Mama Kelly: terras en lunchkaart

9 mei 2018 | David Bakker

Nadat MaMa Kelly in november 2017 haar roze deuren opende in het Olympisch Stadion in Amsterdam, heeft ze menig fijnproever verblijd. De hotspot die bekend staat om haar eigenzinnige interieur en befaamde kip en kreeft, breidt haar menu uit; vanaf heden serveert zij tevens een verrassend veelzijdige lunch. De nieuwe lunchkaart leent zich uitermate goed voor uitgebreid tafelen en er is veel aandacht voor warme gerechten. Het royale menu speelt in op de opkomst van de lunchcultuur in Amsterdam en de behoefte van zakelijke gasten van de nabij gelegen Zuidas. Het nieuwe riante zonovergoten terras is de perfecte plek om om de nieuwe kaart te proeven.

De signature dishes met kip en kreeft van chef IJsbrant Wilbrenninck en executive chef Miljo Weimar staan uiteraard op de lunchkaart vermeld. Daarnaast biedt de kaart een mooie selectie aan ‘mains to share’ die je met twee personen kunt delen; gegrilde octopus & gegrilde kreeft, côte de boeuf en mama’s favourite; chicken & lobster. Ook is er een ruim aanbod aan voorgerechten zoals de klassieke steak tartaar en een frisse ceviche van zalm.

MaMa Kelly Amsterdam serveert 7 warme hoofdgerechten waaronder risotto truffel & porcini en spaghetti aglio olio. Specials op de kaart zijn culinaire hotdogs en kroketten. Kortom; een lunchkaart waarvoor je meerdere keren terug wil komen.

Over MaMa Kelly

MaMa Kelly is de succesformule van Rein en Willemien Rambaldo, Singha Witteman en Bas Bloemink. Na het befaamde restaurant in Den Haag openden ze in november 2017 een tweede spraakmakende zaak in het Olympisch Stadion in Amsterdam-Zuid. MaMa Kelly Amsterdam heeft als motto ‘pink is not just a color, it’s an attitude’. Het pand heeft vier etages die split level zijn opgebouwd. Er zijn vier verschillende ruimtes met allemaal hun eigen stijl. Naast veel roze is er messing, leer en eikenhout toegepast in het elegante en sexy interieur. De interieurs van beide restaurants zijn ontworpen door Rein Rambaldo, tevens eigenaar en creatieve director van De Horeca Fabriek, een interieurontwerp- en conceptbureau voor de horeca.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Culinair
Sterrenchef Wim Severein maakt brigade restaurant The Millèn bekend

Chef-kok Wim Severein, bekend van voormalig sterrenrestaurant Wereldmuseum, opent medio juli zijn eigen high-end restaurant The Millèn op de eerste etage van het Rotterdam Marriott Hotel. Het team van The Millèn, in de iconische Millenniumtoren, bestaat uit een aantal oude bekenden van...

Culinair Rotterdam
Topvlees van de houtskoolgrill bij de With

Dry aged ribeye, kakelvers piepkuiken en spareribs van Iberico. Voor een goed stuk vlees ga je naar de With. Dit nieuwe bar-restaurant op de Witte de Withstraat in Rotterdam is de specialist voor gerechten van de houtskoolgrill. Een mooi drankassortiment en een stijlvolle inrichting vol details make...

Regelgeving Achtergronden
Rotterdams visrestaurant stoeit met gemeente en provincie over vergunning

Visrestaurant A La Plancha op het Rotterdamse Noordereiland wacht al maanden op een tijdelijke horecavergunning van de gemeente Rotterdam. Het is de eerste keer sinds de start van het seizoensrestaurant dat ondernemer Hans Mosselman nog niet met de opbouw kan beginnen. Het restaurant op een ponton p...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Functioneren en disfunctioneren: wat kan en moet een werkgever?

Elke werkgever kampt vroeg of laat met een medewerker die het in het functioneren laat afweten. Van een werkgever wordt verwacht een gedegen verbeterplan op te stellen en met de medewerker te doorlopen. Een verbeterplan kent duidelijke doelen, een reële termijn waarbinnen de doelen moeten zijn ...

Achtergronden Michelin
Phuket en Phang Nga in Michelingids Thailand 2019

Na de allereerste Thaise editie van de Michelingids, toegewijd aan Bangkok, heeft Michelin bekendgemaakt de gids uit te breiden met een nieuwe 2019 editie: de Michelin Guide Bangkok, Phuket en Phang Nga. De gids wordt eind 2018 uitgegeven en bevat informatie over de culinaire cultuur van deze drie b...

Interview Longread
Interview: waarom het woord 'gratis' niet werkt in de horeca

“Marketing wil je als horecaondernemer het liefst binnenboord houden.” Monique van Gevelt is daar duidelijk in en ze heeft een punt. Want je kúnt het ook zelf als je de tools kent en beheerst. “Het is het gemakkelijkst om de reguliere social media-kanalen in te zetten”...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: