"Ik wil Hofftrammm op de kaart zetten"

5 maart 2015 |
"Ik wil Hofftrammm op de kaart zetten"<

In het Tobacco Theater in Amsterdam werd tijdens het jaargala van de AF&BM eind januari bekend wie zich F&B Professional
of the Year 2015 mag noemen: Bobby van Galen. Hij is oprichter en eigenaar van het rijdende tramrestaurant Hoftrammm in Den Haag. Wij spreken met Bobby over deze overwinning en over hoe hij zijn toekomst ziet.

Een aantal maanden geleden hoorde Bobby van Galen dat hij was voorgedragen voor de titel F&B Professional of the Year 2015. Via de site hospitality-management.nl kon er op de in totaal vijf genomineerden gestemd worden. De kanshebbers waren commercieel F&B manager bij Fletcher Hotels Arjan van Dalen, F&B manager Hilton Schiphol Airport Kimberley Krebs, F&B manager Van der Valk Hoorn Lex Moerke, chef Stenden University Leeuwarden Albert Kooy en de uiteindelijke winnaar Bobby van Galen.

Social media en ‘zacht’ netwerk
Bobby: “Toen er op hospitality-management.nl gestemd kon worden, heb ik mensen enthousiast proberen te maken om op mij te stemmen via Facebook, Twitter en mijn eigen site Hoftrammm.nl. Daarnaast heb ik vooral veel bekenden uit mijn eigen ‘zachte’ netwerk gevraagd om op mij te stemmen. Ik denk dat uiteindelijk 50 procent van de stemmen uit mijn eigen netwerk is gekomen.”


Onverwacht in top 3
Toen Bobby na de stemronde bij de laatste drie bleek te zitten, kreeg hij aandacht van Omroep West waar hij zowel op de radio als op televisie aan het woord kwam. De Haagse ondernemer had niet verwacht bij de laatste drie te eindigen. “De andere genomineerden richten zich echt op het F&B-gedeelte, terwijl ik ook eigenaar en manusje-van-alles ben bij mijn eigen onderneming. F&B is daarnaast echt een begrip uit de hotellerie, dus ik had niet verwacht bij de laatste drie te eindigen.” Van Galen denkt dat het een voordeel is dat hij totaalverantwoordelijk is. “Als ondernemer zie je het bredere plaatje. Ik koop zelf in en hoef dus niet te overleggen met een baas. Doordat ik alles zelf overzie, heb ik een F&B- beleid dat perfect bij mijn onderneming past.”

Lees het volledige artikel in de digitale editie van Hospitality Management!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
"Kabinet verlengt coronamaatregelen die gelden tot 6 april "

Het kabinet besluit aanstaande dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatregelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden en musea, worden dan verder besproken. Verschillende landelijke media, waaronder NU.nl en ...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: parelhoen en guilty pleasures

Joris Bijdendijk van restaurant RIJKS heeft volgens mij direct op het moment dat hij te horen kreeg dat de horeca moest sluiten, besloten om te gaan bezorgen. Ik volg hem op Instagram en een diepe buiging voor zijn organisatorische kwaliteiten. Over de duizend gerechten gingen de afgelopen dagen doo...

Interview Coronacrisis
"Flinke huurverlaging is voor horecaondernemers nu zeker mogelijk"

Hotelier Bart Reints Bok, directeur/eigenaar van Charme Hotels, houdt voor hotelvakblad Hospitality Management een 'coronadagboek' bij. Hij vertelde daarin over de niet zo heel nette handelswijze van Emesa, bekend van Vakantievelingen.nl en onderdeel van Talpa, en de annuleringspraktijken bi...

Coronacrisis
Kabinet beslist 31 maart over maatregelen die gelden tot en met 6 april

Het kabinet besluit volgende week dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatrgelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden, musea en thuiswerken, worden dan verder besproken. Er is nog geen duidelijkheid over wannee...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Een 'gedwongen' test-case

Mark en ik lopen al een tijdje rond met het idee om een tweede restaurant te openen: 'Fernando’s kookt'. Een restaurant waar we op een toegankelijke manier comfort-food willen aanbieden. Zowel in het restaurant, als afhaal- én bezorgdienst. Het is voor nu nog verre toekomstm...

Rotterdam
De Euromast is verkocht

Bijna 20 jaar geleden begon Willem Tieleman met het exploiteren van de de Euromast, iconisch silhouette in de skyline van Rotterdam. In 2016 was het tijd voor een nieuwe stap, en dat was eigenaar van het imposante bouwwerk worden. Investeringen die voor die tijd niet werden gedaan, konden nu volo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: