Melkweg opent café-restaurant MILK aan Marnixstraat Amsterdam

26 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Popcultuurpodium de Melkweg heeft vandaag de deuren van haar eigen café/restaurant genaamd MILK geopend aan de Marnixstraat 409 in Amsterdam. Het café/restaurant, waarvan het interieur geïnspireerd is door het American diner concept, is de hele dag geopend voor lunch, borrel en diner. Er worden seizoensgebonden gerechten geserveerd met Aziatische invloeden.

Hele dag open

Doordat MILK de gehele dag geopend is, biedt het niet alleen een plek voor bezoekers of artiesten van de Melkweg, maar ook voor andere gasten. MILK deelt de ingang en openingstijden met de Melkweg Expo. In deze expositieruimte wordt werk van jong talent op een laagdrempelige manier gepresenteerd aan een divers publiek. De directe verbinding met het café/restaurant maakt het mogelijk om een borrel of diner te combineren met een bezoek aan de lopende expositie, welke gratis toegankelijk is.

Keuken

De keuken, onder leiding van chef-kok Jermaine Liesdek (Supperclub, Holland Casino en Daalder), serveert seizoensgebonden gerechten die geïnspireerd zijn op de Aziatische keuken. Deze gerechten worden bereid met moderne kooktechnieken. MILK maakt zoveel mogelijk gebruik van lokale producten als brood, vis, vlees, groente en gedistilleerde dranken en wijnen. Het assortiment op de kaart (te denken aan een Galaxy Burger) is daarnaast veelal biologisch en zal om de drie maanden wisselen waardoor de bezoeker keer op keer verrast wordt.

Interieur

Ontwerpbureau S W E E T, onder leiding van Tanja Soeter (o.a. bekend als creative director van HEMA), heeft als inspiratie voor het interieur het concept van een American diner genomen. De look en feel zijn hierdoor iconisch, simpel en rebels, maar vooral ook toegankelijk. Dankzij het zwart/witte kleurgebruik beweegt de ruimte gemakkelijk mee met de dag (van de ochtend tot aan de nacht) en zorgt daarnaast voor een spannend contrast met het kleurrijke eten.

Uiteraard wordt er ook een link gelegd met de Melkweg. Zo staan er verspreid door de ruimte glazen melkflessen (refererend naar de oude melkfabriek) en is de herkenbare huisstijl doorgevoerd. Bovendien wordt er een ode aan het diverse publiek van de Melkweg gebracht. Atelier Jùnn heeft de bezoekers tijdens shows, expo’s en clubnachten gefotografeerd en hier speciale afdrukken op glasplaat van gemaakt. De portretten prijken in de ruimte aan de muur en zullen steeds verder worden aangevuld met foto’s van nieuwe bezoekers.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Awards
Nederlandse biersommeliers in top 50 op het WK Biersommelier

Op het WK voor biersommeliers in Rimini (IT) zijn de drie deelnemers van het Nederlandse team alle drie in de top 50 geëindigd. Nog niet eerder deed er een Nederlands team mee met de prestigieuze competitie. Het WK wordt elke twee jaar gehouden. Dit jaar ging de winst voor het eerst naar een vr...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: