KHN wil dat restaurants Thuisbezorgd.nl omzeilen

25 april 2017 | Roy Spijker

Koninklijke Horeca Nederland roept op om de website Thuisbezorgd.nl te omzeilen. Voorzitter Robèr Willemsen van KHN noemt het een goede zaak dat steeds meer restaurants een briefje bij een bestelling van Thuisbezorgd.nl doen, waarin de klant wordt verzocht de volgende keer direct via de website van het restaurant wil bestellen.

Tegen BNR zei Willemsen het volgende: "Restaurants moeten zorgen dat ze baas zijn in eigen huis. We hebben veel moeite met Thuisbezorgd.nl, omdat ze de prijs bepalen. Je mag als ondernemer niet onder de prijs van Thuisbezorgd je spullen verkopen." Willemsen adviseert restaurants dan ook om de website zoveel mogelijk te omzeilen en klanten via de eigen website te laten bestellen.

Restaurants zijn volgens Willemsen niet afhankelijk van de bezorgservice. In het interview tegen BNR gaf hij aan dat de KHN ondernemers er op probeert te wijzen dat ze afspraken kunnen maken. "Door de twaalf procent commissie en dat je niet minder mag vragen, wordt die macht veel te groot. Prijsafspraken als deze zijn in landen als Frankrijk en Duitsland al verboden," aldus Willemsen.

Reactie Thuisbezorgd
In een reactie op BNR laat Jitse Groen van Thuisbezorgd.nl weten dat hij nog nooit zulke grote onzin heeft gehoord. Volgens hem probeert de KHN slechts te scoren en is zijn bedrijf de goedkoopste manier om te adverteren. De hoogte commissiepercentages komen volgens Groen door de hoge kosten voor tv-reclames. overigens is het toevoegen van briefjes waarin staat of er in het vervolg via de website van het restaurant besteld mag worden, in strijd met de Algemene Voorwaarden van Thuisbezorgd.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Fastservice
Horeca in Amsterdam The Style Outlets morgen geopend

HMSHost International en NEINVER openen met trots de eerste eet- en drinkgelegenheden in Amsterdam The Style Outlets, de nieuwste winkelbestemming van Nederland. Vanaf morgen kunnen bezoekers tijdens het winkelen genieten van Starbucks, Burger Federation en Pommes Frites. Hierdoor wordt de aanwezigh ...

Culinair Coronacrisis
Helft Nederlanders sinds maart niet meer uit eten geweest

De helft van de Nederlanders (49%) heeft geen bezoek meer gebracht aan een restaurant sinds de uitbraak van COVID-19. Dit in tegenstelling tot 2019, toen slechts 1 procent nooit uit eten ging. Het restaurantgedrag van de Nederlander is door de pandemie flink veranderd. Dit blijkt uit het onderzoek & ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
December: Alles over digitaal ondernemen

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: