Kookwedstrijd Jeunes Chefs Rôtisseurs op 18 februari in Amersfoort

24 januari 2019 | David Bakker

De kookwedstrijd Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019 van Chaîne des Rôtisseurs vindt plaats op 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort. Aan de wedstrijd nemen zes jonge koks van gerenommeerde restaurants deel. De winnaar plaatst zich namens Nederland voor de internationale wedstrijd in Canada later dit jaar. De Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition is een jaarlijkse kookwedstrijd voor jonge koks om hun culinaire vaardigheden in een concurrerende omgeving met hun leeftijdgenoten te tonen. De deelnemers dit jaar zijn:

? Ralph Benneker van Landhuishotel De Bloemenbeek (De Lutte)
? Jelle Horst van La Provence (Driebergen)
? Kevin van de Poppe van Hotel Landgoed Het Roode Koper (Leuvenum)
? Dave Staal van Landgoed Hotel & Restaurant Carelshaven (Delden)
? Gertjan Tempert van De Nederlanden (Vreeland)
? Sander de Vette van De Mandemaaker (Spakenburg)

Elke deelnemer krijgt een identieke black box waarmee met de ingrediënten een driegangenmenu (voor-, hoofd- en nagerecht) moet worden gemaakt voor vier personen. De wedstrijd en prijsuitreiking vindt plaats bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort. De wedstrijd is overdag en de prijsuitreiking is tijdens het avonddiner. De winnaar van de kookwedstrijd vertegenwoordigt Nederland tijdens de internationale wedstrijd in het Canadese Calgary in het najaar. Het is de derde keer dat de nationale wedstrijd Jeunes Chefs Rôtisseurs wordt gehouden. In 2017 won Michel Oude Booijink (Landhuishotel De Bloemenbeek) en vorig jaar ging de titel naar Rick Stehr (Landgoed Hotel & Restaurant Carelshaven). Michel Oude Booijink werd tijdens de internationale competitie, die sinds 1977 jaarlijks wordt gehouden, zelfs tweede van de wereld!

Over Chaîne des Rôtisseurs

De wedstrijd is een initiatief van la Confrérie de la Chaîne des Rôtisseurs, een vereniging van liefhebbers van gastronomie, goed eten en mooie wijnen. Chaîne des Rôtisseurs is een prestigieuze internationale organisatie waarbij leden maandelijks lunches en diners genieten in de betere restaurants. In ons land schuiven de leden acht tot tien keer per jaar aan voor een lunch of diner bij een sterwaardig restaurant. Daarnaast zijn er andere activiteiten zoals meerdaagse culinaire evenementen en kookwedstrijden.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: