MaMa Kelly gaat 'no-showers' beboeten

22 augustus 2018 | David Bakker
MaMa Kelly gaat 'no-showers' beboeten<

Sinds de opening is MaMa Kelly Amsterdam vrijwel iedere avond vol gereserveerd. Het restaurant in het Olympisch Stadion met het spraakmakende roze interieur en de befaamde kip en kreeft heeft een grote aantrekkingskracht op gasten uit binnen- en buitenland. Maar deze roem heeft ook een keerzijde; niet alle gasten komen daadwerkelijk verschijnen nadat zij een reservering hebben gemaakt. Gemiddeld zijn er 15 ‘no shows’ per avond, zonder dat deze zijn aangekondigd. “Om deze reden introduceren wij per september 2018 een reserveringssysteem waarbij wordt gereserveerd met een creditkaart. Een systeem dat veel wordt toegepast in de internationale steden. Wanneer gasten zonder afmelden niet verschijnen, brengen we €40 annuleringskosten in rekening. Zo willen we het aantal no shows terug brengen en een plek bieden aan gasten die daadwerkelijk graag komen eten,” aldus eigenaar Rein Rambaldo.

Strakke shifts

Het nieuwe reserveringssysteem wordt voorlopig alleen voor de vestiging in Amsterdam toegepast. “In Den Haag hebben we gelukkig geen tot weinig no shows. Roze maakt blijkbaar iets los bij mensen”, lacht Rein. “Het tegenovergestelde gebeurt ook. We hebben meegemaakt dat gasten bewust een reserving plaatsten voor Den Haag als Amsterdam vol zat. Dan stonden ze alsnog met hun Haagse reservering in Amsterdam. We beschouwen het als een groot compliment dat MaMa Kelly Amsterdam zo populair is, al willen we alle gasten de aandacht kunnen geven die zij verdienen. En dan betekent het dat je ook wel eens nee moet verkondigen en in strakke shifts moet werken.” In september 2018 breidt MaMa Kelly Amsterdam haar service uit met MaMa’s Valet Parking, waarmee gasten hun auto voor de deur kunnen achterlaten en ophalen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo help de Sint een handje

Diverse gezinnen werden aangenaam verrast toen de Sint met zijn paard bij hen voor de deur stond. De Sint reed een ronde in het Rotterdamse Kralingen om een heerlijke maaltijd bij verschillende adressen langs te brengen met hulp van de Deliveroo-bezorgers. Handig als je te paard bent en je handen vr...

Columns Interview Longread
Horeca-etiquette: restaurantgasten willen privacy

De horeca is zoveel meer dan wat er uit de keuken komt. De aankleding van je zaak en bovenal de kwaliteit van de service zijn bepalend voor het gevoel dat jouw gast aan het bezoek aan je zaak overhoudt. Natuurlijk moet de setting goed zijn, mensen voelen zich ongemakkelijk als er minder dan vijft...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Internationaal Michelin
De Michelin Gids, TripAdvisor en TheFork lanceren een internationale strategische partnership 

De Michelin Gids heeft zijn krachten gebundeld met TripAdvisor en TheFork. Zij verbreden hiermee het aanbod voor gasten om een ideale dinerervaring te vinden, evenals een verbeterde toegang tot een bredere keuze aan hoogwaardige restaurants over de hele wereld. Michelin en TripAdvisor, met docht...

Awards Events Culinair
Gault&Millau 2020: Soenil Bahadoer beste chef, nog 16 winnaars

Soenil Bahadoer van De Lindehof in Nuenen is door Gault&Millau uitgeroepen tot Chef van het Jaar. Dit gebeurde tijdens de presentatie van de culiniare gids vanmiddag in Amsterdam. "Wat chef Soenil Bahadoer zo bijzonder maakt, is niet in een paar woorden te vatten, maar des te beter te ervar...

Economie Achtergronden
Horeca ziet personeelstekort oplopen: 23.000 openstaande vacatures

De omzet van de horeca steeg in het derde kwartaal van 2019 met 0,2 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam echter met 0,3 procent af. De omzet van logiesverstrekking steeg met 0,1 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 0,2 procent. Omzet logiesver...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: