Meesterkok Marcel de Leeuw naar Nestlé Professional

6 juni 2017 | Roy Spijker
Meesterkok Marcel de Leeuw naar Nestlé Professional

Nestlé Professional, bekend van onder andere  haar merk CHEF,  heeft zich versterkt met een nieuw culinair boegbeeld: Marcel de Leeuw. Marcel de Leeuw heeft als SVH meesterkok jarenlange ervaring in de keuken, is voorzitter van de Sterklas en lid van het Bocuse d’Or NL bestuur. Vanaf deze maand start Marcel als Chef2Chef manager bij Nestlé Professional.

Marcel: “De mogelijkheid om deze stap te maken in je carrière komt niet wekelijks voorbij. De kans deed zich voor en het voelde goed. Ik kan mezelf in deze nieuwe rol uitdagen een andere kant van mijn vak te belichten. Ik spreek meer met mijn collega chefs en ben bezig met inspireren, dat is een belangrijke drijfveer voor mij. Ik heb altijd gezegd dat je iets moet doen met passie en overgave. Deze stap is erg veelzijdig en past goed bij mij. Ook vind ik het belangrijk dat je binding hebt met het product. Zo sta ik bijvoorbeeld bij CHEF 100% achter het product.”

Culinaire inspirator
De missie van Nestlé Professional is om chefs in de keuken te helpen met oplossingen die aansluiten bij hun behoeften. Om de beste kwaliteit te waarborgen is het belangrijk dat dit oplossingen zijn met de hoogste culinaire standaard. “Ik wil kijken naar de toepasbaarheid van de producten en meer inzicht geven in wat voor mogelijkheden de producten bieden. Hiervoor zal ik in gesprek gaan met chefs om te kijken waar in de keuken behoefte aan is.”, aldus Marcel.

Voor en door chefs
Al sinds 1976 is CHEF een authentiek foodservice merk, gecreëerd door én voor chefs. Nestlé was op zoek naar de juiste persoon om de intensieve verbintenis met chefs, wat centraal staat bij het merk, voort te zetten. Een culinaire inspirator voor de chef, met ervaring in de keuken zodat hij goed weet waar chefs tegen aan lopen. Laurent Willaerts, Directeur Nestlé Professional Nederland, is erg tevreden met de komst van Marcel. Laurent: "Marcel is een uitmuntende chef met de juiste achtergrond op het gebied van koken, kennis en passie voor het vak. Marcel en ons merk CHEF delen dezelfde ambitie. 'Building culinary pride through excellence' is precies wat Marcel symboliseert. We zijn ontzettend blij met de komst van Marcel."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Personeel Gastronomie
Martijn Struijk nieuwe maître sommelier restaurant Tribeca

Restaurant Tribeca, Heeze heeft Martijn Struijk aangetrokken als maître sommelier. Hij is per direct aangesloten om het team versterken. Claudia en Jan Sobecki: "We zijn superblij met de komst van Martijn. Hij zal ons zaalteam een nieuwe boost geven om zo op nog hoger niveau te kunnen pre ...

Achtergronden
Paskal Jakobsen doet eetcafé van de hand

De streetfoodbistro 'Hard en Ziel' van Bløf-zanger Paskal Jakobsen en zijn vrouw Door, die werd geopend in oktober 2018, gaat sluiten. Jakobsen en zijn vrouw runden Hard en Ziel met topchef Edwin Vinke van sterrenrestaurant De Kromme Watergang. Het Middelburgse eetcafé kende ze ...

Achtergronden Corona
Ingewijden: kabinet positiever over heropening terrassen

Het kabinet lijkt positiever gestemd over de mogelijkheid om op 28 april de terrassen te kunnen openen en de avondklok af te schaffen. Volgens ingewijden zijn de cijfers van de afgelopen dagen positiever dan verwacht. Het kabinet heeft besloten de cijfers daarom nog nauwgezet in de gaten te houden d ...

Personeel Gastronomie
Vital Awick nieuwe chef in Maastrichts culinair pareltje

Vital Awick heeft de afgelopen jaren gewerkt in diverse gerenommeerde zaken, zoals de Leuf in Ubachsberg, Rijks in Amsterdam en momenteel tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze waar hij werkt als keukenchef bij Jan Sobecki. Hij gaat zich onder Executive Chef Frank van Thiel volledig focussen op het ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ges ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse Sherry Show

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: