Nederland voor het eerst gastland op trendy food festival Parijs

15 oktober 2018 | David Bakker

Van 10 t/m 12 maart 2019 is Nederland gastland op het jaarlijkse trendy food platform Omnivore in Parijs. Omnivore is een driedaags, innovatief food-evenement; bezoekers zijn invloedrijke foodies, professionele en hobbykoks, bartenders, food- journalisten, bloggers en vloggers.

Onder het motto Tempting and surprising, naturally Dutch! zal Nederland zich volgend jaar in de Franse hoofdstad profileren als een verrassende, onverwachte en aantrekkelijke bestemming voor innovatieve kwaliteitsproducten en bijzondere culinaire ervaringen. Het festival vormt de uitgelezen kans voor Nederland, dat hard werkt aan een betere naam op culinair vlak in het buitenland, te laten zien dat de afgelopen jaren veel is veranderd en ons land op het gebied van innovatie de positie van een gidsland inneemt.

Aftrap

Op woensdag 19 september vond op de beurs Gastvrij Rotterdam in Ahoy de aftrap plaats van de inschrijvingsprocedure voor het Parijse evenement: het Landbouwbureau van de Nederlandse Ambassade in Parijs en NBTC - Holland Marketing gaven tijdens een informatieve lunch alle ins en outs over het festijn en over de wijze waarop bedrijven en publieke instanties daaraan kunnen deelnemen.

Ideale platform

Omnivore 2019 biedt de Nederlandse provincies, regio’s, steden, horeca-gelegenheden en agrofoodbedrijven het ideale platform om zich te presenteren aan de invloedrijke, trendsettende Franse foodies, chefs en media in Frankrijk en ver daarbuiten. Zo wordt ter gelegenheid van Omnivore 2019 het eenmalige culinaire magazine Naturally Dutch! uitgegeven. Het blad moet aan de hand van foodproducten, opvallende restaurants en culinair-toeristische bestemmingen foodaddicts prikkelen een bezoek aan ons land te brengen. Ook bestaat de mogelijkheid een plek te reserveren in de Nederlandse stand.

Nederland gastland op Omnivore 2019 is een samenwerking tussen het Landbouwbureau van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit op de Nederlandse ambassade in Frankrijk en bureau Parijs van NBTC – Holland Marketing.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events Rotterdam
Burgerbar viert vijfjarig bestaan tijdens festival in Rotterdam

Ter Marsch & Co verblijdt 12.000 bezoekers met het grillen en flippen van award winning hamburgers. En omdat zij jarig zijn, delen zij tijdens het festival A Day at the Park op 21 september 2019 VIB (Very Important Burger) bandjes uit. Met zo’n begeerlijk VIB bandje krijg je op vertoon hie...

Awards Cocktails
Andrei Talapanescu van Pulitzer's Bar uitgeroepen tot Patrón Perfectionist Benelux 2019

Andrei Talapanescu, Head Bartender Pulitzer’s Bar, is uitgeroepen tot Patrón Perfectionist van de Benelux tijdens de Patrón Perfectionists cocktailcompetitie. Hij wist de jury te overtuigen van zijn kwaliteiten tijdens de Benelux finale in de Vondelkerk in Amsterdam en draagt nu ...

Opening Culinair
Midtown Grill Amsterdam heropend na renovatie

Na een twee maanden durende renovatie heeft het nieuwe Midtown Grill restaurant opnieuw haar deuren geopened. Midtown Grill is een spraakmakend steakhouse dat een ongeëvenaarde ervaring biedt met de beste steaks uit de vernieuwde open showkeuken, “Meat Experience Room” en exclusieve...

Food Opening
Fotoreportage: Van stoffige afhaalchinees naar ultieme hotspot

Elke stad in Nederland heeft er één. Een Chinees afhaalrestaurant. Vaak een familiebedrijf dat het imago draagt van een stoffig restaurantje, met een eindeloos menu van honderden gerechten. Misschien is dat de reden waarom hun overlevingskans in De Lage Landen met bijna 75% jaar-op-jaa...

Interieur
Fotoreportage The Streetfood Club

The Streetfood Club in Utrecht siert de cover van de aanstaande RestaurantKrant. De najaarseditie ligt tijdens het schrijven van dit bericht bij de drukker. Nog een paar dagen wachten en dan lees je hoe Joost en Wes, eigenaren van The Streetfood Club, dit machtige concept hebben ontwikkeld (niet all...

Bier
Kasteel Maurick Vught introduceert eigen kasteelbier met Oranje-Spaanse noot

Kasteel Maurick in Vught introduceert een ambachtelijk gebrouwen kasteelbier met de naam Heerlijke Hendrik. Het bier is geïnspireerd op prins Frederik Hendrik van Oranje die vanuit Kasteel Maurick in 1629 de strijd tegen de Spanjaarden leidde tijdens de belegering van ’s-Hertogenbosch. He...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: