Melkweg opent café-restaurant MILK aan Marnixstraat Amsterdam

26 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Popcultuurpodium de Melkweg heeft vandaag de deuren van haar eigen café/restaurant genaamd MILK geopend aan de Marnixstraat 409 in Amsterdam. Het café/restaurant, waarvan het interieur geïnspireerd is door het American diner concept, is de hele dag geopend voor lunch, borrel en diner. Er worden seizoensgebonden gerechten geserveerd met Aziatische invloeden.

Hele dag open

Doordat MILK de gehele dag geopend is, biedt het niet alleen een plek voor bezoekers of artiesten van de Melkweg, maar ook voor andere gasten. MILK deelt de ingang en openingstijden met de Melkweg Expo. In deze expositieruimte wordt werk van jong talent op een laagdrempelige manier gepresenteerd aan een divers publiek. De directe verbinding met het café/restaurant maakt het mogelijk om een borrel of diner te combineren met een bezoek aan de lopende expositie, welke gratis toegankelijk is.

Keuken

De keuken, onder leiding van chef-kok Jermaine Liesdek (Supperclub, Holland Casino en Daalder), serveert seizoensgebonden gerechten die geïnspireerd zijn op de Aziatische keuken. Deze gerechten worden bereid met moderne kooktechnieken. MILK maakt zoveel mogelijk gebruik van lokale producten als brood, vis, vlees, groente en gedistilleerde dranken en wijnen. Het assortiment op de kaart (te denken aan een Galaxy Burger) is daarnaast veelal biologisch en zal om de drie maanden wisselen waardoor de bezoeker keer op keer verrast wordt.

Interieur

Ontwerpbureau S W E E T, onder leiding van Tanja Soeter (o.a. bekend als creative director van HEMA), heeft als inspiratie voor het interieur het concept van een American diner genomen. De look en feel zijn hierdoor iconisch, simpel en rebels, maar vooral ook toegankelijk. Dankzij het zwart/witte kleurgebruik beweegt de ruimte gemakkelijk mee met de dag (van de ochtend tot aan de nacht) en zorgt daarnaast voor een spannend contrast met het kleurrijke eten.

Uiteraard wordt er ook een link gelegd met de Melkweg. Zo staan er verspreid door de ruimte glazen melkflessen (refererend naar de oude melkfabriek) en is de herkenbare huisstijl doorgevoerd. Bovendien wordt er een ode aan het diverse publiek van de Melkweg gebracht. Atelier Jùnn heeft de bezoekers tijdens shows, expo’s en clubnachten gefotografeerd en hier speciale afdrukken op glasplaat van gemaakt. De portretten prijken in de ruimte aan de muur en zullen steeds verder worden aangevuld met foto’s van nieuwe bezoekers.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Duurzaamheid Biologisch
Onderzoek 'Echte en Eerlijke Prijs' duurzame producten van start

Op dinsdag 23 januari om 13.15 uur gaat op de Bio-beurs te Zwolle het onderzoek 'Echte en Eerlijke Prijs' officieel van start. Het project maakt inzichtelijk wat de prijs is van duurzame voedselproducten voor iedere stap in de keten. Zo draagt het bij aan de transitie van onze voedselproduct...

Bier Events
Lustrumeditie Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 wordt Rotterdam voor de vijfde keer het hoppige en moutige epicentrum van Nederland. De vijfde en dus lustrumeditie van de ‘Dutch Beer Challenge’ (powered by Mitra) zal dan opnieuw plaatsvinden in debatcentrum Arminius. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen e...

Events Culinair
Line-up bekend van 24 topchefs voor 24H Chefs

24 Topchefs koken op zondag 17 februari 24 uur voor het goede doel. Tijdens dit culinaire event zijn gasten in de gelegenheid om bij hun drie favoriete chefs een bijzonder negen gangen menu te reserveren. Het evenement wordt voor de derde keer georganiseerd door 24/7 Star Events onder leiding van in...

Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: ''Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag''

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

Column David Bakker
Column: bezorgen is de toekomst!

De bezorgomzet binnen de totale foodmarkt is in vijf jaar verviervoudigd, van 975,5 miljoen in 2014 tot een verwachte omzet van 4 miljard euro in 2019. Met die cijfers opende het Food Institute Service Nederland (FSIN) twee weken geleden de Horecava 2019. Eerder in december schatte het FSIN al dat d...

Achtergronden Culinair
Cuisine on tour voor vierde jaar op rij partner Vrienden van Amstel LIVE

De grootste Amstelkroeg van Nederland is weer open. Op donderdag 17 januari is de 21e editie van de Vrienden van Amstel LIVE van start gegaan. Gedurende 11 showavonden bezoeken meer dan 145.000 gasten een volledig uitverkocht Vrienden van Amstel LIVE In Ahoy Rotterdam. Culinaire invulling Trot...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: