Restaurant Driedaagse was een groot succes! Honderd restaurants serveerden een zoutbewust menu en ontvingen meer dan 3500 gasten. Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “We hopen dat er dit jaar nog meer restaurants mee doen! Samen kunnen we laten zien dat we gezondheid van onze gasten hoog in het vaandel hebben. Daarom hebben we onlangs ook het Nationaal Preventieakkoord ondertekend. Als horeca willen we een bijdrage leveren aan een gezonder Nederland. Zout speelt hierin ook een belangrijke rol. Het is dus belangrijk dat mensen minder zout eten; ook als ze uit eten gaan. Ik wil dan ook restaurants oproepen om mee te doen aan de Nierstichting Restaurant Driedaagse.”


Meedoen levert je écht iets op

Als deelnemend restaurant doe je mee aan een bijzonder mooi culinair evenement, krijg je exposure en ontvang je o.a. een toolkit over minder zout. Daarnaast helpt de duurzame uitstraling, het beschikbare promotiemateriaal, de planning op doordeweekse dagen en het digitale reserveringsysteem (Resengo) om meer gasten te trekken. De prijs en aantal gangen (minimaal 3) bepaal je zelf. Deelname is gratis!

Op www.restaurantdriedaagse.nl komt een overzicht van de deelnemende restaurants waar de consument kosteloos kan reserveren voor deze actie. In de campagne is veel aandacht voor doorlinken naar de deelnemende restaurants en de online reserveringsagenda.  

Wij vragen de deelnemende restaurants het volgende:

Van een lunch of diner een absolute smaakbeleving te maken
Met verse en pure ingrediënten te werken en naar het seizoen te koken. Tijdens actiedagen minimaal een 3-gangen tastingmenu te serveren met aandacht voor minder zout. Voor en tijdens de restaurant driedaagse het evenement actief te promoten via je eigen communicatiekanalen zoals social media, website, aankondigingen in jouw restaurant en nieuwsbrieven.
Aandacht te vragen voor de boodschap dat eten met aandacht voor minder zout heel smaakvol is.

Nederlanders eten veel te veel zout

Bijna alle Nederlanders (85%) eten te veel zout; op jaarbasis gemiddeld een kilo te veel per persoon. En dat is erg slecht voor de nieren. Maar liefst 1.7 miljoen Nederlanders heeft chronische nierschade. Minder zout eten helpt nierschade voorkomen. De Nierstichting en KHN willen daarom met de Restaurant Driedaagse naar voren brengen dat het belangrijk is om minder zout te eten. En dat je culinair kunt genieten van eten met minder zout; ook in de horeca.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: tijd voor meer vrouwen in de sterrenkeuken?

Vrouwelijke koks zijn nog (te) dun gezaaid, maar de aanstormende talenten Tess de Groot en Femke Klaassen, die bij respectievelijk Aan de Poel en De Librije werken, hebben een glansrijke toekomst in het verschiet. Ik spreek ze in De Librije, het driesterrenrestaurant in Zwolle en bespreek hun ervari...

Events
Horecava 2021 gaat hybride

Horecava verrijkt haar 65e editie, die plaatsvindt van 11 – 14 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een online programma. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn. De vakbeurs, die foodservice professionals al jaren met elkaa...

Awards
Beachclub Lekker uit Vrouwenpolder Beste Paviljoen van 2020

Donderdag 30 juli werden de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. De prijs voor het Schoonste Strand van Nederland ging naar Ameland. En voor het eerst mocht de jury zelfs een tien toekennen voor de schoonheid van dit strand. Friesland had met ...

Opening
Sterrenzaak opent bistro: Bistro TWO in Roermond

Begin september mag de gezellige Limburgse stad, Roermond een nieuwe top bistro verwelkomen op de Roerkade. Waar de brasserie van het luxe Hotel Dux eerder gevestigd was, zal binnenkort een nieuwe wind, genaamd Bistro TWO, waaien. Bethany DeLong en Edwin Soumang, eigenaars van het met een Micheli...

Economie
McDonalds ziet omzet in 2019 verdriedubbelen

De omzet van McDonald’s bezorgservice McDelivery is in 2019 verdriedubbeld ten opzichte van 2018. Deze groei zet in 2020 verder door. Hiermee plukt McDonald’s de vruchten van haar strategie om in te spelen op de snelgroeiende bezorgmarkt. De uitrol van deze service is de afgelopen maa...

Bier
Opmerkelijk: aantal bierbrouwerijen in Nederland gestegen

Het aantal bierbrouwerijen in Nederland is opnieuw gestegen. Dit jaar kwamen er tot nu toe netto 13 brouwerijen bij. Opmerkelijke statistieken in deze tijd van corona. Volgens Bierista.nl is het hoogtepunt van de bierrevolutie bereikt. Vanaf nu zal het aantal bierbrouwerijen dalen, zo voorziet Alain...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: