Hollandse Nieuwe Stijl wint aan populariteit

Auteur: redactie
Branded Content 23 december 2019
Hollandse Nieuwe Stijl wint aan populariteit

Het traditionele haringhappen is altijd al populair geweest in Nederland. Maar er is duidelijk een nieuwe trend zichtbaar: het experimenteren met haring. Steeds meer chef-koks ontdekken haring als de perfecte basis voor talloze gerechten.

Het lijkt de culinaire doorbraak van (maatjes)haring. Van oudsher wordt de vis geassocieerd met het haringhappen bij de viskraam, maar haring blijkt ontzettend veelzijdig te zijn. En het visje is, anders dan gedacht, het hele jaar goed te verkrijgen. Maak kennis met Hollandse Nieuwe Stijl!

De opkomst van Hollandse Nieuwe Stijl is goed te verklaren. Millennials (geboren tussen 1980 en 2000) gaan het experimenteren met gerechten niet uit de weg. Sterker nog, ze zoeken het op. Een unieke kans om op in te spelen.

Van fingerfood tot high-end

Haring blijkt verrassend goed als basis te dienen voor eenvoudige creaties zoals een taco, panini of poké bowl. Maar ook in meer high-end gerechten blijft haring goed overeind. Er zijn zelfs desserts gespot waarin haring als smaakmaker is verwerkt. Het is sowieso een bruikbare vis die echt van kop tot staart te gebruiken is.  

Laat je inspireren

Als Hollandse Nieuwe Stijl iets aantoont, is het wel hoe verrassend veelzijdig haring is. Het Nederlands Visbureau heeft zowel een aantal high-end als culinair toegankelijke recepten verzameld op haar site.

Laat je inspireren op visbureau.nl/hns

Overig nieuws