McDonald’s opent 10e McCafé in Nederland

2 december 2016 | Jorien Slager
McDonald’s opent 10e McCafé in Nederland

Met de opening van McCafé in het McDonald’s Restaurant in Maasdijk staat de teller van dit nieuwe concept al op 10 in Nederland. Positieve reacties van gasten en goede resultaten van McCafé staan aan de basis van de uitrol in Nederland, die pas in februari van dit jaar begon. In de McCafés kunnen gasten, bij een speciale counter, kiezen uit verschillende koffievariaties, thee en versbereide lekkernijen. McDonald’s speelt met McCafé in op de veranderende wensen van haar gasten in Nederland.
 
De McCafés zijn, samen met Table Service en Salad Bar, het bewijs van de vernieuwingen die McDonald’s eind vorig jaar aankondigde. Hierbij staat het inspelen op persoonlijke wensen van gasten en de verse bereiding van producten centraal. Gasten waarderen het aanbod van McCafé. Samen met de goede resultaten van de McCafés is dit een goede basis voor de verdere uitrol van dit concept op geschikte locaties bij McDonald’s in Nederland. 

Het antwoord op behoeften van gasten

Robert Leene, Director Operations, Restaurant Technology Solutions & Supply Chain van McDonald’s Nederland, is blij met de gerealiseerde groei van McCafé en de reacties van gasten tot nu toe: “We proberen iedere keer weer tegemoet te komen aan de wensen van onze gasten. Met McCafé spelen we in op de trend in Nederland waarbij consumenten buitenshuis – on the go - willen genieten van koffie- en theevariaties en daarbij ook nog iets lekkers willen eten. De positieve resultaten en reacties die wij tot nu krijgen, bevestigen dat we binnen onze geplande strategie de juiste keuzes hebben gemaakt. Onze gasten zijn erg tevreden over de prijs-kwaliteitsverhouding van de koffieproducten en versbereide lekkernijen, zowel voor in onze restaurants als voor onderweg. Wij werken er momenteel hard aan om meer gasten in Nederland te laten genieten van de producten van McCafé.” McDonald’s ziet voornamelijk in de ochtend een stijging van het aantal gasten. Maar ook op andere momenten van de dag is het verschil merkbaar, bijvoorbeeld later op de avond.

Verrassend assortiment

De reacties van gasten op het assortiment aan koffievariaties en lekkernijen van McCafé zijn positief. Gasten die bij McDonald’s voor koffie, thee en lekkers komen, zijn het meest enthousiast over de Cappuccino, gemaakt van versgemalen 100% Arabica bonen. Optioneel met een siroop naar keuze voor de liefhebbers. Ook de ruime keuze aan verschillende lekkernijen vind gretig aftrek. De versbereide macarons en cheesecake zijn erg populair, maar ook appeltaart, croissantjes en Triple Choco Cookie kunnen rekenen op een fanschare. De koffievariaties en de lekkernijen zijn de hele dag verkrijgbaar, ook via de gewone counter, bestelkiosk en de McDrive. 

Over McDonald’s Nederland

McDonald’s bezorgt in Nederland haar wekelijks bijna 3 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 17.500 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 248 restaurants. Het streven naar kwaliteit staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: