LEON breidt uit met tweede vestiging op Schiphol

25 juli 2016 | Linda Groothuijse
LEON breidt uit met tweede vestiging op Schiphol<

De naturally fast food keten LEON uit Engeland heeft in juli haar deuren geopend op Amsterdam Airport Schiphol midden op de Plaza. Hiermee zette de Britse formule voor het eerst voet aan het vasteland van Europa. De succesvolle introductie van de eerste vestiging krijgt meteen een vervolg. In het eerste kwartaal van 2017 opent licentiepartner HMSHost International een tweede vestiging van deze keten op Schiphol achter de douane. 

LEON wil het voor iedereen mogelijk maken om goed te eten en goed te leven. De twee oprichters besloten dat zij dit het beste konden bereiken door zichzelf af te vragen “hoe zou fast food in de hemel eruit zien?”. Ze hebben fast food altijd als een internationale business beschouwd en hebben voor Amsterdam gekozen als eerste locatie voor hun avontuur op het vasteland van Europa.

Het menu van LEON Schiphol biedt gasten de mogelijkheid om gerechten te proeven die al sinds de opening van de eerste restaurants op het menu staan zoals de Moroccan Meatball Hotbox, de bekende Fish Finger Wrap en de originele Super Food Salad. LEON biedt niet alleen hetzelfde menu als in het Verenigd Koninkrijk, maar ook hetzelfde  beleid ten aanzien van herkomst van de producten. Voor de samenstelling van de gerechten worden alleen Nederlandse producten gebruikt - met uitzondering van de Spaanse chorizo. Bij de keuze voor vlees wordt gelet op het welzijn van de dieren en ook wordt uitsluitend gebruik gemaakt van scharreleieren en biologische melk.

Tijdens de officiële opening op Schiphol, vertelt John Vincent, oprichter van LEON: “Als kind ben ik vaak in Nederland op vakantie geweest en ik ben erg blij om nu terug te zijn en het merk hier te introduceren. Eerder deze maand wonnen we samen met HMSHost International de ‘Oscar’ met de LEON vestiging op Heathrow, dit geeft aan dat gasten onze gerechten waarderen. En dit willen we ook waarmaken op Schiphol.”

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bezorgen Coronacrisis
Deliveroo betaalt restaurants dagelijks

Deliveroo betaalt vanaf vandaag haar restaurants dagelijks. Op deze manier kunnen restaurants het geld dat ze verdiend hebben via de leveringen van maaltijden al binnen één dag op hun rekening krijgen. Door middel van dagelijkse betalingen biedt Deliveroo extra onderst...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, dagboek in crisistijd: Pasen en inspiratie

De rust is wat wedergekeerd. Alles went, en ook onze nieuwe status als afhaalrestaurant in deze tijden went. Daar moesten we wel elke dag aan sleutelen en schaven. Nu we één gerecht per dag hebben zit er een beter ritme en een betere flow in de dagen. Heerlijk! Als je iets nieuws do...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Ondernemen Coronacrisis
Tips voor restaurants: Zo ga je de crisis te lijf [Liveblog]

Alle drink,- en eetgelegenheden in Nederland zijn minstens tot en met 6 april 2020 gesloten. Een zware periode voor de de horecaondernemers en -medewerkers. Door het hele land onstaan in deze donkere dagen prachtige initiatieven om de branche overeind te houden. 'We are in this together'. ...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: 'Thuiskunstenaars'

Afgelopen zaterdagavond knalden we alle driegangenmenu’s eruit. Het was prachtig! Toen wij om een uur of acht klaar waren met alle pakketten uitgeven en bezorgen, kreeg ik direct de eerste appjes binnen met filmpjes en foto’s van mensen die de gerechten zelf hadden opgemaakt. In de &...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: