Horecabedrijven slechter bereikbaar

12 april 2012 |
Horecabedrijven slechter bereikbaar<

Bereikbaarheid is voor bedrijven en het huidige kabinet een belangrijk thema. Desondanks zien ondernemers in de horeca hun bereikbaarheid verslechteren.

Kwart horecaondernemers ziet verslechtering
Niet minder dan een kwart van de horecaondernemers geeft aan dat hun bedrijf in de afgelopen vier jaar slechter bereikbaar is geworden. 61 procent constateert geen verandering en 4 procent van de horecaondernemers zag de bereikbaarheid verbeteren. Dit blijkt uit onderzoek van Panteia/EIM naar bereikbaarheid in het MKB.

MKB als geheel positiever gestemd dan horeca
Over het algemeen zegt 9 procent van de ondernemers uit het MKB dat de bereikbaarheid van hun bedrijven (sterk) is verbeterd. 80 procent ziet geen verandering en 8 procent kampt met verslechtering. 3 procent moest het antwoord op de vraag schuldig blijven.

Punten van verbetering
De problemen nemen af als gevolg van het gunstige weer, de opening van spitsstroken en de economische recessie en de daarmee samenhangende afnemende bedrijvigheid, zo concluderen de onderzoekers.

Oplossingen?
Andere arbeidstijden, andere levertijden, andere werkplekken, andere communicatievormen en soms een andere bedrijfslocatie worden voorgesteld als maatregelen waarmee MKB-ondernemers hun bedrijf, hun klanten en hun zakelijke netwerk goed bereikbaar (maken en) houden, zo staat te lezen in 'MKB Beter Bereikbaar'.

Helaas gaan er maar weinig van deze oplossingsmaatregelen op voor horecabedrijven.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Internationaal Bocuse d'Or
17 deelnemers aan de Europese finale Bocuse d'Or Europe

Van 15 tot 16 oktober nemen 17 Europese landen deel aan Bocuse d'Or Europe in Tallinn, Estland om zich te kwalificeren voor de grote wereldfinale die plaatsvindt op 1 en 2 juni 2021 in Lyon (Frankrijk). Aanvankelijk hadden 24 landen zich aangemeld. Na de eerste selectie bleven er 20 over, er ...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Nice 'n Easy
Zijn convenienceproducten ook gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Awards Cocktails
Botanero verkozen tot beste cocktailbar van Nederland

Botanero Rotterdam is door mannenblad Esquire uitgeroepen tot Beste Nieuwe Cocktailbar van 2020. De vakjury van de jaarlijkse cocktailbarverkiezing prijst de Mexicaans-geïnspireerde cocktailbar ‘die laat zien waar de nieuwe Rotterdamse cocktailscene voor staat: cocktails van hoge kwalitei...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: