Horeca zorgt voor grote populariteit van betaalverzoek apps

27 augustus 2019 | David Bakker

Apps waarmee betaalverzoeken verstuurd worden, zoals Tikkie, zijn zeer populair bij jongeren. Ruim 6 op de 10 Nederlanders onder de 34 jaar verstuurt wel eens betaalverzoeken via hun smartphone. De betaalverzoeken worden vaak onderling verstuurd om de (voorgeschoten) rekening voor o.a. drankjes, etentjes en boodschappen makkelijk te verrekenen.

Dit en meer blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Memo2 in opdracht van online bank Knab, dat onlangs zelf de betaalverzoek-optie heeft toegevoegd aan de eigen app.

Hoge waardering voor betaalverzoeken

De mogelijkheid om betaalverzoeken via de smartphone te versturen worden door gebruikers beoordeeld met hoge waarderingscijfers, zowel door jongeren als ouderen. Ouderen geven de betaalmethode gemiddeld een rapportcijfer van 7,7. Jongeren zijn enthousiaster en geven gemiddeld een 8,1. Door beide groepen wordt vooral de snelheid en het gemak geprezen.

Opvallend is de hoge waardering door ouderen omdat slechts 11% van de 55 plussers betaalverzoeken via de smartphone verstuurd.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Liveblog: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Amsterdam Coronacrisis
Sterrenrestaurant Restaurant 212 introduceert luxueuze dinerboxen 

Het Amsterdamse Restaurant 212 brengt fine dining experiences naar mensen thuis met het nieuwe concept ‘212 at home’. Vanaf nu kun je culinair hoogstaande dinerboxen bestellen via de website en laten thuisbezorgen, bereid door de bekende topchefs Richard van Oostenbrugge en Thomas Groot....

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Opening
Café-Restaurant De Eendracht breidt uit met vestigingen in Blaricum en Hilversum 

Hoewel de meeste horecagelegenheden al blij zijn dat ze per 1 juni überhaupt weer open mogen, pakken de uitbaters van Café - Restaurant De Eendracht deze heropening wel heel rigoureus aan. Zij verwelkomen die dag namelijk twee nieuwe vestigingen in ’t Gooi. Café - Restau...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: