Keltum restaurantprijs 2018 voor La Provence uit Zaltbommel

18 september 2018 | Thijs Jacobs

Een vakkundige jury heeft ook dit jaar weer, uit de restaurantledenlijst van ETN, het restaurant gekozen dat het best naar voren komt qua Euro-Toques uitstraling, in combinatie met de kwaliteit van de keuken. Tijdens Gastvrij Rotterdam werd de prijs door Ted Janssen, voorzitter ETN, uitgereikt aan Luc van Iersel en zijn team.

De selectiecriteria die de jury hanteert zijn al jaren dezelfde: zichtbaarheid en uitstraling van Euro-Toques logo en doelstellingen, zowel in het restaurant als op de website, alsmede het culinaire niveau van het restaurant.

Klassiek geschoold

De jury onderbouwt haar keuze als volgt: “Restaurant La Provence is een restaurant dat als geen ander heeft bewezen dat zij de kernwaarden van Euro-Toques Nederland op de juiste manier uitdragen. Chef-kok eigenaar Luc van Iersel is een klassiek geschoolde kok en dat vind je terug in zijn gerechten. Hij kookt puur en ambachtelijk met de mooiste producten uit de Bommelerwaard, zoals rivierkreeftjes en snoekbaars uit de Waal, zuivel van boerderij Den Eelder, en groenten van De Weerd.  Willem Hooijmans, slager uit Kerkdriel, zorgt voor het vlees (ook het prachtige lamsvlees!), dat Luc als geen ander uitstekend weet te bereiden.” 

Luc van Iersel zorgt jaarlijks in mei voor een spectaculaire culinaire week, door een prachtig menu te serveren, het zogenaamde Poldermenu, waar hij zijn producenten rechtstreeks aan zijn gasten laat vertellen, hoe zij zich inzetten om op duurzame wijze de beste kwaliteit te leveren aan La Provence. Hierdoor krijgen gasten en consumenten een beeld van de moeite die leveranciers en koks in hun werk steken om zuiver en gezond te koken. Euro-Toques vindt het, met Luc, belangrijk dat consumenten zich bewust zijn van de herkomst van hun eten.

Oordeel van de jury

“Luc van Iersel is een prachtig voorbeeld van het uitdragen van de Code van Eer, inmiddels 31 jaar geleden opgeschreven door Paul Bocuse, Pierre Romeyer en Cas Spijkers”, aldus de jury. 

De prijs bestaat onder andere uit: een prachtige wisseltrofee en een bestekcassette, beschikbaar gesteld door Van Kempen & Begeer, een tegoed bij HANOS-ISPC en een bedrag te besteden aan kalfsvlees van de VanDrie Group.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: wordt de horeca eindelijk onderdeel van de oplossing?

Door het mooie weer van vorige week zijn de schellen van de ogen gevallen bij een deel van de burgemeesters, OMT-leden en politiek. Wat wij al lang wisten en verkondigden is waarheid geworden. Bij mooi weer en na een zware winter is er geen houden meer aan en moet de mens eruit. Wij kennen de mens n ...

Corona
‘Gastvrij Arnhem’ eerste centrale registratie tool voor horeca

Bij heropening van de horeca zijn ondernemers verplicht om een gezondheidscheck en registratie van bezoekers te regelen, om deze bij een contactonderzoek aan de GGD beschikbaar te stellen. Om horecaondernemers hierbij te ondersteunen presenteerde Arnhem zich vandaag als eerste gemeente van Nederl ...

Corona
'Kabinet wil terrassen openen op 21 april'

Het kabinet wil de terrassen op 21 april openen. Ook wil de regering de winkels weer openen. Aanstaande vrijdag buigt het OMT zich over de kwestie. Ook het schrappen van de avondklok ligt op tafel. Dat bevestigen Haagse bronnen tegenover verschillende landelijke media. De versoepelingen hangen a ...

Economie Corona
Aantal opgeheven horecavestigingen in 2020 hoger dan ooit

In de Randstad zijn in 2020 relatief veel vestigingen van bedrijven opgeheven. In de regio’s Haarlem en Groot-Amsterdam ging het om ruim 6,5 procent van alle bedrijfsvestigingen. In 2020 was zowel het aantal opheffingen als oprichtingen van bedrijfsvestigingen het hoogst sinds het begin van de ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Wet- en regelgeving Corona
Burgemeesters willen terrassen graag weer openen

Steeds meer burgemeesters scharen zich achter de oproep van burgemeester Halsema (Amsterdam) om de terrassen weer te openen. Dit zou het beter mogelijk maken om de buitenruimte optimaal en gecontroleerd te kunnen gebruiken, met inachtneming van de coronamaatregelen. In veel steden werd het de afg ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: