Melkweg opent podium voor street food: The Food Stage

5 oktober 2017 | Thijs Jacobs

Poppodium De Melkweg in Amsterdam opent in samenwerking met cateringbureau The Food Line-up een tijdelijk restaurant: The Food Stage. Het restaurant moet een podium worden voor het beste street food van Nederland. The Food Stage opent op 18 oktober, tijdens het Amsterdam Dance Event, en blijft minimaal drie maanden lang geopend.

Naast muzikanten zal De Melkweg de komende drie maanden ook chefs programmeren. The Food Stage is een restaurant annex street food bar waar elke middag en avond drie tot vier chefs tegelijk hun street food-specialiteiten zullen bereiden. Samen zorgen zij voor een wisselend menu van zo’n twaalf gerechten, van elk rond de 8,50 euro. De gerechten worden niet alleen in de keuken, maar ook ‘live’ aan werkstations in het restaurant klaargemaakt.

Diversiteit

Het idee achter The Food Stage komt voort uit het brede aanbod van De Melkweg. Geert van Itallie, algemeen & artistiek directeur van De Melkweg: “Bijna iedere dag hebben we optredens van artiesten in uiteenlopende genres en daarmee trekken we een zeer divers publiek. Die diversiteit streven we ook na in ons horeca-aanbod. Zo kwamen we samen met The Food Line-up op het idee om met verschillende chefs tegelijkertijd te werken en hen te presenteren als artiesten. Een Food Stage dus.”

Ultieme snack

Lotte Wouters van The Food Line-Up: “Een avond stappen is tegenwoordig niet meer compleet zonder goed eten. Maar uitgebreid dineren lukt niet altijd als je naar een concert gaat, en dan is street food de beste optie. Wij brengen het beste wat Nederland op dat gebied te bieden heeft op één plek en in één menu samen in hartje Amsterdam. Ik roep al jaren dat eten het nieuwe uitgaan is. The Food Stage wordt daar het ultieme voorbeeld van."

Van burgers tot sterrensnack

Op www.thefoodstage.nl wordt wekelijks bekend gemaakt welke chefs er die week geprogrammeerd zijn. Een kleine greep uit het aanbod: Simon Parrott van The Beef Chief zal burgers en frieten ‘kamikaze stijl’ bereiden. Coen van Dijk van Sla-gerei maakt zoete aardappel wafels met gekonfijte eend. Janet Yuen van Glacier Fou maakt ter plekke ijs metmiso en beurre noisette en worstmakers Brandt & Levie gaan culinaire hotdogs bereiden. Maar er zullen ook chefs van gerenommeerde restaurants met een voorliefde voor street food worden geprogrammeerd. Zo maken de Rotterdamse chefs en restaurateurs Marnix Benschop en Alexander Wong Chinees street food. Ook voor cocktails zijn specialisten aangetrokken: Tess Posthumus en Timo Janse, de twee beste bartenders van Nederland, creëren speciaal voor The Food Stage signatuur cocktails.

Praktische informatie

The Food Stage is gevestigd in het Melkweg Café en is bereikbaar via een eigen ingang aan de Marnixstraat 409 en via de centrale hal van De Melkweg. Het restaurant is er dus niet alleen voor bezoekers en artiesten van het poppodium, maar voor iedereen die uitgaat rond het Leidseplein. The Food Stage is geopend op vrijdag en zaterdag van 11:30 – 01:00 uur. De keuken sluit om 22.00 uur. Tijdens het Amsterdam Dance Event en andere grote evenementen zijn de openingstijden ruimer. Check www.thefoodstage.nl voor actuele openingstijden.

Over De Melkweg

De Melkweg staat voor popcultuur in de breedste zin van het woord. Honderden concerten, clubnachten, (muziek)films, theatervoorstellingen, exposities en multidisciplinaire evenementen trekken jaarlijks in totaal meer dan 400.000 bezoekers.

Over The Food Line-up

The Food Line-up is een vooruitstrevend cateringbureau van food- en muziekfanaten Lotte Wouters en Maartje Nelissen. Hun missie om eten een hoofdrol te geven op grote muzikale evenementen lijkt inmiddels volbracht. Tegenwoordig geeft The Food Line-up eten & drinken een belangrijke rol op grote zakelijke evenementen door line-ups te bouwen met de beste food & drank specialisten van Nederland en België.

The Food Stage - podium voor het beste street food van Nederland.

Marnixstraat 409, 1017 Amsterdam. 
www.thefoodstage.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Restaurant
Bar-restaurant IJver opent zomer 2019

In de zomer van 2019 opent IJver haar deuren in de voormalige Scheepsbouwloods op de NDSM-werf in Amsterdam-Noord. Er wordt hard gewerkt aan dit robuuste restaurant met een eigenzinnige menu- en drankenkaart. Op deze iconische locatie met een groot binnen- en buitenterras kunnen gasten staks geniete...

Food trends Vega
Populariteit vlees- en visvrije thuisbezorgmaaltijden stijgt

Afgelopen week namen zeker 57.600 Nederlanders deel aan de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees. Een initiatief dat Nederlanders inspireerde om van 11 tot 17 maart een week lang geen vlees (en vis) te eten, en in plaats daarvan de verrassende mogelijkheden van de plantaardige keuken te o...

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Achtergronden Restaurant
Download nu de maarteditie van De RestaurantKrant

De maarteditie van De RestaurantKrant is uit! Niet alleen hebben we een fonkelnieuw design, maar we spreken ook nog eens met de eigenaren van restaurant Flicka in Kerkdriel. Het restaurant ontving onlangs zijn eerste Michelinster. Klik hier om de uitgave te downloaden (je hoeft enkel je e-mailadres ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: