Just Eat Takeaway.com ziet omzet stijgen, maar noteert wel verlies

10 maart 2021 | Redactie

Just Eat Takeaway.com heeft vandaag de resultaten over 2020 gepubliceerd. De omzet steeg met 54 procent naar 2,4 miljard euro. Ondanks deze spectaculaire cijfers kwam het verlies uit op 151 miljoen euro, 31 procent meer dan een jaar eerder. 

Verklaring van Jitse Groen, CEO van Just Eat Takeaway.com: "2020 was een uitzonderlijk jaar voor Just Eat Takeaway.com. Vlak voor de afronding van de fusie tussen Just Eat en Takeaway.com, werd de wereld getroffen door Covid-19. Dit bracht ongekende uitdagingen met zich mee voor onze restaurants, consumenten, maar ook voor onze organisatie en medewerkers, maar het creëerde ook rugwind voor onze business. In de tweede helft van het jaar hebben we onze investeringen in de bestaande Just Eat-activiteiten aanzienlijk verhoogd, waarmee we voortbouwen op onze positie als een van de grootste voedselbezorgers ter wereld. Onze omzet groeide in 2020 met 54 procent, en we verwachten een verdere versnelling van onze ordergroei in 2021 ten opzichte van vorig jaar."

588 miljoen bestellingen

Dankzij de bewezen groeistrategie van Just Eat Takeaway.com, de Covid-19 rugwind en de aanzienlijke investeringen in de legacy Just Eat markten, rapporteerde het bedrijf drie opeenvolgende kwartalen van versnelling van de ordergroei in 2020. Als gevolg hiervan verwerkte Just Eat Takeaway.com 588 miljoen bestellingen in 2020, wat neerkomt op een stijging van 42 procent ten opzichte van 2019.

Lees hier een interview met Jitse Groen, zoals gepubliceerd in De RestaurantKrant

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Laat jouw terras zien!

Het is bijna zover. Op 28 april mogen de terrassen, natuurlijk wel met de nodige beperkingen, weer open. Het is voor veel horecaondernemers het startschot voor de race naar volledige heropening van de horeca en inmiddels worden er de nodige voorbereidingen getroffen om de terrassendag woensdag tot e ...

Drinks
Recordaantal van 539 bieren in 7e Dutch Beer Challenge

Op donderdag 22 april 2021 werd voor de zevende keer de Dutch Beer Challenge gehouden. Voor deze editie van de Nederlandse biercompetitie hebben grote en kleine brouwerijen gezamenlijk een recordaantal van 539 bieren ingeschreven. Deze editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ (powered by ...

Sligro lanceert herstartcampagne voor heel horeca-Nederland

Na een bizar jaar ligt er, met de aangekondigde opening van de terrassen op 28 april, een nieuw begin in het verschiet. Dat we elkaar weer mogen ontmoeten en samen kunnen genieten. Sligro wil op een hartverwarmende manier heel horeca-Nederland laten weten dat ze er voor ze zijn en graag met ze optre ...

Achtergronden Corona
15 procent Nederlanders bezoekt minder vaak horeca vanwege contactformulieren

Nu de terrassen weer gedeeltelijk heropend worden, zullen horecaondernemers hun bezoekers ook opnieuw moeten vragen om contactgegevens voor bron- en contactonderzoek. 14,9 procent van de Nederlanders bezoekt echter minder horeca vanwege de vraag om contactgegevens achter te laten. Dit en meer blijkt ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: