Meesterkok Marcel de Leeuw naar Nestlé Professional

6 juni 2017 | Roy Spijker

Nestlé Professional, bekend van onder andere  haar merk CHEF,  heeft zich versterkt met een nieuw culinair boegbeeld: Marcel de Leeuw. Marcel de Leeuw heeft als SVH meesterkok jarenlange ervaring in de keuken, is voorzitter van de Sterklas en lid van het Bocuse d’Or NL bestuur. Vanaf deze maand start Marcel als Chef2Chef manager bij Nestlé Professional.

Marcel: “De mogelijkheid om deze stap te maken in je carrière komt niet wekelijks voorbij. De kans deed zich voor en het voelde goed. Ik kan mezelf in deze nieuwe rol uitdagen een andere kant van mijn vak te belichten. Ik spreek meer met mijn collega chefs en ben bezig met inspireren, dat is een belangrijke drijfveer voor mij. Ik heb altijd gezegd dat je iets moet doen met passie en overgave. Deze stap is erg veelzijdig en past goed bij mij. Ook vind ik het belangrijk dat je binding hebt met het product. Zo sta ik bijvoorbeeld bij CHEF 100% achter het product.”

Culinaire inspirator
De missie van Nestlé Professional is om chefs in de keuken te helpen met oplossingen die aansluiten bij hun behoeften. Om de beste kwaliteit te waarborgen is het belangrijk dat dit oplossingen zijn met de hoogste culinaire standaard. “Ik wil kijken naar de toepasbaarheid van de producten en meer inzicht geven in wat voor mogelijkheden de producten bieden. Hiervoor zal ik in gesprek gaan met chefs om te kijken waar in de keuken behoefte aan is.”, aldus Marcel.

Voor en door chefs
Al sinds 1976 is CHEF een authentiek foodservice merk, gecreëerd door én voor chefs. Nestlé was op zoek naar de juiste persoon om de intensieve verbintenis met chefs, wat centraal staat bij het merk, voort te zetten. Een culinaire inspirator voor de chef, met ervaring in de keuken zodat hij goed weet waar chefs tegen aan lopen. Laurent Willaerts, Directeur Nestlé Professional Nederland, is erg tevreden met de komst van Marcel. Laurent: "Marcel is een uitmuntende chef met de juiste achtergrond op het gebied van koken, kennis en passie voor het vak. Marcel en ons merk CHEF delen dezelfde ambitie. 'Building culinary pride through excellence' is precies wat Marcel symboliseert. We zijn ontzettend blij met de komst van Marcel."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Nieuwe sim-kaart

Zojuist hebben we onze wekelijkse vergadering gehad. Isabel, Rutger, Mark en ik nemen dan het nieuwe week- en Paasmenu door en evalueren wat er vorige week goed ging en wat er deze week beter kan. Paar dingen: op maandag gaan we dicht, het weekmenu is akkoord en voor de bestellingen hebben we een ni...

Coronacrisis
Koningin Máxima steekt horeca een hart onder de riem

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

81 winnende bieren na zesde Dutch Beer Challenge

Op woensdag 11 maart 2020 vond in Rotterdam de zesde editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ plaats. 91 Nederlandse brouwerijen hebben gezamenlijk 400 bieren ingestuurd om deel te nemen aan deze Nederlandse bierwedstrijd. Vanwege de corona-crisis vond de prijsuitreiking dit jaar plaats via ...

Coronacrisis
30ml Nachtegaalstraat speelt in op het Paasfeest thuis

Op 1e en 2e Paasdag bezorgt 30ml Nachtegaalstraat een rijkelijk gevulde ontbijtbox bomvol verse producten aan huis. In een tijd waarin iedereen het Paasfeest ‘gedwongen’ thuis viert en het bezoeken van de supermarkt een uitdaging is, is dit de oplossing voor een luxe Paasontbijt zonder z...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: