Investeringsmaatschappij koopt Loetje

2 oktober 2019 | Redactie

Investeringsmaatschappij Waterland neemt een belang in  biefstukkenrestaurant Loetje. Vorig jaar nam Waterland ook al Debuut Horeca over. Hiermee creëert Waterland een restaurantgroep met meer dan vijftig locaties. Het doel is om de positie uit te breiden en versnelde groei te realiseren op nieuwe locaties, zowel autonoom als middels acquisities.

Loetje, bekend om de Lekkerste Biefstuk van Nederland, is begonnen in 1977 met een restaurant aan de Johannes Vermeerstraat in Amsterdam. Hier zijn in de loop der jaren diverse locaties bijgekomen en met de recente opening van Loetje Den Haag zijn er inmiddels 19 locaties.

Waterland heeft in 2018 een belang genomen in Debuut Horeca, marktleider in all-day concepten. Debuut is begonnen in 1983 met het eerste eetcafé van Nederland aan de Nobelstraat in Utrecht en heeft inmiddels meer dan 30 exploitaties met concepten als Stan & CO, Beers & Barrels, Popocatepetl, Olivier en Kees onder beheer. De toezichthouder ACM moet de transactie nog goedkeuren.

Over Loetje
Loetje heeft ca. 1.300 medewerkers en 19 verschillende restaurants op diverse plaatsen in het land. Het oudste filiaal, Café Loetje in Amsterdam, bestaat ruim 40 jaar. Geen Loetje is hetzelfde, maar de lekkerste biefstuk die Loetje serveert is in heel Nederland bekend. De malse ossenhaasbiefstuk wordt standaard opgediend in de eigen jus met wit brood en is heerlijk met salade en friet. Naast restaurants heeft Loetje ook vergaderlocaties.

Over Debuut Horeca
Debuut Horeca is actief in Nederland op horecagebied en is in 1983 begonnen met het eerste eetcafé van Nederland aan de Nobelstraat in Utrecht. Debuut heeft inmiddels meer dan 30 restaurant/café-bar concepten als Stan & CO, Beers & Barrels, Popocatepetl, Olivier en Kees en er zijn circa 1.500 medewerkers werkzaam. Het doel van Debuut is toonaangevend zijn in gastvrijheid door in steden veelzijdige en spraakmakende horecaconcepten neer te zetten.

Over Waterland
Waterland is een onafhankelijke Europese participatiemaatschappij die ondernemers bijstaat bij het realiseren van hun groeiambities. Met aanzienlijke financiële middelen en grondige sectorkennis, geeft Waterland haar portefeuilleondernemingen de mogelijkheden om sneller te groeien, zowel organisch als door middel van overnames. Tot op heden heeft Waterland geïnvesteerd in meer dan 500 bedrijven en heeft een beheerd vermogen van 6 miljard euro.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: